Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

papildināts ar Stendzenieka komentāru (11:11) - NA atriebjas Stendzeniekam, panākot eiro kampaņas izņemšanu no budžeta

Saeimas vairākums, vērtējot priekšlikumus nākamā gada budžetam, atbalstīja Nacionālās apvienības VL-TB/LNNK (NA) ierosinājumu izslēgt no budžeta finansējumu eiro ieviešanas komunikācijas pasākumu nodrošināšanai, kam bija paredzēti 280 815 eiro (197 132 lati).

Par šo ierosinājumu balsoja 44 deputāti no Zaļo un zemnieku savienības, Saskaņas centra un NA, bet pret bija 36 Vienotības, Reformu partijas un neatkarīgie deputāti, vēl pieci koalīcijas deputāti balsojumā atturējās. Savukārt balsojumā nepiedalījās 12 deputāti.

NA deputāts Jānis Dombrava no tribīnes izteicās, ka šāds ierosinājums nācis, jo NA bija nikna par kampaņu termiņuzturēšanās atļauju jautājumā, kas bijusi vērsta pret šo partiju. Viens no šīs kampaņas veidotājiem ir reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks, kura vadībā top arī eiro popularizēšanas kampaņa.

Balsojuma iznākums bija pārsteigums arī pašiem deputātiem, kuri sēžu zālē reaģēja tā, ka Saeimas spīkerei Solvitai Āboltiņai (Vienotība) nācās viņiem aicināt ievērot kārtību. Iespējams, NA ar šādu balsojumu ir pārkāpuši koalīcijas līgumu.

Stendzenieks Diena.lv norādīja, ka Saeimas lēmumu komentēt ir grūti. "Domāju – lai deputāti šorīt ar vēsām galvām saprot, tieši ko, par kādu gadu un ar kādiem motīviem viņi tur vakar naktī ir sabalsojuši," norādīja Stendznieks.

"Cik saprotu, nākamā gada budžetā ir nogriezta nauda iepriekšējā gada kampaņai, ko par 50% finansē Eiropa un kas paredzēta grūti sasniedzamo iedzīvotāju, mazturīgo, cilvēku ar īpašām vajadzībām utt. informēšanai. Motīvs: Stendznieks esot taisījis vienu reklāmu, kas nav patikusi Nacionālajai Apvienībai. Piekritīsiet – šo ir grūti komentēt," norādīja Stendznieks.

Saeimas Ārlietu komisijas priekšsēdētājs Ojārs Kalniņš (VienotībaDiena.lv sacīja, ka nereti šīs kampaņas mērķi tiek pārprasti. "Es neredzu jēgu šādam balsojumam. Šai kampaņai nav jāreklamē, ka eiro ir labs – lēmums par eiro ieviešanu Latvijā jau ir pieņemts. Šīs kampaņas mērķis ir informēt sabiedrību par tīri tehniskām, bet ļoti svarīgām lietām – kas notiks ar latiem, kas notiks ar naudu kontos utml.," sacīja Kalniņš.

Viņš norādīja, ka nākamā gada sākumā, kad ikviens Latvijas iedzīvotājs par precēm un pakalpojumiem norēķināsies eiro valūtā, noteikti būs ļoti daudz neskaidru jautājumu, un kampaņas mērķis ir dažādos veidos sniegt atbildes uz tiem. "Tas bija politisks gājiens un man ir žēl, ja tā mērķis bija ieriebt Stendzeniekam. Kampaņa viennozīmīgi ir vajadzīga un pašlaik rodas jautājums – kurš tad informēs sabiedrību," sacīja Kalniņš. 

Finanšu ministrijas (FM) komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis Diena.lv stāstīja, ka atklātā konkursa uzvarētāji - !MOZZ un Komunikāciju aģentūra informēšanas kampaņu īsteno atbilstoši konkursa nolikumam. Jau izstrādāti vairāki komunikācijas rīki, tostarp sabiedrība tiek informēta dažādos veidos – ar televīzijas, radio, drukāto mediju, tāpat arī interneta starpniecību. Jarockis uzsvēra, ka kampaņa tiek īstenota atbilstoši plāniem, uzdevumiem un mērķiem.

Katrā valstī, kurā notiek pāreja uz eiro, sabiedrības informēšanas kampaņu līdzfinansē Eiropas Komisija. FM pārstāvis skaidro, ka Nacionālās apvienības lēmums trešdienas vakarā nebalsot par finansējuma piešķiršanu eiro ieviešanas komunikācijas pasākumu nodrošināšanai, rada draudus saņemt šo EK līdzfinansējumu, tādējādi apgrūtinot valsts budžetu.

Viņš skaidroja, ka šāda rīcība no atsevišķu deputātu puses bijusi ļoti bezatbildīga, jo kampaņai ir ļoti liels un svarīgs uzdevums. Tās mērķis ir sniegt kvalitatīvas atbildes uz sabiedrībai neskaidriem jautājumiem. Kampaņas mērķis ir izskaidrot visus eiro ieviešanas aspektus Latvijas sabiedrībai – no bērna, kuram kabatas naudu dod vecāki, līdz vecākā gada gājuma cilvēkam, kurš saņem pensiju. Daļai sabiedrības, tostarp, visticamāk, arī Saeimas deputātiem, saistībā ar eiro ieviešanu nav neskaidru jautājumu, bet lielai daļai sabiedrības, īpaši reģionos dzīvojošajiem, joprojām šis pārejas process nav skaidrs, jo līdz šim ar eiro valūtu viņi nav saskārušies. 

Tieši tāpēc FM nekavējoties meklēs iespējamos risinājumus, lai nepieciešamo finansējumu nodrošinātu. Jarockis uzsvēra, ka plānotās saistības ir jāpilda.

Kampaņas organizatori iepriekš norādījuši, ka tās mērķis nav aģitēt, bet sniegt atbildes uz iedzīvotājiem aktuāliem ikdienas jautājumiem, kas saistīti ar eiro ieviešanu, un panākt, lai par izmaiņām tiktu informēti vismaz 90% iedzīvotāji

Jau vēstīts, ka Stendzenieka vadītā reklāmas aģentūra !MOOZ un sabiedrisko attiecību uzņēmums Komunikāciju aģentūra uzvarēja Finanšu ministrijas rīkotajā konkursā par eiro ieviešanas kampaņas izveidi.  Kopumā kampaņai paredzēti 285 000 latu.

Papildināts ar Saeimas deputāta Ojāra Kalniņa komentāru 7.-8.rindkopā

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas