Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita
Ministrs aiz kosmiskajiem sapņiem vairs nespēj saskatīt problēmas?

Megasapņu čempions

Diemžēl jau atkal nākas noraudzīties satiksmes ministra Tāļa Linkaita kārtējās lielo sapņu vizualizācijās, vienlaikus saprotot, ka ministrs aizvien straujāk attālinās no zemes un reālās situācijas valstī.

Runa ir par vakar izplatīto preses relīzi ar pompozo Linkaita uzsaukumu tautai: "Valsts ceļu ilgtermiņa attīstības stratēģijas darbi ir sākušies." Šīs ziņas galvenā doma ir pārsteidzoša – laikā, kad daudzi reģionālas un vietējas nozīmes autoceļi un tilti turpina brukt, ministra prioritāšu saraksta galvgalī aizvien ir, manuprāt, personiski ambicioza vēlme tērēt miljardus nodokļu maksātāju eiro, lai Latvijā būvētu četrjoslu ātrgaitas šosejas.

Ļoti tieši Linkaits to apliecina sava uzsaukuma pēdējā teikumā: "Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģijā 2020.–2040. gadam paredzēts vismaz 1000 kilometru valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometru stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro."

Redzot šo milzīgo tērēt iecerētās naudas summu, rodas tikai viens jautājums: vai tiešām ministram ir pilnīgi vienalga, kā līdz šiem "autobāņiem" nokļūs reģionos dzīvojošie cilvēki, kuri nedzīvo Rīgā vai kādā lielā administratīvajā reģiona centrā? Bet varbūt ir cita problēma – ministrs aiz saviem kosmiskajiem sapņiem nupat vairs nespēj saskatīt šīs "niecīgās" problēmas?

Tad varbūt viņš var ielūkoties vakardienas Dienā un izlasīt interviju ar VSIA Latvijas valsts ceļi vadītāju, kur cita starpā lasāma diezgan tieša atziņa: "Lielākā problēma mums ir valsts vietējie autoceļi, to ir ļoti liels apjoms – aptuveni 12 tūkstošu. Apmēram puse no tiem ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tur ir salīdzinoši maza satiksmes intensitāte un attiecīgi arī ieguldījumi no ekonomisko aprēķinu viedokļa diemžēl neatmaksājas."

It kā var piekrist replikai par ekonomisko faktoru šo ceļu remontēšanā, taču te ir ļoti spēcīgs pretarguments – vai valdība un ministrs Linkaits spēj domāt ilgtspējīgi? Viens no iemesliem, kādēļ reģionos ir maz cilvēku, tieši ir sliktais autoceļu stāvoklis – lai cilvēki varētu pilnvērtīgi dzīvot laukos, viņiem nepieciešami kvalitatīvi ceļi, lai aizbrauktu uz reģiona centru, pie ārsta, aizvestu bērnus uz skolu, arī aizbrauktu uz Rīgu.

Kamēr pabērna lomā atstātie autoceļi turpinās brukt un būt regulāri teju neizbraucami, tikmēr tur dzīvojošam cilvēkam būs mazs prieks par Linkaita izsapņotajiem kaut astoņu joslu autobāņiem. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kā iepirksimies svētdienās?

Ideja par to, ka Latvijā lielveikaliem svētdienās jābūt slēgtiem, tiek apspriesta laiku pa laikam. Plašas diskusijas par to bija jau vairāk nekā pirms desmit gadiem, taču allaž tika secināts vi...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē