Laika ziņas
Šodien
Sniegs
Rīgā -2 °C
Sniegs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Visaktīvāk sociālajos medijos komunikācijā ar zīmoliem iesaistās gados jaunie

Visaktīvākā grupa sociālajos portālos komunicējot ar zīmoliem ir jaunieši vecumā līdz 18 gadiem, liecina tiešsaistes dialoga aģentūras Click veiktais pētījums.

Aģentūra apskatīja draugiem.lv auditorijas dažādu vecuma grupu atgriezenisko saiti sadaļā Runā - proti, kurā vecuma grupā ir lielāka aktivitāte uz dažādu jaunumu komentēšanu un ieteikšanu saviem draugiem.

Pētījumā izvēlētas divu uzņēmumu lapas, kas kopumā veidojā vairāk kā 100 000 sekotāju, kurām līdz šim tika novērota salīdzinoši liela auditorijas iesaiste. Nedēļas garumā ziņojumi Runā sadaļā tika publicēti noteiktos dienas laikos, noteiktos laikos arī fiksējot komentāru un ieteikumu skaitu. Katra ziņa tika publicēta četrām dažādām vecuma grupām (līdz 18 gadiem, 19-25, 26-45 un no 46 gadiem) - kas ļāva salīdzināt aktivitāti starp dažāda vecuma draugiem.lv lietotājiem.

Iepriekš pētījuma autori bija pamanījuši, ka bērni un jaunieši vecumā līdz 18 gadiem ir visaktīvākie, taču aktivitātes ziņā par nozīmīgu grupu uzskatāmi arī jaunieši no 19 līdz 25 gadu vecumam. Abas grupas draugiem.lv ir pārstāvētas vienlīdz lielos apjomos. Trešā vecuma grupa, kas pēc sociālekonomiskajiem raksturlielumiem varētu tikt dēvēta par finansiāli pastāvīgajiem un draugiem.lv lietotājiem, proti, var paši izdarīt pirkumus un būt reāli zīmolu klienti, gan gadskaitļu diapazonā, gan absolūtajos ciparos ir vislielākā, taču tās aktivitāte līdz šim novērota mazākos apjomos kā divām iepriekšminētajām grupām. Ceturtā vecuma grupa portālā pārstāvēta vismazāk.

Click veiktajā pētījumā iegūtie rezultāti daļēji apstiprināja iepriekšējos novērojumus - visaktīvākā grupa gan komentāru, gan ieteikumu skaita ziņā bija jaunākā vecuma grupa, kurā ietilpa sekotāji vecumā līdz 18 gadiem. Līdzīgi aktivitātes apjomi ir abām vidējām vecuma grupām, taču 26-45 grupa skaitliski ir teju divreiz lielāka. Vismazāk aktīvi uz komentāru izteikšanu un ziņojumu ieteikšanu bija vecākā auditorijas grupa.

Visās vecuma grupās ļoti maza aktivitāte ir tieši uz komentēšanu. Pētījuma gaitā tika fiksēti gadījumi, kad ziņā tika uzdots jautājums, kas skaidri un gaiši prasa no sekotāja atbildēt komentārā, bet attiecīgā rīcība nesekoja, taču tika aktīvi ieteikta konkrētā ziņa.

Lai labāk izprastu, cik aktīvs (relatīvi pret citām grupām) ir vidējais katras vecuma grupas pārstāvis, grupas procentuālais lielums tika pretstatīts tās aktivitātes procentuālajam lielumam. Kā redzams, jaunākās grupas pārstāvji vidēji rada krietni vairāk komentāru un ieteikumu kā citi. Turpretī 26-45 g.v. grupa atgriezenisko saiti rada vismazāk. Savukārt jaunieši vecumā no 19 līdz 25 gadiem demonstrē savas grupas lielumam arī atbilstoša apjoma iesaisti.

Šie rezultāti ļauj domāt, ka masveida iesaistes radīšanai korporatīvajām lapām nepieciešams piesaistīt auditoriju vecumā līdz 18 gadiem. Savukārt, ja izdodas piesaistīt 19-25 vecuma grupas pārstāvjus, var prognozēt, ka liela daļa no viņiem iesaistīsies atgriezeniskās saites veidošanā.

Kas attiecas uz slinkāko grupu (26-45 gadus veci) - viņu piesaiste ne vienmēr spēs rezultēties nepieciešamā apjoma mijiedarbībā ar lapas saturu, viņu vidū ir daudzi tā dēvētie novērotāji, kas seko līdzi aktualitātēm, taču neiesaistās komunikācijā.

Šajā pētījumā jāņem vērā, ka iegūtie dati parāda tendences, nevis pilnībā un objektīvi atspoguļo aplūkoto ainu, norāda Click.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses