Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Eko Bus izvēršas arī uz Jūrmalu

Kopš marta sākuma, kad Rīgas ielās parādījās SIA Eko Bus mikroautobusi, pret kuriem iebilda regulārie pārvadātāji, apšaubāmais bizness ir tikai ieguvis papildu apgriezienus. Nu jau Eko Bus brauc arī uz Vecāķiem, Ziepniekkalnu, starp Zolitūdi un Bolderāju, kopš jūnija sākuma - arī uz Jūrmalu. Ar šādu darbību neapmierināto uzņēmēju skaits aug augumā, taču institūcijas plāta rokas bezspēcībā un izsaka cerību, ka policija tiks galā.

Toreiz - nē, tagad - jā

Pirmais pilotprojekts, ja to tā var nosaukt, bija martā, kad Eko Bus sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz trauksmi cēla SIA Taksi.lv, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad SIA Eko Bus atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Vēl aprīlī pilnsabiedrības vadītājs Vitālijs Komars bija samērā mierīgs un Dienai klāstīja, ka pasažieri izvēlēsies jaunos mikroautobusus, taču realitāte likusi viņam mainīt toni: «Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, tiek veikti regulārie pārvadājumi. Tā ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci.» V. Komars apliecināja, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī Eko Bus mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņš arī domā, ka ar Eko Bus ir saistīti tie uzņēmumi, kas zaudēja domes konkursā.

Eko Bus nesodītā rīcība pamatīgi satrauc arī SIA Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētāju Māri Ārbergu. Kopš 1. jūnija Eko Bus no Rīgas Taksometru parka nomā pieturvietu blakus tai, no kurienes atiet LAP apkalpotie reisi. «Mūsu šoferi stāsta, ka Eko Bus izbrauc regulāri 10-15 minūtes pirms mūsu reisiem. Tas ir rupjš neregulāro pārvadājumu pārkāpums, jo viņi drīkst braukt no punkta A uz punktu B ar jau sakomplektētām grupām, nevis par naudu uzņemt pasažierus visa maršruta garumā,» skaidro M. Ārbergs. Deviņu dienu laikā LAP pasažieru skaits sarucis aptuveni par 1200 cilvēkiem. «Karš ir sācies. Mēs uzskatām, ka šajā situācijā ir jāiejaucas valsts līmenī,» norādīja M. Ārbergs, kurš dzirdējis, ka Eko Bus plāno līdzīgus reisus atklāt arī Bauskas un Ogres virzienā.

Neko nenojauš

Diena pārliecinājās, ka visiem Eko Bus mikroautobusiem ir plāksnītes ar norādi, ka tie pēc līguma apkalpo konkrētus uzņēmumus un nepiederošiem iekāpt aizliegts. Realitāte ir cita - pieturā, kur apmēram desmit cilvēku gaidīja Jūrmalas mikroautobusu, atpakaļgaitā piebrauca Eko Bus mikroautobuss, pavēra durvis, un cilvēki - sākumā pabikli, pēc tam jau drošāk - sakāpa tajā. Nebija manāms, ka šie gaidītāji uzrādītu šoferim dokumentus, ka viņi pārstāv firmas, kuru nosaukumi uzrādīti uz plāksnītes, piemēram, SIA Wiko, SIA Welsa, Jūrmalas ATU, Premier Development, sanatorijas Belorussija un Jantarnij Bereg. Vēl jo vairāk - Jūrmalas ATU vairs nepastāv, jo pēc īpašnieku maiņas izveidots uzņēmums Eko Baltija vide, stāsta tā prokūrists Jānis Lediņš. Viņš atzīst, ka agrāk Eko Bus tiešām vedis uz Jūrmalu uzņēmuma darbiniekus no Rīgas, taču tie nav bijuši publiski reisi, kuru pasažieri maksā naudu šoferim. Savukārt Latvijas Tahogrāfu centra (LTC) direktors Juris Smuidris bija ļoti pārsteigts, ka viņa uzņēmuma vārds atrodams uz Eko Bus Ziepniekkalna virziena maršruta plāksnītes. «Nav tāda līguma, viņi tikai brauc pie mums pārbaudīt tahogrāfus,» Dienai stāstīja J. Smuidris.

Valsts SIA Autotransporta direkcija, kas izsniedz licences pārvadātājiem, šai situācijā ir bezspēcīga. «Ir grūti pierādīt pārvadājuma regularitāti, un tas nav mūsu uzdevums, šo funkciju nesen pārņēma Valsts policija,» stāsta direkcijas pārstāve Sandra Maļuha. Viņa gan atzīst, ka «tas nav normāli un tā nevar būt». Savukārt Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) kontrolē, vai nav pārsniegts pasažieru skaits, vai izsniedz biļetes. «Ja neregulārie pārvadātāji savairojas, mēs nevaram izdarīt neko, tā ir policijas darīšana,» norāda RDSD pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?