Jūs publiski esat kritizējusi, ka izmeklēšanas komisijas darbs pabeigts, gala ziņojumam piekarinot vainīgo sarakstu. Es gribu saprast, vai jūs pēc būtības nepiekrītat ziņojumam vai tā ir solidaritāte ar partijas biedru satiksmes ministru Kasparu Briškenu, kurš ir starp trim minētajiem galvenajiem vainīgajiem. Jāteic, jūsu patiesais izbrīns, ka viss tā beidzies, pārsteidz, jo, vēl pirms komisija sanāca uz pirmo sēdi, kad es aizkulisēs interesējos, kādēļ koalīcija tik viegli atdeva komisijas vadību opozīcijai, atsevišķi jūsu kolēģi no komisijas neoficiāli man teica, ka komisijas izveides pamatā ir zināma vienošanās, ka tiks savstarpēji respektēti viedokļi par to, kurus nosaukt kā vainīgos, bet divi galvenie vainīgie – Briškens un Tālis Linkaits – jau tika aizkulisēs nosaukti. Pieņemu, ka Krišjānis Kariņš tajā trijniekā tika upurēts, pateicoties straujajam viņa politiskās ietekmes kritienam.
Man ir jāsaka, ka es esmu droši vien naiva un politikā nepieredzējusi, bet man nevienu brīdi, veidojot komisiju, tiešām nebija pārliecības, ka jau divi ir iezīmētie. Un par to pašu Linkaita kungu – tobrīd jau arī nebija tādas faktoloģijas vēl, lai pateiktu, kur ir viņa vaina.
Tur jums taisnība – par Linkaitu, ka viņš kā satiksmes ministrs valdībai nesniedza korektu informāciju par Rail Baltica patiesajām tābrīža izmaksām, šī informācija nāca gaismā jau komisijas darbības rezultātā, pieprasot informāciju. Bet es esmu visai droša, ka tie, kuri konsultēja komisijas vadību, to jau zināja no Satiksmes ministrijas iekšējās informācijas, vēl pirms komisija bija sākusi strādāt vai pat pirms tika izveidota.
Jā, šo informāciju mēs ieguvām jau komisijas darbības gaitā. Bet attiecībā par komisijas
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 18. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40