Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +14 °C
Skaidrs
Piektdiena, 18. oktobris
Rolanda, Rolands, Ronalds, Erlends

Kundziņsalas iedzīvotāji paliek gribot

Vakar no Rīgas domes sēdes dienaskārtības pēkšņi tika noņemts iepriekš izsludinātais jautājums par pilsētas attīstības plāna grozījumu apstiprināšanu. Varu turošie acīmredzot saprata, ka priekšvēlēšanu gaisotnē roka var nodrebēt arī kādam pozīcijas deputātam un var tikt apstiprināts kāds loģisks opozīcijas priekšlikums.

Es biju sagatavojis un iesniedzis priekšlikumu par Kundziņsalas dzīvojamā rajona izmantošanas veidu. Īsi un konkrēti „Ja likumā noteiktajā kārtībā Kundziņsalas dzīvojamais rajons tiek izslēgts no Rīgas brīvostas teritorijas, tad izmantošanas veids „ostas jauktas apbūves teritorija” tiek aizstāts ar izmantošanas veidu „jaukta apbūve ar dzīvojamo funkciju” ”.Esmu par Rīgas ostas attīstību, taču ir pēdējais mirklis trekno gadu domāšanai un darīšanai pielikt punktu. Līdz šim brīvostas teritorijā tika iekļautas visas zemes, ko tik varēja iekļaut. Pat bez konkrētiem attīstības plāniem, ar domu „dalam, kamēr varam, kā izmantot, gan jau pēc tam izdomāsim”. Rezultāts? Šodien brīvosta jau aizņem 10. daļu Rīgas teritorijas.Ostas devums iekšzemes kopproduktā nepārsniedz 3%. Rīgā tiek radīti 60% Latvijas kopprodukta. Tātad osta aizņem 10. daļu pilsētas, bet rada tikai 20. daļu no tajā saražotā. Nevar runāt par milzu efektivitāti.Ostas plānos ir Kundziņsalā attīstīt konteineru kravu pārkraušanu. Tur jau atrodas lielākais konteineru pārkraušanas terminālis „Baltic container terminal” ar jaudu 300 000 konteineri gadā. Salas ziemeļu daļa ir iznomāta „ Nacionālajam konteineru terminālim”, kas plāno attīstīt jaudas līdz 1 miljonam 150 tūkstošiem konteineru gadā. Pa abām šīm kompānijām kopā teorētiskā jauda būtu 7 reizes lielāka nekā pašreizējie konteineru pārkraušanas apjomi. Izskatās pēc tipiska trekno gadu projekta. Jāņem vērā, ka pēdējo desmit gadu laikā konteineru pārkraušanas apjomi Rīgas ostā nav pat dubultojušies. Projektu utopiskumu ir sapratuši arī to attīstītāji. Šī gada februārī „Nacionālais konteineru termināls” paziņoja, ka iespējams no projekta realizēšanas Kundziņsalā atteiksies.Domāju, ka padsmit gadus ilgstošie strīdi ap Kundziņsalu sen vairs nav ekonomisks vai ostas attīstības jautājums. Tas visiem iesaistītajiem ir principa jautājums un šādai nostājai būtu laiks pielikt punktu. Mēs runājam par tikai 2% ostas teritorijas. Bez tam kopš dzīvojamās apbūves rašanās Kundziņsalā ir pagājuši 130 gadi, ostas teritorijā šī teritorija ir bijusi tikai 9 gadus. Daži no kuriem bija īpaši trekni.Varbūt ir pat labi, ka rīcības nespējīgā dome īsi pirms vēlēšanām nopietnus dokumentus nepieņem. Tikai tad Birka kungam tas oficiāli ir jāpaziņo.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja