Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +10 °C
Skaidrs
Piektdiena, 18. oktobris
Rolanda, Rolands, Ronalds, Erlends

Šopaholiķes atzīšanās

Vīrietis nekad nerūpēsies par tevi kā veikals — uzskata filmas Šopaholiķes atzīšanās galvenā varone.

Kad nokļūstu veikalā, pasaule ir labsirdīga, gaiša, un tad nāk tumsa... Vīrietis nekad nerūpēsies par tevi kā veikals. Veikals atmodina tevī kaisli, par kādu tu pat nevarēji iedomāties. Šīs ir tikai pāris atklāsmes no britu dižpārdokļu brošūru sērijas Šopaholiķes grēksūdzes/Confessions of a Shopaholic, kuras jau astoņus gadus štancē autore Sofija Kinsela. Līdzīgi savai gados vecākajai aizokeāna gara radiniecei Kerijai Bredšovai šmotkas, leibli un butiki Rebekai Blūmvudai dzīvē noteikti nozīmē kaut ko vairāk par sīku izpriecu. Līdzīgi Kerijai no Seksa un lielpilsētas, arī Rebeka izvēlē vīrietis, t.i., mīla + sekss, vai jauns garderobes aksesuārs priekšroku tomēr dos jaunām Manolo Blahnik vai Jimmy Choo tupelītēm, vēl jo vairāk tādēļ, ka bieži vien šos dizaineru apavus grūti atšķirt no seksa rotaļlietiņas, teiksim, eleganta vibratora. Taču atšķirībā no Kerijas kā noteiktas sugas pārstāves Rebeka pagaidām vēl nestrādā prestižā un ļoti labi atalgotā darbā — laikraksta redakcijā par populāru sleju autori. Tas Rebekai vēl priekšā, jo filmas sākumā mēs sastopam pagalam dīvainu būtni, kuru visprecīzāk raksturo vārdkopa "pilsētas vājprātīgā", un tas nekas, ka jau no filmas Šopaholiķes atzīšanās pirmajiem kadriem skatītāju simpātijas pieder viņai — meičai, kura būtībā ir garīgi slima, jo fiziski nespēj paiet garām nevienam veikalam, kura skatlogā redz uzrakstu "izpārdošana" (lai gan par filmas varoņu stilu atbildīga ir Sātana Pradas brunčos kostīmmāksliniece, apģērbi varoņiem šajā izstrādājumā ir, tā teikt, drusciņ "ar sveicienu", tas, protams, tiem piešķir papildu komisko šarmu).

Uz ielas un parādos

Tā nu Rebeka ir uz ielas ar savām 12 kredītkartēm, kuras vairs nepieņem nevienā veikalā, un 9412 dolāru parādu. Viņa meklē darbu un, būdama apķērīgs meitēns, turklāt cilvēciski pulka simpātiskāka par Sāru Džesiku Pārkeri, to arī dabū — par nelaimi vai rūgtu ironiju, žurnālistes vietu finanšu izdevumā Veiksmīgie ietaupījumi, kurā viņai jāraksta kas absolūti pretējs pašas pieredzei — lietišķi padomi, kā cilvēkiem taupīt naudu. Viņas slejas, lai gan meitene finansēs nu neko, galīgi neko nejēdz, parakstītas ar pseidonīmu "Meitene zaļajā šallītē" (kas nopirkta izpārdošanā pa ceļam uz darbu), nešaubieties ne mirkli, kļūst superpopulāras, jo viņa maskētas grēksūdzes formā apraksta pašas pieredzi. Žurnāla reitingi kāpj, izdevumu lasa, kā atzīst mārketinga daļas odzes, "pat Ķīnā", un meitene zaļajā šallītē kļūst par sirds magnētu arī izdevuma galvenajam redaktoram (Hjū Dānsijs), no kura viņa nejauši arī bija aizņēmusies divdesmit dolārīšus, lai tiktu pie zaļās šallītes. Kredītkartes, ja atceraties, taču atsakās Rebekai naudiņas dot!

Protams, pa lielam viss šis kino ir stulbi māņi, nereālistiska pasaciņa pasaules ekonomiskās krīzes nomāktiem pilsoņiem, taču ar vienu lielu "bet".

Rebeka Blūmvuda, oriģinālā spītīga, nepiekāpīga, apķērīga, optimistiska un, kā tagad moderni kvakšķēt, visnotaļ pozitīvi orientēta, lai arī ļoti ekscentriska meiča, patiešām ir paraugs miljoniem cilvēku, kā (kaut uz īsu laiku — mēnesi, pusgadu) tikt galā ar ikdienas ķibelēm, nevis Dikti Lielajām eksistenciālajām bēdām.

Lielais ķēriens

Filmas režisora P.Dž.Hogana (Mana labākā drauga kāzas, Pīters Pens) lielais ķēriens ir galvenās lomas tēlotāja spriganā austrāliešu aktrise Aila Fišere, kuras absolūtais organiskums pat visdebilākajās situācijās ļauj aktrisei ne tikai sausai iziet no ekrānā notiekošajām blēņām, bet piešķir tām apskaužamu šarmu. Tāpēc arī es visu laiku cenšos vilkt rupjas paralēles ar Keriju Bredšovu — ja nebūtu Ailas, filma Šopaholiķes atzīšanās patiesi kļūtu par apnicīgu Seksa un lielpilsētas fiziski "atjauninātas" galvenās varones ekshibicionisma aktu. Grāmatā Rebekai apzināti nav piešķirti individuāli vaibsti (lai katra lasītāja viņu varētu identificēt ar sevi, dārgo), toties detalizēti aprakstīts, kā viņa notriec neesošo naudu Londonas TopShop un French Connection un kā apvārdo rupjo parādu piedzinēju, taču filmā šāds "anonimitātes gājiens" neiet krastā. Tieši tādēļ superspilgtā Aila Fišere, kas pārcēlusies uz Manhetenu un nojūgusies ar daudz, daudz, ievērojami daudz dārgāku zīmolu negausīgu "patērēšanu", piešķir savai varonei šo, es teiktu, tik velnišķīgo un pat folklorizējamo "pilsētas trakās" veidolu, kas padara ticamus visneprātīgākos Rebekas soļus (nu, un arī kompānija ap viņu nav daudz sliktāka, kaut vai Rebekas vecāki — dulli kas dulli...). Šai Rebekai tici pat brīžos, kad viņas darbība nonāk totālā konfliktā ar dzīvi un veselo saprātu. Jo šī Rebeka vienkārši mīl, ka dzīvei ir daudz krāsu — spilgtu kā viņas zaļā šallīte un cāļa dzeltenais kostīms. Un tā ir optimistiska vēsts mums — izķepurosimies! Krīze domāta cilvjiem ar vājiem nerviem — un tas taču nav par mums, ne? Bet tas, ka "finanšu konsultante" Rebeka Blūmvuda pasaules finanšu sistēmas analīzi savos rakstos veic uz tupeļu un kašmira mētelīšu piemēru pamata, — tā vienkārši ir svaiga pieeja žurnālistikai!

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja