Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Noteikumi jāievēro visiem

Kopš 1. jūlija, kad stājās spēkā prasība par obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu elektroskrejriteņiem, apdrošinātāji saņēmuši četrus zaudējumu pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši elektroskrejriteņu vadītāji, aģentūru LETA informējuši Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji.

Un jāatzīst, ka sedzamo zaudējumu apjoms patiesībā ir iespaidīgs, un var tikai piekrist LTAB vadītāja Jāņa Abāšina izteiktajai domai, ka apkopotie dati apgāž stereotipu, ka stāvdrāži nemaz lielu skādi nevar nodarīt. Kā rāda apkopotie dati – var un turklāt iespaidīgu summu apmērā. 

Teju pusotra mēneša laikā esot saņemti jau četri OCTA zaudējumu pieteikumi par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši stāvdrāžu vadītāji. Trīs negadījumus izraisījuši vadītāji, kuri izmantojuši apdrošinātus koplietošanas elektroskrejriteņus. Šajos negadījumos aprēķinātā atlīdzība ir robežās no 1050 līdz 1400 eiro. Savukārt vienu ceļu satiksmes negadījumu izraisījis privātpersonai piederoša neapdrošināta elektroskrejriteņa vadītājs, nodarot zaudējumus gandrīz 1200 eiro apmērā. Šajā gadījumā atlīdzība cietušajam tiks izmaksāta no OCTA Garantijas fonda.

Jāatzīst, vismaz šajā ziņā beidzot atbildīgie ir sakārtojuši nianses, lai tiem, kuriem nākas ciest no šiem, teikšu diezgan tieši, nedisciplinētajiem un dažkārt pat agresīvi braucošajiem elementiem, nebūtu vēl jāizjūt liekas klapatas, lai iegūtu nepieciešamos resursus radīto zaudējumu novēršanai.

Taču likumdevējam un satiksmes drošības uzraugiem šajā jomā tomēr ir vēl viens ļoti būtisks, nepadarīts darbs. Un runa ir par stāvdrāžu vadītāju un patiesībā arī gana lielas daļas visa veida velosipēdistu diezgan nedisciplinēto un bravūrīgo uzvedību uz ietvēm, regulāri radot apdraudējumus visneaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem. Un kas paradoksāli – neskatoties uz aktīvāko velosipēdistu cunftes pārstāvju pamatoto cīņu par veloceļu un velojoslu izveides turpināšanu Rīgā, nez kādēļ daļa velosipēdistu turpina braukt pa ietvēm arī tur, kur blakus ir velojosla, un vēl sajūtas aizskarti, kad viņiem par to aizrāda. 

Respektīvi, var uztvert manas domas par «žēlīgu moralizēšanu», tomēr manā skatījumā tiesībsargiem beidzot ir jāpilda savi pienākumi arī pret gājēju drošību un jāvēršas likumā noteiktajā kārtībā pret tiem stāvdrāžu un citu veloiekārtu vadītājiem, kuri atklāti un nekaunīgi pārkāpj normatīvus gan traucējot citiem, gan diezgan regulāri apdraudot gājēju drošību un veselību. Vietas pietiek visiem, izņemot nekauņas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Operācija Tīrās rokas?

Nedēļas sākumā bijušajai Eiropas Savienības (ES) galvenajai diplomātei Federikai Mogerīni un vēl diviem cilvēkiem tika izvirzītas apsūdzības izmeklēšanas par krāpšanu un korupciju, kas no...

Premjerei nav bail no atklātas sarunas

Par to, vai Jaunajai Vienotībai (JV) nav bail, ka atklāta saruna koalīcijas partneru starpā pēc budžeta balsojuma var beigties ar valdības krišanu, Vienotības partijas un Saeimas frakcijas...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē