Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Koks velosipēda rāmī

Vēsturiski pirmie divriteņi bija izgatavoti no koka. Tad aizvien plašāk sāka izmantot dzelzi, vēlāk dažādus vieglmetālus un šķiedrmateriālus. Laika gaitā tika sasniegts zināms vajadzību apmierinājuma līmenis; tagad pat plašām masām pieejamie braucamrīki ir viegli, ātri, ērti, izturīgi. Bet cilvēks tā iekārtots, ka nemitīgi gribas ko vairāk.

Ja ne tehnisku pārākumu, kas pie esošiem attīstības tempiem faktiski nozīmē nemitīgu skriešanu pakaļ aizejošam vilcienam, tad vismaz ko daudz pieejamāku - neatkārtojamu stilu, dizainu. Dabīgo materiālu izmantošana šajā ziņā dod lielas priekšrocības. Ir redzēti no bambusa izgatavoti divriteņu rāmji un ļoti plašā variāciju spektrā - no koka.

Līdz ar to var teikt, ka Artjoms, aizvietojot divriteņa rāmja metāla caurules ar virpota līmētā ozola detaļām, nav izgudrojis neko jaunu. Un tomēr ir. Jo tāds velosipēds ir tikai viens. Citiem ir citādi. Labāki vai sliktāki - to subjektīvi ir ļoti grūti novērtēt, tas būs atkarīgs no lietotāju vērtējuma.

Artjoms stāsta, ka sākumā gribējis izmantot finieri, veidot tā saucamo sandwichbike, bet tad atklājis, ka tādus jau ražo Nīderlandē. Tāpēc izvēlējās citu risinājumu - virpotas līmētā koka detaļas metāla cauruļu vietā. Rāmim izmanto līmēto sarkanā un parastā ozola koksni, stūrei - bērzu un ozolu. Koka detaļas izgatavotas pēc pasūtījuma pie galdnieka. «Viņš ir profesionālis, ievēro tehnoloģijas, zina, kādas slodzes katrai detaļai un stiprinājumam ir jāiztur,» skaidro divriteņa īpašnieks. Vēl viņam esot iecere izmēģināt arī cietāku koksni, iespējams, to pastiprinot ar metālu. Tas izskatīšoties vēl labāk. Un negribot apstāties tikai pie koka velorāmja vai stūres - plānojot ražot arī aksesuārus no ādas, piemēram, stilīgas velosomiņas.

Pagaidām Artjoma projekts ProArt Bike esot izmēģinājuma stadijā, bet drīzumā viņš iecerējis uzsākt sērijveida ražošanu. Šobrīd meklē investoru un vienlaikus jau pāris mēnešu savu braucamrīku intensīvi testē visdažādākajos režīmos, novēršot vēl pēdējās nepilnības.

«Testi rāda, ka konstrukcija ir pietiekami izturīga. Paša svars ir ap 80 kg, bet ar šo divriteni ir braucis arī 90 kg smags cilvēks, viss izturēja. Salīdzinājumā ar velosipēdu, kam metāla rāmis, šis ir mazliet smagāks, bet komfortablāks, jo koksne mazāk blīva nekā metāls. Līdz ar to rāmis ir elastīgāks,» stāsta Arjoms.

Artjoms lēš, ka, mazliet pilnveidojot konstrukciju (piemēram, stūre izrādījusies par resnu, lai fiksītim pieliktu bremzes), viņš klientiem šādu divriteni varētu piedāvāt par nedaudz virs 700 eiro. Domājams, ka tik stilīgam ritenim tā ir pieņemama cena.

Mērķauditorija šādam velosipēdam esot visplašākā - sākot no hipsteriem, kam svarīgi piesaistīt uzmanību, un beidzot ar tiem, kas ar divriteni ikdienā brauc uz skolu vai darbu un arī grib izskatīties atšķirīgi.

VeloDiena par šādu unikālu braucamrīku izgatavotājiem labprāt vēstītu arī turpmāk. Ja zināt kādu, atsūtiet ziņu uz e-pastu [email protected], sazināsimies.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?