Primārais uzdevums tūrisma nozares attīstīšanai Rīgas pilsētā ir kompleksu inovatīvu tūrisma produktu radīšana, kas rada plašāku izklaides un atpūtas iespēju piedāvājumu tūristiem un nodrošina vairāk darbavietu. Rīgas pilsētai būtu jāiniciē liela mēroga pārrobežu ikgadējs pasākums, kas varētu turpmāk kalpot arī par pilsētas atpazīstamības simbolu.
„Šobrīd nenorimst diskusijas par tūrisma kā vienu no iespējamiem eksporta veicināšanas virzieniem, tomēr jāapzinās, ka Latvijai un Rīgai pašlaik trūkst atbilstoši „iesaiņota” piedāvājuma, kā arī pilnvērtīgi nav izmantots viss iespējamais tūrisma potenciāls,” norāda politisko partiju apvienības Libertas.lv Rīgas mēra amata kandidāte Elizabete Bruksle.
Baltu vēstures centrs Brīvdabas muzejā?
„Rīgas pilsētai būtu jāorientējas uz kompleksu inovatīvu tūrisma produktu radīšanu, kuru pamatā varētu tikt izmantoti jau esošie kultūras un izklaides objekti. Piemēram, visā pasaulē arvien populārāki kļūt tā saucamie „zinātnes komunikāciju” centri. Būtībā tie ir muzeji, tikai ar plašāku pielietojamību. Savukārt Rīgas muzeji vēl joprojām orientē savu piedāvājumu apmeklētājiem tikai uz eksponātu apskati. Pasaules pieredze liecina, ka arvien populārāki kļūst „muzeji”, kuros iespējama arī personīga piedalīšanās. Turklāt šādu muzeju/aktivitāšu centru trūkums Latvijā veicina arī mūsu pašu iedzīvotāju došanos ārpus valsts,” norāda Māris Lazda, amats (Libertas.lv).
„Šādā kontekstā milzīgs potenciāls ir Rīgas Brīvdabas muzejam. Tajā varētu iedibināt seno darbarīku amatniecības centru, seno mūzikas instrumentu „orķestri” un citas tamlīdzīgas iespējas,” stāsta M. Lazda.
„Galvenā šādu kompleksu produktu būtība ir radīt vairāku produktu paketi, kurā apmeklētājs ir nodarbināts nevis 1-2 stundas, bet vairāku dienu garumā. Šāds produkts varētu būt arī kāds Rīgā īpaši iedibināts gadskārtējs festivāls, kas saistītu gan mūsu, gan citu valstu tūristu uzmanību,” tā M. Lazda.
Pašvaldības un valsts atbalsts tūrisma nozares sakārtošanai
„Pirmkārt, jāpanāk valsts atbalsts tūrisma nozarei, samazinot pievienotās vērtības nodokli 5-8% apmērā. Savukārt pašvaldības, konkrēti Rīgas domes, uzdevums būtu atbalstīt tos pasākumus, kas sakārto tūrisma vidi un rada jau augstākminētos kompleksos tūrisma produktus,” norāda E. Bruksle.
„Šādi kompleksi piedāvājumi ir ne tikai saistoši tūristam, bet arī rada papildus iespējas rīdziniekiem. Piemēram, liela mēroga pasākumu laikā iedzīvotāji var izīrēt brīvās dzīvojamās platības vai nodrošināt pilsētas apmeklētājus ar citiem pakalpojumiem,” stāsta M. Lazda.
„Savukārt tūrisma vides sakopšanā ir jāveicina tūrisma industrijas uzņēmumu savstarpēja
sadarbība, nodrošinot tūristiem piedāvājumu paketes. Pašlaik Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā varam redzēt nevērīgi uzrakstu angļu valodā par to, ka biļetes uz Jūrmalu iegādājamas noteiktās kasēs, savukārt ideālajā situācijā tūristiem atliktu vien iekāpt no rīta autobusā, kas piestājis pie viesnīcas, bet nedēļas garumā tas izvadātu viņus pa Rīgu, Siguldu, Jūrmalu un citām tūristiem interesantām vietām,” norāda Libertas.lv pārstāvji.