Prom! @@
Režisors Džordans Pīls. Lomās Elisone Viljamsa, Daniels Kaluuja, Katrīna Kīnere u. c.
Mulsinoša filma, kas šķietami sākas kā Holivudas klasiskais darbs Uzmini, kurš nāks vakariņās/ Guess Who’s Coming to Dinner (1967): balta meitene ir ielūgusi savu afroamerikāņu draugu pie vecākiem. Pirms 50 gadiem pirmo reizi amerikāņu kino parādījās dažādu rasu pāris, un daudzus tas šokēja. Prom! arī šokē – tikai nevis kā revolucionārs pavērsiens ASV kino, kas nojauc rasu barjeras, bet kā trillera un šausmenes savienojums. Drosmīgie šo filmu var uztvert kā izaicinošu ironiju par fobijām un rasu aizspriedumiem XXI gs. amerikāņu sabiedrībā.
Dzīvība @@@
Režisors Daniels Espinosa. Lomās Džeiks Džilenhols, Rebeka Fērgusone, Raiens Reinoldss
Fantastikas filma ar Džeiku Džilenholu un Raienu Reinoldsu astronautu lomās. Viņi ir daļa no komandas, kas atklāj dzīvību ārpus Zemes un nokļūst sava atklājuma radītajā apdraudētības zonā. Ja skatītājs neko nav dzirdējis par klasiku – Ridlija Skota Svešajiem/Alien (1979) –, Dzīvība var šķist ļoti kvalitatīvs un aizraujošs darbs. Pārējiem rodas pārdomas par totālu oriģinalitātes trūkumu vismaz scenārija līmenī vai pat sazvērestību, lai novērstu uzmanību no Svešo turpinājuma (filmas Alien: Covenant), kas klajā nāks šogad vēlāk.
Tas, ko viņi neredz
Režisors Staņislavs Tokalovs. Lomās katerīna Špica, Jevgeņijs Tkačuks, Andris Keišs, Arnis Līcītis, Elīna Dzelme
Jauna režijas balss Latvijas kino – Staņislavs Tokalovs, kura kontā ir dokumentālā filma par Mihailu Tālu, – debitē ar pilnmetrāžas spēlfilmu, kas ir simpātiski ambiciozs projekts. Režisors ķeras pie ragiem sarežģītiem un LV kino ignorētiem žanriem – Tas, ko viņi neredz tiek pozicionēta kā drāma ar trillera un fantastikas elementiem. Labā ziņa ir tā, ka Tokalovs principiāli grib atšķirties no LV trīsdesmitgadnieku paaudzes režisoriem, kuri jau ir uzņēmuši katrs savu jauna vīrieša pieaugšanas stāstu. Šis ir citāds stāsts.
Atbrīvošanas diena
Režisors Uģis Olte, Mortens Traviks. Pirmizrāde 24. martā Kino Citadele plkst. 19
Enerģiskais, niansētais, ironiskais un detaļās filigrānais darbs – dokumentālā filma – stāsta par grupas Laibach vizīti Ziemeļkorejā. Filma jau kļuvusi par starptautisko festivālu hitu, un tai ir potenciāls uzrunāt ne tikai festivālu publiku, bet arī plašāku auditoriju. Pērn Latvijā aizrautīgi skatījās režisora Vitālija Manska filmu Saules staros, kas arīdzan fokusējas uz Ziemeļkorejas ideoloģijas nozombētās sabiedrības portretējumu. Abas filmas ir interesanti salīdzināt – arī kā atšķirīgu režisoru pieeju līdzīgai tēmai.