Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Latviešus neredzēsim

Pirmo reizi kopš debijas 2004.gadā Dakaras rallijreidā Latvija nav pārstāvēta nedz motociklu, nedz automobiļu klasēs. Vieniem iemesls veselības likstas un Āfrikas šarma trūkums, otriem - finanses.

«Autosports ir ekonomikas spogulis. Ja situācija nav labvēlīga, rūk arī dalībnieku skaits. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, startēs par trešdaļu mazāk sportistu,» triju Dakaras rallijreidu dalībnieks autosportists Māris Saukāns vispirms nosauca naudas resursu samazināšanos, bet izteica arī pieņēmumu, ka dalībnieku skaita sarukums varētu būt saistīts arī ar sacensību norisi Dienvidamerikā, nevis īstajā «mājvietā» Āfrikā.

Finanses meklētas, taču nav izdevies piesaistīt pietiekamā daudzumā. Vienas automobiļu ekipāžas startam šā gada Dakaras sacensībās Dienvidāfrikā būtu nepieciešams vismaz 50 000 eiro jeb aptuveni 36 000 latu. «Protams, ļoti gribējām startēt. Žēl, ka nevaram būt dalībnieki autosporta olimpiskajās spēlēs.»

Motosportists Jānis Vinters nosauca citus nestartēšanas iemeslus. «Tagad jau visu var piesiet krīzei, taču ne jau tas mūs apturēja. Ja godīgi, sponsorus tā kārtīgi nemaz nemeklējām, jo negribējām sasolīt un pēc tam neizdarīt. Pirmkārt, tikko esmu atsācis treniņus pēc muguras sadziedēšanas. Bez kārtīgas sagatavošanās Dakarā nav ko darīt. Jābrauc kārtīgi, nevis jāmāžojas. Otrkārt, brālis Einārs viens otro reizi Argentīnā negribēja startēt. Tur apstākļi tomēr līdzīgi kā Eiropā, bet mūs interesē Āfrikas šarms - brauc, un tūkstoš kilometru rādiusā nevienas dzīvas dvēseles. Tas ir iemesls, kāpēc dalībnieku skaits rūk. Tiklīdz Dakara atgriezīsies tur, kur tai jābūt, raugi, Āfrikā, mēs ar brāli būsim klāt!» Jānis neslēpa, ka darbs pie tehniskās un fiziskās gatavības nav apstājies.

Māris Saukāns par atgriešanos Dakaras rallijreidā atbildēja nekonkrēti. «Kaut kad noteikti startēsim. Mūs tur gaida. Arī šoreiz organizatori ļoti vēlējās mūs redzēt, meklēja iespējas nākt pretī.» Dzeltenie OsCari neesot aizmirsti!

Dakaras rallijreids notiek 31.reizi. Uz starta stājušās 161 motociklu un 140 automobiļu ekipāžas. 15 posmos Argentīnā un Čīlē jāveic attiecīgi 8937 un 9030 kilometru. Finišs 16.janvārī.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Dakara 2010

Kopvērtējums pēc 2 posmiem
Motocikli
1.Dāvids Kasto FRA 5.50:45
2.Marks Koma ESP +00:37
3.Sirils Despress FRA +02:10
Automobiļi
1.Huans Korominass ESP 6.34:31
2.Alehandro Patronelji ARG +02:37
3.Martins Plečatijs CZE +02:49

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?