Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Ar pilnpiedziņu vien tomēr nepietiek

Normunds Avotiņš

Par nekādu «dzinēju klāstu» pat nav runas. Jau tā aizkavējusies un divreiz atlikta, jaunā Impreza ieradās ar vienu vienīgu 1,6 litru dzinēju.

Skatoties cenu lapā, pat negribas ticēt, ka modeļu un to visu iedomājamo modifikāciju piesātinātajā kompaktklasē Subaru startē kā tāds «japāņu žigulis» - viena virsbūve, viens motors, viena piedziņa. Labi vēl, ka motors joprojām ir šajā klasē vienīgais un unikālais bokseris, bet visus četrus riteņus reizē griež pastāvīgā un, kā uzsver Subaru, simetriskā pilnpiedziņa. Gana simetrisks ir arī pats automobilis. Būtībā tas ir tas pats jau pāris gadus pazīstamais krosovers Subaru XV, tikai bez plastmasas aizsargdetaļām un lieliem riteņiem.

Komfortablāka piekare

Imprezai ir trīs komplektācijas līmeņi, no kuriem bagātīgākais ir Sport+. Tajā vienmuļo salonu atsvaidzina automātiskā duāla klimata iekārta un krāsains, bet mazs infodisplejs ar atpakaļskata kameras atainojumu.

Tam visam pa vidu atrodas slavenais Subaru radioaparāts, kas ar apbrīnojamu spītību parādās katrā nākamajā modelī. Ja dinozauriem būtu piemitusi kaut desmitā daļa šī skumjā tranzistora izturības, tie vēl šobaltdien čāpotu pa Vērmanes dārzu. Ceļu Impreza priekšā izgaismo ksenona lukturi, bet pats auto Sport+ izpildījumā lepojas ar dažiem gaumīgiem spoileriem, kamdēļ izskatās sportisks un atsperīgs kā maratonista krosene. Atsperīgs tas ir arī pēc dabas. Šim auto nav nepieciešami tik cieti amortizatori kā XV, tāpēc Impreza gaitā ir plūdenāka un komfortablāka.

Starpprodukta lomā

Demonstrācijas automobilis bija apveltīts ar vienīgo nozīmīgo mehānisko ekstru - Lineatronic variatoru, kam vajadzētu pārvērst braucienu ar Impreza bezrūpīgā pastaigā.

Ja neņem vērā parasto tendenci nevajadzīgi skrūvēt motora apgriezienus, variators ir samērā ērts, it sevišķi pilsētā. Pārsteigumi sākās ceļā uz Lietuvu, kur krietnu gabalu nācās nojozt pa kaimiņvalstī pieejamo autobāni. Gāžot pamatīgam lietum, Impreza godam cīnījās pret risēs sakrājušos ūdeni un citiem apstākļiem, kurus tik patīkami ignorē automašīnas ar visu riteņu piedziņu. Taču pēc stundu gara skrējiena salonā ielauzās aizdomīgs aromāts. Variatoram cīņa ar stihiju laikam bija par skarbu, un tas sāka pārkarst.

Par 114 zirgspēku dzinēja dinamiku īpaši nav ko runāt - tādas gandrīz nav -, un degvielas patēriņš arī ir parasto astoņu litru robežās. Atliek uzdot jautājumu, kāpēc gan Imprezai liegts divu litru benzīna vai dīzeļdzinējs, ja tāds ir tehniski identiskajam XV? Pat Subaru tirgotāji atrodas vieglā neziņā, ko iesākt ar šo starpproduktu, jo 2500 eiro dārgākais XV ir saprotamāks un pieprasītāks automobilis. Viens gan ir skaidrs - rallijā dzimušā kulta auto leģenda vismaz parastajā Impreza modelī ir saļimusi kaut kur Fuji Heavy Industries gaiteņos. Ne velti vārds Impreza izmests no lieljaudas versiju WRX un STI nosaukumiem. Toties mērenā jauda, variators un vienmēr klātesošā pilnpiedziņa to padara par lielisku mājsaimnieču auto neparedzamiem ziemas apstākļiem, turklāt ar trīs gadu garantiju uz bezmaksas apkopi.

Ko dara citi

Tā kā Impreza sākumcena šalkdama aiztrauc garām Auris, Focus un citu priekšpiedziņas kompaktnieku sākumcenai, uz mirkli aizkavējoties vien pie reti sastopamā Golf 4Motion, kurš ir dīzelis, nācās paskatīties uz ko citu, kas pie reizes nebūtu Nissan Juke. Uz galda malas papīros patvērusies cenu lapa līksmi vēstīja, ka par 24 000 eiro var iegādāties, piemēram... Audi A3. Un ne jau šādu tādu, bet gan 1.8 TFSI Quattro S Tronic. Tā, protams, ir jauka blēdība, jo ksenona lukturi un duālie tā dēvētie klimati pat maza Audi cenu pārvērš nepievilcīgā ciparu virtenē.

Sedans ar 1,4 l turbomotoru, S tronic kārbu un saprātīgu papildaprīkojumu maksā 33 500 eiro, kas jau pārsniedz pašas dārgākās Imprezas cenu par teju 10 000 eiro. Tomēr Audi uzskata A3 par premium automobili un bez pamata, ja pavērojam, kā vienas un tās pašas lietas realizētas divos tik dažādos automobiļos. Ja Audi divsajūgu pārnesumkārba mēģinātu pārkarst, rūpnīcā tiktu izsludināts ārkārtas stāvoklis. Subaru importētājs ar liegu smaidu ieteica apstāties un pagaidīt. Bet varbūt man negribas gaidīt, kamēr automašīna, kas man kādreiz tik ļoti patika, kļūs par patēriņa preci, tādu pašu ledusskapi uz riteņiem, kādos pārvēršas daudzas automašīnas bez īpašām pazīmēm. Pat Toyota aptvērusi, ka kvalitāte bez emocijām ved strupceļā. Jācer, ka to laikus sapratīs arī Subaru.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena

Subaru Impreza 1.6
18 400 eiro

Subaru Impreza 1.6 Sport+ CVT 23 890 eiro

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?