Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 18. aprīlis
Laura, Jadviga

Vides reklāmas asociācija: Vides reklāmu vietā alkoholu dubultsparīgi reklamēs drukātie mediji

Veselības ministrijas (VM) virzītā iecere aizliegt alkohola reklāmas vidē būtu klaja reklāmdevēju budžeta naudas pārdale par labu drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem, kas kropļos reklāmas tirgu un veicinās negodīgu konkurenci reklāmas jomā, uzskata Vides reklāmas asociācijas (VRA) valdes priekšsēdētāja Ilma Kauliņa.

VM rosinātās izmaiņas likumdošanā, aizliedzot alkoholu reklamēt vidē, taču saglabājot iespēju to reklamēt drukātajos medijos, neatbilst labas pārvaldības principiem, negarantē nosprausto mērķi samazināt alkohola patēriņu sabiedrībā, kā arī kropļo legālo alkohola tirgu, uzsver I. Kauliņa.

Likumdošanas izmaiņas ir neslēpti izdevīgas drukāto mediju īpašniekiem, savukārt pašvaldībām, kas regulāri saņem nodevas no ikviena reklamētā kvadrātmetra vidē, bet no alkohola reklāmām vidē – piecreiz lielākā apjomā - tie radīs zaudējumus.

Ņemot vērā minētos argumentus, Vides reklāmas asociācija izsaka atkārtotu noraidījumu VM virzītajiem normatīvo aktu grozījumiem, kas paredz alkohola reklāmas aizliegums vides reklāmās.

Asociācija arī pauž neizpratni par VM steigu minēto likumdošanas normu virzīšanā un tajā iesaistīto nevalstisko organizāciju viedokļa neuzklausīšanu.

Vēl šā gada 14. februārī asociācija saņēma atbildes vēstuli no VM valsts sekretāra Rinalda Muciņa par to, ka VM šobrīd neveic grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, un ka VM 2012. gada darba plānā šāda uzdevuma nav.

Taču jau 26.martā no VM tika saņemti priekšlikumi par projektu "Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plāns 2012.-2014.gadam", kura gala versijā tiek virzīts alkoholisko dzērienu reklāmas aizliegums vides reklāmās. Tajā pat laikā uz drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem VM šos ierobežojumus nav attiecinājusi, kaut gan sākotnējā redakcijā tādi bija paredzēti. Tas uzskatāmi apliecina VM vēlmi panākt minēto grozījumu virzīšanu par labu drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem.

Asociācijai nav pieņemami, ka it kā labu nodomu aizsegā tiek veiktas darbības, kam ar reālu alkohola patēriņa ierobežošanu nav nekāda sakara. Proti, vides reklāmu vietā ar papildus iegūtajiem līdzekļiem alkoholu dubultsparīgi reklamēs drukātie mediji. Turklāt, publicētās alkohola reklāmas uz žurnālu un avīžu vākiem, kas uzskatāmi izkārtotas visu kiosku skatlogos, kārdinās daudz plašāku auditoriju nekā to dara vides reklāmas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Trūkst reālas rīcības

Investīciju klimats Latvijā investoru vērtējumā 2023. gadā sasniedzis viszemāko vērtību – 1,9 punktus no 5, un salīdzinājumā ar 2022. gada mērījumiem vērtējums nokrities par 0,4 punktiem. Tā secin...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē