» Taču uz jautājumiem, vai tiks izstrādāts īpašs Rīgas tēls vai reklamēti tikai atsevišķi pasākumi, vai plānots tūristus piesaistīt jau uz Ziemassvētkiem un Jaunā gada sagaidīšanu un kurās valstīs kampaņa tiks izvērsta, domes vadība nespēj atbildēt. Pašvaldības plānos ir nākotnē rīkot zviedru, dāņu, lietuviešu, igauņu un citu tautu dienas, taču pagaidām tās ir tikai ieceres.
Pārmet plāna trūkumu
Pieņemot Rīgas domes budžeta grozījumus, kuros pašvaldība bija spiesta samazināt gandrīz visas izdevumu pozīcijas un divkāršot budžeta deficītu, lai saglabātu sociālo palīdzību līdzšinējā apjomā, idejai par miljona atvēlēšanu Rīgas popularizēšanai īpaši neiebilda arī domes opozīcija. Tās galvenais pārmetums ir plāna neesamība un bažas par līdzekļu nelietderīgu izmantošanu. «Ēriks būs priecīgs, bet ko [iegūs] pārējie?» norādot uz partijas LPP/LC vēlēšanu kampaņas autora un reklāmas aģentūras !MOOZ radošā direktora Ērika Stendzenieka iespējām izpausties, šoreiz Rīgas tēla radīšanā, teic domnieks Olafs Pulks (JL).
E.Stendzenieks, kurš savulaik veidojis Latvijas tēlu, pagaidām par domes plāniem neesot informēts, un par iespējamo līdzdalību viņš varēs lemt tad, kad būs zināmas detaļas. Pēc viņa teiktā miljons ir salīdzinoši maza summa, lai izvērstu plašu kampaņu: «Domāju, kādi 95% aizies medijiem, kas Skandināvijā un citur ir dārgi, nemaz nerunājot par Krieviju. Tādēļ summa, kas varētu tikt Latvijas aģentūrām, nebūs liela.»
Tiesa, tik apjomīgus līdzekļus galvaspilsētas reklamēšanai dome atvēlējusi pirmoreiz, apliecina Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centra direktores vietnieks Dainis Bricis. Labajos gados visa centra budžets bijis ap 500 000 latu, no kuriem segti arī uzturēšanas izdevumi. Šogad tas samazināts gandrīz uz pusi. D.Bricis stāsta, ka citas valstis reģionā tūristu piesaistīšanai tērē vairāk. Piemēram, Helsinki - divus līdz četrus miljonus eiro gadā, arī Tallinas ieguldījums mērāms vairākos miljonos. Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centram pagaidām nav nojausmas, kā Rīga piešķirto naudu izlietos, jo vērienīgi pasākumi, uz kuriem viesus aicināt, šogad vairs nav paredzēti.
Kur šaus?
Piedāvājuma trūkums liek piesardzīgi uz ieceri skatīties mārketinga ekspertam Raimondam Bricim: «Pilsētu noteikti vajag popularizēt, bet būtu muļķīgi ieguldīt naudu tikai reklāmā, ja papildus tam nav ko šeit piedāvāt. Jautājums - cik liela jēga reklamēt Rīgu, ja ārvalstu viesiem ir drošības problēmas naktsklubos vai ja nav izdevies atrisināt ārzemnieku krāpšanu taksometros,» Pēc eksperta teiktā, būs interesanti apskatīties, vai pašvaldība ar kampaņu «šaus pa visiem zvirbuļiem» vai orientēsies tikai uz atsevišķu valstu vai pilsētu iedzīvotājiem.
Lai arī nauda jāapgūst līdz gada beigām, Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) preses sekretāre Anna Kononova gan sola, ka Rīgas atpazīstamības programma tiks izstrādāta tuvākajā laikā, paralēli sagatavojot arī attiecīgās tāmes.