Laika ziņas
Šodien
Migla

Pasaule mainās - vai visi tiek līdzi?

Pēdējā desmitgadē mēs esam liecinieki nopietnām pārmaiņām tam, kā mūsdienu cilvēks, un jo īpaši jaunā paaudze, iegūst informāciju par jebkuru tēmu, un tam, kā ierasti ziņu kanāli mainās, un, iespējams, ka mobilās viedierīces drīz kļūs par vienīgo ekrānu mūsu ikdienā.

1993. gads - sākās interneta ēra, pēc 20 gadiem Latvijā gandrīz 70% izmanto internetu ikdienā. 1992. gads - Latvijā parādījās pirmie mobilie tālruņi, mūsdienās 90% iedzīvotāju ir mobilais tālrunis. Gadsimtu mijā viens skatītājs pavadīja pie TV ekrāniem vidēji 4-5 stundas dienā, tagad pusaudži vidēji divas stundas katru dienu pavada, skatoties interneta vietni Youtube. Pirmais iPhone nonāca pārdošanā 2007. gadā, šodien vairāk nekā pusei Latvijas iedzīvotāju ir viedtālrunis. Tā varētu turpināt vēl un vēl. Pateicoties bezgalīgai informācijas pieejamībai, katra nākamā jaunā tehnoloģija ienāk mūsu dzīvē aizvien straujāk. Ja kādreiz jēdziens early adopters jeb pirmie jaunumu izmēģinātāji bija svarīgs daudziem ražotājiem, tad šodien tas vairs nav aktuāli - mēs visi ļoti ātri pieņemam un izmēģinām jaunas lietas un tehnoloģijas, ja mums tās šķiet noderīgas ikdienas dzīvē.

Tomēr, domājot par saviem klientiem, cik no mums pievērš uzmanību šai attīstībai? Iedomājieties, cik daudz lietu, mantu, pakalpojumu nokļūst patērētāju uzmanības lokā tāpēc, ka visi esam pastāvīgi «pieslēgti» lielajai un arvien augošajai informācijas plūsmai, kas nonāk mūsu datoros, tālruņos, arī TV un preses izdevumos. Turklāt tie nav vairs tikai vārdi un cipari. Kāds kolēģis nesen ironizēja, ka mobilajos tālruņos redzamā zaļās un sarkanās klausulītes ikona jaunajai paaudzei nav saprotama, jo daudzi jaunieši nemaz nav redzējuši telefonu ar klausuli.

Vai ražotāji un pakalpojuma sniedzēji ir gatavi straujajām pārmaiņām? Piemēram, tam, ka jebkura jauna lieta tirgū jāievieš maksimāli ātri un jābūt gatavam tam, ka produkta dzīves cikls var izrādīties stipri īsāks, nekā aprakstīts ekonomikas grāmatās. Vai tam, ka gada sākumā sagatavotais biznesa un mārketinga plāns jāmaina jau pēc sešiem mēnešiem, jo laikmets ieviesīs savas korekcijas. Jārēķinās, ka informatīvā telpa nav vairs tikai Latvija un tuvējās kaimiņvalstis, bet gan visa pasaule, un kāds ASV aizsākts trends var ļoti ātri pārņemt arī Latvijas iedzīvotāju prātus. Šodien uzņēmējam jābūt ļoti elastīgam un gatavam piemēroties jebkurai jaunai situācijai, turklāt arī mārketingā. Latvijai šajā ziņā ir teorētiska priekšrocība - mēs esam neliela ekonomika, tātad vieglāk transformējama jauniem paradumiem.

Tam, kāds būs nākotnes patērētājs, jāmeklē atbildes jau šodien. Minēšu, ka drīz reklāmai, kādu mēs to zinām šodien, pienāks gals, jo tā nevarēs sasniegt mērķauditorijas ar «vecajām» metodēm. Atļaušos prognozēt, ka Latvijā mums aizvien vairāk parādīsies ļoti atšķirīgas mērķauditorijas un katra no tām dzīvos «savā pasaulē». Ikvienam uzņēmējam jābūt gataviem tam, ka būs jāvelta vairāk laika un resursu, lai uzrunātu šīs dažādās grupas, pretējā gadījumā to izdarīs kāds cits.

*Reklāmas aģentūras Adell vadītājs

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Apziņa nekad nemirst

Dvēseles pārdzimšana galu galā varētu būt realitāte, nevis tikai reliģiju propagandēts mīts cilvēku mierināšanai.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?