Šodien, 21. oktobrī, Rīgas Starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) konkursa programmā pirmizrādi piedzīvos režisora Jāņa Ābeles un scenārista Jāņa Joņeva dokumentālais detektīvs Testaments – stāsts par latviešu kriminālromānu rakstnieka un dzejnieka Anatola Imermaņa (1914–1998) pēdējo vēlēšanos. "Mēs centāmies saprast, kas bija Anatols Imermanis. Disidents vai brīvdomātājs? Dendijs vai izvirtulis? Viņa laikabiedri Anatolu Imermani sauc dažādi, bet vairums par viņu ir aizmirsuši pavisam. Tikpat pretrunīgs kā filmas galvenais varonis ir arī šis kinodarbs, kurš brīžiem vairāk atgādina spēlfilmu vai erotisku mistēriju, nevis dokumentālo filmu," atklāj režisors, kura iepriekšējo kinodarbu vidū ir spēlfilma 7 miljardi gadu pirms pasaules gala, Jelgava ‘94 un dokumentālais kino 81 metrs par odiseju uz dažiem Latvijā palikušajiem kinoteātriem.
Nejauša saruna
Jāņa Ābeles jaunākajā kinodarbā Testaments mūsdienu dzejnieks Aleksandrs Zapoļs (pazīstams kā Semjons Haņins) meklē sava sen mūžībā aizgājušā kolēģa Anatola Imermaņa pelnu urnu, lai piepildītu viņa pēdējo vēlmi – tikt izkaisītam Parīzes sarkano lukturu rajonos, lai viņš vienmēr būtu skaistu meiteņu kompānijā. Tieši šādu stāstu Jānis Joņevs ir izstāstījis Jānim Ābelem nedēļu pirms režisora spēlfilmas Jelgava ‘94 pirmizrādes pēc viņa grāmatas motīviem. "Es jau sen zināju šo leģendu, bet nēsāju to kā tukšu somu, neko neiesākdams, bet, tērzēdams ar Jāni Ābeli, es pavisam nejauši to izstāstīju, un viņš tajā saredzēja iespēju dokumentālajai filmai," atceras Jānis Joņevs. Viņi ir sākuši interesēties vairāk un atklājuši, ka rakstnieka pelnu urna ir pazudusi bez pēdām.
Divdesmit gadu pēc savas nāves Anatols Imermanis ceļas no mirušajie
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 21. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00

