Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Zvaigzne, izcilība vai vienkārši režisors?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Una
U
1) Mākslas vērtējums vienmēr ir subjektīvs, 2) Komplemetārā kritika arī vajadzīga lai skatitājus atsauktu noskatīties, 3) Konkurences cīņa - nomelnojot sveszemnieku vai jauno, tiek atbalstīts savējais kurš nav ticis pie režijas, dziedāšanas, 4) Ir samaksāts par pozitīvu kritiku
>>> nav
&
Ļoti labs piemērs ar Antoņenko Zalcburgā - var teikt, ka kritika viņu tur nolīdzināja līdz ar zemi (ne bez iemesla - pieņemsim, ka tā bija profesionāla un objektīva kritika, turklāt tur visvairāk par visiem tika "slānīts" tieši diriģents Rikardo Muti un Antoņenko "tika pa muguru" pie viena, tāpat kā Dezdemonas lomas izpildītājai u.c), taču tūlīt pēc Zalcburgas festivāla Antoņenko ar Muti atkal dziedāja "Otello" Romā ar triumfāliem panākumiem, ja var ticēt kritikām, bet jau nākamajā sezonā ar citu diriģentu Antoņenko atgriezās šajā lomā uz skatuves Austrijā, tikai šoreiz Vīnes Valsts operā, kur kritikas viņu vērtēja ļoti atzinīgi, pieminot, ka viņš esot ārkārtīgi progresējis savā vokālajā mākslā šī pēdējā gada laikā. Un pēc tam Antoņenko jau to lomu mierīgi dzied tālāk uz visādām daudzu dziedātāju sapņu skatuvēm un, spriežot pēc kritikām, viss ir brīnišķīgi. Nākamais iznāciens viņam šajā lomā būs vasarā Koventgārdenā. Ja viņš tiešām būtu bijis tik slikts Zalcburgā, kāds viņu tā turpinātu aicināt tieši šajā lomā? Jautājums, cik lielā mērā kritika ap operas mākslas pavisam elitārajām augšām ir objektīva un profesionāla? Varbūt ir, bet varbūt arī nē. Uz Žagaru tas gan neattiecas, jo līdz tam līmenim viņš vēl nav aizgājis. Tāpēc vislabāk ir izglītoties un vērtēt pašiem, arī skatīties un klausīties pašiem, nevis gaidīt, kad tiks dots signāls - par šo jūsmojiet, bet šo - izsvilpiet.
  • 2
  • 0
nav
n
Profesionāla ,neatkarīga kritika vienmēr ir daudzmaz objektīva,bet režiju nevajadzētu salīdzināt ar operdziedāšanu. (Starpcitu,Antoņenko Zalcburgas kritikas bija '''vistrakākās'')
  • 0
  • 0
Dienas fane
D
Inese Lūsiņa dziedāja Žagaram slavas dziesmas... Tagad ir dusmīga... Jautājums - kāpēc? Lūk, šāds ir iespaids no viņas raksta. Neticu viņai!
Pūce
P
Tā laikam bija Elīna Garanča, kura teica, ka ir jau labi, ja tevi uzaicina debitēt kāds no lielajiem, prestižajiem teātriem, bet visīstākais sasniegums ir tad, ja tevi tur uzaicina otro un trešo reizi. Tāpēc arī par Žagara starptautiskajiem panākumiem spriedīsim pēc tā, vai viņu kādreiz kāds no šiem teātriem atkārtoti uzaicinās iestudēt vēl kādu izrādi. Man nav žēl, lai viņam veicas!
lauķe Pūcei
l
Bravo Pūce! Jūsu viedoklis ir vislabākā recenzija, kādu līdz šim esmu lasījusi par mūsu opermākslu , t.sk. arī par Žagara "šedevriem".....
  • 2
  • 0
Pūcei
P
ļoti patika Jūsu argumentētais viedoklis, tikai mani plusiņi atkal ieguvuši 0 statusu.
