Viņas gleznās cilvēciskais vājums apvienojas ar glezniecisku dziļumu, bērnišķīgs spēles prieks ar dzīves drāmu. Vienu brīdi māksliniece ļaujas vieglprātīgai nenopietnībai, tad atkal gluži pretēji – pārspīlētai traģikai un pat dramatismam.Izstādē skatāmas gan ainavas, gan portreti, gan klusās dabas un dažādas figurālas kompozīcijas. Birutas Delles darbi vienmēr bijuši īpaši ar tajos ielikto simbolisko saturu, skaidro formu un blīvo glezniecību.Gleznotāja Biruta Delle par savu nozīmīgāko skolotāju uzskata mākslinieku Ansi Stundu, studējusi vecmeistaru darbus un ietekmējusies no Pola Sezana. Sezana māksla bija tuva arī Konrādam Ubānam, Bitutas Delles pasniedzējam Mākslas akadēmijā, kurš pat centās savu studenti atturēt no pārāk lielās krāsainības un aizraušanās ar Sezanu.Biruta Delles aizrautība ar eļļas krāsām aizsākās jau skolas gados. Tolaik viņa paralēli mācībām Rīgas 2. vidusskolā apmeklēja gleznošanas privātstundas pie mākslinieka Anša Stundas, kurš pats bija mācījies pie Vilhelma Purvīša, strādājis par pasniedzēju Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā un arī Latvijas Mākslas akadēmijā. Tieši Ansis Stunda lika pamatus Birutas Delles glezniecības izpratnei un tam, ka krāsu attiecības var atrasts dabā, ka dabai jāuzticas un tā iemācīs visu.
Biruta Delle. Tikšanās Liepājā ar klāt neesošo mākslinieci
Tajā aplūkojami gan pagājušā gadsimta septiņdesmitos, astoņdesmitos gados tapuši mākslinieces darbi no Latvijas Mākslinieku savienības kolekcijas, gan jaunākas gleznas, kas tapušas pavisam nesen.Šī ir pirmā un salīdzinoši neliela Birutas Delles darbu parāde Liepājā, taču tā ieskicē mākslinieces daiļrades raksturīgās šķautnes.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.