“Lenija Rīfenštāle: unikāla sieviete, kura ar savām filmām Gribas triumfs (1934) un Olimpija (1938), radīja propagandas un sporta kino kanonus, kas savu iespaidīgumu nav zaudējuši vēl šodien. Savā garajā mūžā viņa piedzīvoja gan triumfu, gan katastrofas. 80 gadu vecumā apguvusi zemūdens niršanu, viņa vēl neilgi pirms sava vairāk kā gadsimtu ilgā mūža beigām uzņēma filmu “Zemūdens impresijas”. Rīfenštāle bija populārākā propagandas filmu kinorežisore Trešajā reihā, apgrozījusies augstākajās valsts elites aprindās. Kalpodama šauri ideoloģiskam mērķim - glorificēt nacionālsociālismu, nacistisko Vāciju, demonstrēt indoģermāņu rases dzīves priekšrocības un pārākumu, Rīfenštāle, acīmredzami pēc dabas būdama kino valodas izpratnes ģēnijs, pārkāpa ideoloģijas rāmi un izveidoja mīta cienīgus kino šedevrus, kļūstot par pasaules kino režijas klasiķi. Rīfenštāle bija otrā režisore, kas filmēšanas laukumā nodarbināja vairākus operatorus, uzstādot rekordu - Olimpiju vienlaikus filmēja 42 kameras. Viņa izgudroja vairākus tehniskus jauninājumus, kā panākt attēla ekspresivitāti, Olimpisko spēļu uzņemšanā iesaistīja īpaši klusus aeroplānus, arī dirižabļus (lai netraucētu sporta sacensību norisi), virs stadioniem izbūvēja troses kameru pārslīdēšanai, ieraka tās zemē. Pats ekstrēmākais, ko Rīfenštāle atļāvās pieprasīt, - lai vairāki sportisti speciāli ērtākas un izteiksmīgākas filmēšanas vajadzībām atkārto savu sniegumu,” par L.Rīfenštāles veikumu atgādināja M.Lempa.Nākamās lekcijas ciklā “Patiesības malā. Četri robežstabi” paredzētas 8.decembrī plkst.17 – “Britu brīvais kino” un 15.decembrī plkst.17 – “Amerikāņu brīvais kino”.
Iepazīstinās ar Lenijas Rīfenštāles propagandas kino
Trešdien, 1. decembrī plkst. 17.00 Tehniskās jaunrades namā “Annas 2” turpinās Agra Redoviča mini lekciju cikls “Patiesības malā. Četri robežstabi”. Lekcijas ietvaros kino zinātnieks un pētnieks Agris Redovičs piedāvā iepazīties ar dokumentālā kino klasiķi Leniju Rīfenštāli, informēja TJN pārstāve Mārīte Lempa.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.