  • 2
  • 1
Pūce
P
Kritikas tiešām mēdz būt visādas, un mēs atradīsim pietiekami daudz neglaimojošu rakstu arī par tiem mūsējiem, kuri operas pasaulē ir sasnieguši daudz vairāk kā Žagars. Turklāt arī tur ir bijis līdzīgi - pie mums prese nopublicē tikai fragmentus no slavinošākajām recenzijām, ne ar vārdu nepieminot, ka ir arī citādas atsauskmes. Piemērs ir mūsu Elīnas Garančas "Karmena" - bija tādi kritiķi, kuri izteicās, ka šai lomai viņas balsij pietrūkstot temperamenta un jutekliskuma, bet pie mums izskanēja vienīgi - "labākā Metropolitēna Karmena pēdējo 25 gadu laikā". Tāpat arī par Elīnas Garančas debiju Kārnegīholā lasīju vienas kritiķes (atvainojos, ka nevaru nosaukt autori un izdevumu, jo tas bija sen un ir piemirsies) diezgan iznīcinošu rakstu par viņai neizprotamajiem iemesliem, kāpēc tāda dziedātāja kā Elīna Garanča ir tik populāra mūsu laikos. Kritiķei šķita, ka dziedātāja pati reiz esot atbildējusi intervijā uz šo jautājumu, sakot: "Kad es dziedu, man galva nemitīgi darbojas kā kompjūters", tātad - kritiķes secinājums - šim kompjūteru laikmetam tāda arī dziedātāja - kā mašīna, nejūtīga izskaitļotāja utt. Es nebiju tajā Kārnegīholas koncertā, bet tomēr man pašai ar savām zināšanām un saprašanu pietiek, lai saprastu, ka tā nevar būt. Jā, mūsu Elīnai piemīt cēla atturība, elegance un ļoti izsvērts augsta līmeņa profesionālisms, kuri var atstāt zināma vēsuma iespaidu, bet lai viņu tāpēc nosauktu par mašīnu!? Nu, nebūs viņa nekad tāda Karmena kā Brazīlijas nakts, bet viņa toties ieliks šajā tēlā kaut no vampīriskajām ziemeļu spīganām, kas sadedzina sevi un citus kaislību ugunīs tieši šķietamo ārējo vēsumu. Tāpēc, lai ko arī kurš kritiķis negaidītu un nerakstītu, esmu pārliecināta, ka Elīna Garanča objektīvi ir atradusi lielisku pieeju tēlam un to izdziedājusi. Tas pats par šeit pieminēto Maiju Kovaļevsku - man viņas Tatjanas vēstules aina pagājušajā vasarā Siguldā kļuva par patiesu katarsi, jo nekad nebiju dzirdējusi tik lielisku interpretāciju, kur dziedātāja spēj piešķirt tik daudz jēgas un nianšu katrai muzikālajai frāzei, katram Puškina vārdam. Pieļauju, ka būs kritiķi, kuriem viņa liksies viduvēja vai vēl kaut kāda, taču es zinu no savas pieredzes, ka viņa ir fantastiska dziedātāja. Par Žagaru ir līdzīgi, tikai pretēji - lai kā viņu neslavinātu kritikās, man negad vēl nav paticis neviens viņa iestudējums tieši ar to, ko šeit Lūsiņas kundze raksta - "sadzīvisku jezgu", ar to, ka tie ir rupji nostrādāti, ar to, ka pilnīgi krīt ārā no mūzikas ritma (90. gadu diskotēka "Pīķa dāmā"), vai jēgas, ar to, ka nejēdzīgās it kā operas libreta paralēlas ar mūsu laikiem pietuvinātiem laikmetiem tiek augstprātīgi bāztas acīs kā nezin kāda atklāsme, lai gan katrs skatītajs pats to būtu varējis iedomāties. Turklāt tie ir neiedomājami vienveidīgi un no tiem vējo tukšums. Jā, Žagars ir iestudējis dažas izrādes ārzemēs, jo "viņu aicina", bet tie nebūt nav ne pirmā un ne otrā divdesmitnieka operas teātri pasaules rangā. Tad, ka viņš būs iestudējis vismaz pa vienai izrādei Vīnes Valsts operā, Milānas La Scala, Metropolitēnā, Londonas Karaliskajā operā un Barselonas Liceu, mēs vēl parunāsim par šo tēmu. Tad Žagars beidzot būs sasniedzis to līmeni, ko jau ir sasnieguši mūsu izcilie operas solisti un diriģenti. Un tas nemaz nav snobisms, jo tur tiešām ir augstākas prasības.
Marī
M
Jā. Lūsiņa tiešām ir aizmirsusi savus slavas rakstus. Savukārt tas fakts vien, ka Žagars tiek aicināts režisēt dažādos Eiropas operteātros un saņem pozitīvas atsauksmes (pat ja ir arī negatīvās, kas taču visnotaļ loģiski), liecina ļoti daudz.
