Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Cīņa par rentabilitāti

SAS Vadītājs Austrumeiropā un Latvijā

Mareks Pedersens

SAS jau kādu laiku koncentrē uzmanību Ziemeļvalstu tirgum un tikai savā pamata biznesā. Esam atteikušies no viesnīcu biznesa, pārdevuši kapitāla daļas vairākās aviokompānijās, atteikušies no dažādām blakus funkcijām. Tas kopš 2009. gada ļāvis mums ietaupīt ap 770 miljoniem eiro. SAS turpinās atjaunot floti, pārejot uz ekonomiskākiem lidaparātiem, kas prasīs investīcijas aptuveni 2 miljardu eiro apmērā.

Papildus biznesa pasažieriem turpmāk mēs vienlīdz lielu uzmanību veltīsim arī tūristiem, kas dodas atpūtas braucienos. SAS jaunā stratēģija ļaus mums atgūt pelnītspēju un nostiprināt līdera pozīcijas Ziemeļvalstīs pēc vairākiem parametriem - pasažieru skaita, drošības, klientu lojalitātes, lidojumu laika punktualitātes un citiem.

Arja Suominena

Finnair Komunikāciju viceprezidente

Mūsu stratēģija ir kļūt par vadošo aviokompāniju Ziemeļvalstu reģionā. Kā daļa no šīs stratēģijas ir mūsu sadarbība ar aviokompāniju Flybe, kas vēlas nostiprināt savas līderpozīcijas reģionālo pārvadājumu jomā Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs. Mūsu aktivitātes šajā reģionā noteikti būs pamanāmas. Pieaugoša konkurence aviopārvadājumu jomā rada lielu slodzi aviokompānijas izmaksām, un Finnair restrukturizācijas pamatvirziens ir izmaksu samazināšana. Protams, tas skar arī kompānijā nodarbināto cilvēku skaitu. Turklāt mēs redzam ļoti strauju izaugsmi Āzijas tirgos, kas rada papildu konkurenci pārvadājumos starp Eiropu un Āzijas valstīm.

Reimons Kollo

Aviācijas tirgus analītiķis (airlinetrends.com)

Lielākais izaicinājums Eiropas aviokompānijām ir spēt konkurēt t. s. tālajos reisos ar Āzijas un Tuvo Austrumu aviokompānijām, kam ir būtiski zemākas izmaksas. Tai pašā laikā Eiropas aviopārvadātāji izjūt spiedienu no zemo cenu aviokompānijām (Ryanair, easyJet, AirBerlin, Norwegian) t. s. īsajos reisos. Ņemot vērā, ka iespējas jaunu, atraktīvu reisu atvēršanai ir ierobežotas, šie pārvadātāji pievēršas iekšzemes reisiem vai cenšas nodrošināt tālākus lidojumus. Konsolidācijas ceļā veidosies lielākas aviopārvadātāju grupas. Recesijas rezultātā īsajos lidojumos cilvēki mazāk izmanto biznesa klasi, kas t. s. pilna servisa aviokompānijām liek mainīt stratēģiju, vienkāršojot servisu, sadarbojoties ar zemo cenu pārvadātājiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?