Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +14 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 10. oktobris
Druvis, Arvīds, Arvis

Autobusus grib savīt ar vilcieniem

Patlaban ir «grūti vienoties par pakalpojumiem, kādi autoostām jāsniedz, turklāt līdz šim nav izdevies rast vienotu redzējumu ar visām pašvaldībām un ar visiem autoostu īpašniekiem», Dienai norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība), komentējot to, ka valdība nolēmusi uz gadu - līdz 2016. gada 30. jūnijam - atlikt autoostu darbības efektivitātes uzlabošanu un izmaksu samazināšanu.

Diena, atsaucoties uz aģentūru LETA, jau vēstīja, ka pēdējo gadu laikā Satiksmes ministrija (SM), sadarbojoties ar VSIA Autotransporta direkciju, mēģinājusi ar nozares pārstāvjiem risināt jautājumu par autoostu noteikto cenu pamatojumu, iespējām tās samazināt un padarīt efektīvāku sniegto pakalpojumu kvalitāti un izmaksas, bet vienots redzējums nav rasts. Jāatgādina, ka SM jau iepriekš paudusi viedokli - jāmaina pašreizējā autoostu izmaksu segšanas kārtība, kad autoostu izdevumi tiek nosegti no valsts budžeta dotāciju veidā. Diena jau arī vēstīja, ka uz nepieciešamajām pārmaiņām autoostu finansēšanas modelī pērn norādīja gan Pasažieru pārvadātāju asociācijas, gan Latvijas Pašvaldību savienības, gan autoostu pārstāvji, tomēr vienprātības nebija.

«Autoostas ir dažādā statusā - ir pašvaldību autoostas, ir privātajam sektoram piederošas autoostas, vien valstij autoostu nav, bet svarīgi ir tas, par kādiem autoostu pakalpojumiem mēs maksājam no valsts budžeta. Ja redzam, ka par Rīgas autoostas pakalpojumiem maksājam pusi no pieejamā budžeta, kas ir gandrīz divi miljoni eiro, tad jautājums ir, vai šo finansējumu nevar nodrošināt savādāk un neprasīt šo naudu netieši - ar pārvadātāju starpniecību no valsts. Aktuāls jautājums ir arī par to, kādi tieši pakalpojumi katrā autoostā būtu jānodrošina,» savu viedokli izklāsta A. Matīss.

Ministrs uzskata, ka «minimālais autoostu pakalpojumu grozs jānodrošina no valsts, respektīvi, ar dotāciju starpniecību no pārvadātājiem, bet pārējie pakalpojumi gan būtu jānodrošina, pamatojoties uz privāto iniciatīvu principu».

Pēc A. Matīsa teiktā, Latvijā autoostu jomā ir daži inovatīvi un labi piemēri, piemēram, «Cēsīs, kur vērojama veiksmīga sadarbība ar pašvaldību, ir rekonstruēta dzelzceļa stacija, turklāt pašvaldība būvē klāt dzelzceļa stacijai autobusu pieturas. Rezultātā veidojas integrēts piedāvājums - cilvēks atbrauc no Rīgas uz Cēsīm ar vilcienu un tālāk uz nākamo galamērķi dodas ar autobusu, turklāt autobusu kursēšanas saraksti ir saskaņoti ar vilcienu pienākšanas laiku.»

Tieši sasaiste starp pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu un ar autobusiem ir mērķis, uz kuru jātiecas, uzsver satiksmes ministrs un turpina: «Pamatojoties tieši uz šādu modeli, arī jāveido autoostu jaunais regulējums. Autoostai jābūt integrētam transporta mezglam, jo, tikai saskaņojot vilcienu un autobusu kursēšanas grafikus, varam nodrošināt maksimālas ērtības pasažieriem, kā arī panākt efektīvu finanšu līdzekļu izmantošanu, lai būtu iespējams naudu novirzīt jaunu reisu attīstīšanai, nevis tikai maksāt par ēku uzturēšanu.»

Jāuzsver, ka SM izveidotajai starpinstitūciju darba grupai dots uzdevums līdz 1. septembrim apkopot un iesniegt SM autoostu noteikto maksu par autoostu sniegtajiem pakalpojumiem pārvadātājam izvērtējumu un sagatavot priekšlikumus autoostās sniegto pakalpojumu izmaksu samazināšanai, vēsta LETA.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Izraēla šobrīd cīnās par Eiropu

Par to, kādas sajūtas un emocijas valda Izraēlā gadu pēc teroristu asiņainajiem uzbrukumiem, un par to, vai un kā iespējama situācijas atrisināšanās, Andis Sedlenieks sarunājas ar Izraēlas vēst...

Siliņai jāizdara tas, ko nespēj Sprūds

Pirms neilga laika ar nelielu ironiju rakstīdama par Progresīvo politiskā brieduma un vieduma trūkumu, iekuļoties katrā iespējamā problēmā, ko politiskā dienaskārtība tiem servē, patiesi nenoja...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?