Opermīle
O
Ak Inese! Kur vējš pūš... Man tevis žēl...
vējš vītolos
v
Žagars ir sociopāts - cilvēks, kura ētiskos principus degradējusi neierobežota vara. Un būt opermīlim un žgarmīlims nebūt nav viens un tas pats.
  • 8
  • 3
Lūsiņas
L
recenzijas ar\' ir vieveidīgas,operas uztvere tuvojas 19. gs. galminiekam.kurš novērtēja tikai tenora vai soprāna augšējo noti,opera nesastāv tikai no solistu ārijām,bet Ž. režijas sakarā, L. ir aizmirsusi savus slavas rakstus.....
???!!!
?
Kas tad nu noticis?! Arī Latvijā pēkšņi sāks parādīties mūzikas ( operas ) kritika?...nevis akla muldēšana un slavināšana kā līdz šim. Lūsiņas kundze! Ļoti interesanti būs lasīt Jūsu kritiku par Mazepas iestudējumu ( ja tāds vispār parādīsies )! ...varu vien pačukstēt, ka jau ģenerālmēģinājumā cilvēki pēc 1. cēliena gāja prom.
ABC
A
Pilnīgi piekrītu-Mazepas iestudējums ir ļoti, ļoti zemā līmenī. Un vēl-ārkārtīgi uzkrītošas līdzības ar Žagara režisētajām izrādēm. Žēl,tik skaista opera.
  • 5
  • 0
jautājums
j
Nu ko tad, lai tur saka par Lūsiņas rakstu...Tā ir! Klusēšana- piekrišana.
Bet
B
man nav tik svarīgi kā Žagars patīk ārzemēs, bet Latvijā viņa režijas ir tās, kas liek cilvēkiem teikt, ka uz operu viņi vairs neies. Un, tiešām, operizrādes kinoseansu veidā esot ļoti populāras. Par Kovaļevsku NYPost arī katru reizi pasaka kaut ko sliktu, ja ne vairāk, tad - "generic voice". Vai ka Rebekas tēlojums vienveidīgs, balss "strident, hooting"
Man šķiet, ka domāju
M
Žagars ir bezdvēseles, nesakopts cilvēks. Viņš pazīst tikai olas apvalku, ka vidū ir kas būtisks, to viņš nenojauš. Tāpēc Rozīnai piekabina cirka sunīti, bet toreadors finālā slāj ar boksa cimdiem... Publikā smiekli, jo idiotisms. Roklaiža Amoliņa TV sižetos laiza Žagaru visu! Un žēl, ka Lūsiņas k-dze tik vēlu modusies. Kāpēc viņš dzīvo pa ārzemēm? Tāpēc, ka draudziņi, kas bija uzaicināti šeit, "padod pretī". Otrkārt arī ārzemēs cilvēki ir tik noguruši un garīgi izvirtuši, ka viņiem vajag visu, ka tik jauns. Nupat viena Tatjana "Mecco"kanālā rakstīja Oņēgiam vēstuli uz rakstāmmmašīnas, bet muižas kalpones šuvējcehā muļļājās... Kad cilvēkam sirds ir tukša, tad galva ar pūlēm izdomā kaut kādu formu, uz labu nelaimi!
jumors
j
Man jau tepat Latvijā šķiet, ka publikas viedokli principā neņem vērā. Triptihs no repertuāra pazudis, "Vilkaču mantiniece" gaida, kad atkal kāds no aizjūras latviešiem iespers repertuāra veidotājiem pa dibenu. Bet kā ies "Mazepam" es negribu prognozēt, jo piecas izrādes jau var piepildīt tikai ar ziņkārīgajiem.
lauķe
l
Kad LNO rādīs "Karmenu" īstajā klasiskajā versijā....par "Pīķa dāmu un "Donu Žuanu" vispār nerunājot, ...tad varēs ne tikai klausīties fantastiskajās latviešu operdziedoņu balsīs, bet arī skatīties , kas notiek uz skatuves....Kaut nu Žagarkungs vismaz neiedomātos iestudēt "Tanheizeru" pārceļot darbību uz sarkano lukturu rajonu vai "Loengrīnu" akvaparkā.....
Paldies, Inese!
P
Te nu atklājas šī Doriana Greja īstā būtība.
Janka
J
Diezgan graujošas recenzijas par Žagaru ārvalstīs....kas liela pīle dīķī, tā maza zivs okeānā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja