Taču ne vienmēr cilvēki, kuri bez ūdens palikušajā ēkā uzturas, operatīvi saņem informāciju par problēmu un tās novēršanas gaitu.
Diena jautāja SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP), kā gadījumos, kad avārijas dienests veicis ūdens atslēgšanu, iedzīvotāji tiek informēti par to, ka ūdens atslēgts avārijas dēļ, un par to, kad gaidāma ūdens pieslēguma atjaunošana.
Jautājuma pamatā ir reāli gadījumi, kad vairāku māju iedzīvotājiem nekāda informācija ne elektroniski (epastā vai īsziņā), ne paziņojumā, kas būtu pielikts pie māju durvīm, nav tikusi sniegta un iedzīvotāji, saprotams, vērsušies RNP, kur informācija sniegta visai lēni un negribīgi. Tas šķiet dīvaini, jo, piemēram, aviokompānijas ar īsziņas palīdzību ziņo par reisu kavēšanos un līdzīgi informē arī citi uzņēmumi, turpretī RNP pārstāvji pat nespēj pielikt paziņojumu pie mājas durvīm par to, ka atslēguši ūdeni.
Jāpiebilst, ka RNP ir 100% Rīgas domei piederošs uzņēmums. Tā pārvaldīšanā ir vairāk nekā 3800 dzīvojamo māju un būvju ar kopējo platību vairāk nekā 7,5 miljoni kvadrātmetru. Atbilstoši aģentūras LETA publiskotajiem datiem RNP 2022. gadā strādāja ar 61,973 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% vairāk nekā 2021. gadā, bet RNP peļņa pieauga par 7,4% un bija 4,535 miljoni eiro.
"RNP avārijas dienests strādā 24 x 7 režīmā, lai novērstu situācijas, kas var apdraudēt cilvēka veselību vai dzīvību, kā arī lokalizētu situācijas, kas var nodarīt kaitējumu īpašumam, piemēram, plīsušas ūdensapgādes caurules, bojājumi elektroinstalācijās un tamlīdzīgi. Savukārt avārijas situācijas cēloņa novēršana notiek iespējami īsā termiņā, pēc vajadzības piesaistot kvalificētus meistarus un inženierus," atbildot uz Dienas jautājumu, skaidro RNP Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas vadītāja Inita Kabanova.
RNP "apzinās izaicinājumus, kas saistīti ar iedzīvotāju informēšanu par avārijas situāciju, kā arī paredzamajiem tās novēršanas laikiem. Patlaban aktīvi strādājam pie informācijas sistēmu izstrādes un integrācijas, lai informācija par avārijas situācijām, veicamajiem pasākumiem un termiņiem tās novēršanai būtu nekavējoties pieejama RNP mobilajā lietotnē un vortālā www.e-parvaldnieks.lv. Tāpat strādājam pie tā, lai varētu iedzīvotājiem šādos gadījumos nosūtīt īsziņas par aktuālo situāciju", apgalvo I. Kabanova.
RNP pārstāve arī aicina lietot vortālu www.e-parvaldnieks. lv un lejuplādēt RNP mobilo lietotni, kas "ne vien kalpo kā operatīvas saziņas līdzeklis, bet arī ļauj klientiem iesniegt apkalpošanas pieteikumus, nodot skaitītāju rādījumus, iepazīties ar mājas lietu, kā arī saņemt un apmaksāt rēķinus".
Vienlaikus, "kamēr jaunie, ērtākas operatīvās apziņošanas rīki vēl ir tapšanas stadijā, avārijas situācijās un laikā, kamēr tās tiek risinātas, aicinām iedzīvotājus izmantot avārijas dienesta bezmaksas tālruni 8000 8989, kas strādā diennakts režīmā", uzsver I. Kabanova.