Vērtējot potenciālo koalīcijas partneru izteikumus, kas, viņuprāt, Ģ.V.Kristovski diskvalificē satiksmes ministra amatam, nāk prātā veca anekdote. Mazs puisītis pa atslēgas caurumu brīdi vērojis notiekošo vecāku guļamistabā, sašutumā nosaka: «Un šie cilvēki man māca, kas ir pieklājība...»
Šlesera un ZZS centieni saistīt Pilsonisko savienību ar Lemberga oponentiem liecina par viņu nespēju pat pieļāvuma formā iedomāties, ka politiskā partija var nebūt finanšu grupējuma «kabatas projekts». Par politisko kolēģu klaji nepatiesajiem apgalvojumiem varētu nelikties ne zinis, ja vien tie neiezīmētu brīdinošas tendences V.Dombrovska valdības veidošanas gaitā.
Protams, vienkāršākais risinājums būtu, ja Pilsoniskā savienība, piekāpjoties striktajiem iebildumiem, atsauktu G.V.Kristovska kandidatūru. Kā teiktu topošie koalīcijas partneri - rīkotos valstiski, jo kaut kādu principu dēļ nekavētu krīzes valdības veidošanu. Tomēr, vērtējot Šlesera un ZZS ultimatīvās prasības turēt G.V.Kristovski pa gabalu no Satiksmes ministrijas, jāsecina, ka jaunās valdības pamatos tiek cementēti vecās koalīcijas stūrakmeņi. ZZS pasteigušies paziņot, ka neatbalstīs G.V.Kristovski kā Satiksmes ministru, jo tā, iespējams, Satiksmes ministrijā ietekmi gūs Lemberga oponenti. Atgādinājumam – Lembergs, kas tiek tiesāts par smagiem noziegumiem, gadiem ilgi ietekmējis tranzīta politiku, šajā valstij tik svarīgajā nozarē ieviešot regulācijas, kurām bija maz kopīga ar konkurētspējīgu biznesu.
Agrāk nesamierināmo pretinieku Šlesera un Lemberga vienošanās pret Kristovski ir skaidra principu cīņa. Iespējams, Satiksmes ministrijā ir lietas, kas nav rādāmas svešām acīm. Piemēram, sarežģīti savirpinātie ministrijas kapitālsabiedrību meitas uzņēmumi, kuru izveides patiesie mērķi zināmi vien Šleseram un viņa zēniem.
Satiksmes ministra kandidāts būs viena no zīmīgām indikācijām, kas skaidri apliecinās, cik un vai jaunā valdība atšķirsies no vecās koalīcijas. Nākamajam ministram Satiksmes ministrija no privātas bodītes un valsts naudas izpumpēšanas mašīnas būs jāspēj pārvērst par profesionālu nozares politikas veidošanas institūciju, kas strādā valsts nevis kāda biznesa grupējuma interesēs.