Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +8 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 17. oktobris
Karīna, Gaits

Pazīs tikpat labi kā pamperu!

Ar dažām kustībām neliela plakana kartona kastīte pārvēršas par... bērnu podiņu. Jau šāgada sākumā šim produktam, kura idejas autore ir mārketinga speciāliste un divu bērnu māte Līga Brasliņa, jābūt Latvijas veikalu plauktos. «Tas nebija kaut kāds izmisīgs bizness, kas rūpīgi kaldināts un apskaitļots.

Viss ir dzimis dabīgi,» _Karjeras Dienas_ biznesa sācēju rubrikai Es - uzņēmējs atzīst Līga. Un, lai gan viņas ģimene jau no paša sākuma ticēja tam, ka idejai par vienreiz lietojamo pārnēsājamo bērnu podiņu ir biznesa nākotne, par nopietnāku «spērienu uz priekšu» pati uzņēmēja uzskata programmā _Atspēriens_ saņemto grantu. «Tas, ka mums noticēja arī banka un Rīgas dome, lika sasparoties.»

«Uztaisīšu pati!»

Darbs, kas saistīts ar jaunu produktu radīšanu un zīmolu attīstību, Līgai nemaz nav svešs - piecus gadus viņa nostrādāja lielā reklāmas aģentūrā, pēc tam karjeru turpināja starptautiskajā kosmētikas uzņēmumā L'Oreal. Savukārt pirms pieciem gadiem pasaulē nāca Līgas meita, vēl pēc divarpus gadiem - dēliņš. «Kad parādās bērni, katrai sievietei tas ir šoks - no jaunkundzītes tu pārvērties par mammu ar milzīgu somu,» atminas Līga. No aktīvas dzīves viņa gan nebija gatava atteikties. «Nācu ar draudzenēm uz kafejnīcu kopā ar abiem bērniem. Bet šādā situācijā vienmēr rodas problēma - ko darīt, ja mazais grib uz tualeti? Jāiet uz pieaugušo labierīcībām un bērns jātur virs tā poda. Ērti tas nav. Un tad es iedomājos - kāpēc nevar uztaisīt mazu saliekamo podu? Ja man tādu vajag, bet tāda nav, uztaisīšu pati!»

Sasien un izmet

Līdzīgi produkti pasaulē jau ir, taču tie nemaz nav ērti lietojami. Piemēram, izstrādāts piepūšamais bērnu podiņš, taču jautājums par to, kā «utilizēt» tā saturu, joprojām ir atklāts. Vēl ir konstrukcija, kas ir ar vāku noslēdzams konteiners, paredzēts izmantošanai ceļojumos, taču arī šajā gadījumā pati galvenā problēma paliek neatrisināta. Līga sāka meklēt savu risinājumu. «Sākumā visas idejas bija ļoti sarežģītas, un ilgi nevarējām nonākt pie galavarianta. Tad sapratām: vai nu tam ir jābūt ļoti vienkāršam, vai arī vispār liekam mieru,» atceras Līga. Tad sadarbībā ar konstruktoriem no kartona locīšanas uzņēmuma beidzot dzima ilgi meklētā podiņa konstrukcija, bet iezīmējās cita problēma - kartons neturēja bērna svaru. Taču arī šis produkta radīšanas posms tika veiksmīgi pārvarēts, piemeklējot pareizo kartona cietību. Podiņa iekšpusē tiek ievietots bioloģiskais maisiņš, kuru pēc podiņa izmantošanas var vienkārši sasiet un izmest, par izstrādāto produktu stāsta Līga. Kartona podiņš iztur svaru līdz pat 20 kilogramiem un paredzēts vismaz trīs lietošanas reizēm. Nosaukums produktam piemeklēts tāds, lai tā izmantošanas nolūks uzreiz būtu skaidrs - Pipin. Tas ir labs, jo ir saprotams un internacionāls - produktu plānots arī eksportēt, piebilst Līga. «Strādājot pie produktu radīšanas, zinu, cik mokoši dažreiz nāk jaunu zīmolu nosaukumi. Šis savukārt ir nācis ļoti viegli.»

Produkts bija gatavs, un pienācis laiks aizdomāties par tā virzīšanu tirgū. Līga iesniedza pieteikumu grantu programmai Atspēriens, ko īsteno Swedbank sadarbībā ar Rīgas domi, un kļuva par vienu no 27 ideju autoriem, kam piešķirts projekta līdzfinansējums sākotnējo izmaksu segšanai. Tas, pēc Līgas teiktā, ir kļuvis par stimulu, lai virzītos uz priekšu.

Atzīst riskus

«Atspēriens ir tiešām perfekts nosaukums, mums tas bija kā tāds spēriens uz priekšu, jo mums noticēja ne tikai draugi un ģimene, bet arī banka,» par granta nozīmi saka Līga. Viņai piešķirta nauda, lai pirmos 12 mēnešus segtu grāmatvedības izmaksas, patentētu logotipu, izmantotu juridiskās konsultācijas, taču ražošanas un reklāmas izdevumi finansējumā netiek iekļauti. «Ražošanu nodrošināsim ar privātām investīcijām, kas pagaidām ir diezgan dārgs hobijs,» atzīst Līga. Viņai tas ir projekts, kurā var radoši izpausties, jo var darīt darbu, kas viņai padodas, taču bez starptautisko zīmolu spiediena.

Bērniem - kā rotaļlieta

Ražošanas process sāksies jau šāgada sākumā, tad arī produkts būs pieejams veikalos. Kādos - zināms vēl nav, jo, lai sāktu pārrunas ar tirgotājiem, bija nepieciešams līdz galam izstrādāt produkta dizainu, kas pabeigts tikai pirms nedēļas. Lai gan Līga pati savai idejai tic un ir apņēmības pilna to attīstīt, viņa saprot, ka esošajā ekonomiskajā situācijā riski no biznesa viedokļa ir ļoti augsti. «Taču arī potenciāls ir liels,» Līga ir pozitīvi noskaņota. Plānots, ka Pipin maksās zem 50 santīmiem. Tā kā Latvijas tirgus šādam specifiskam produktam ir par mazu, plānots iekarot arī Lietuvu, Igauniju un citas valstis.

Līgas pašas veiktā «tirgus izpēte» liecina, ka tikai divi no desmit vecākiem uzskata, ka viņiem šāds produkts nav vajadzīgs, pārējie to atzīst par labu esam. Tajā skaitā arī paši bērni. «Bērniem šis podiņš ir kā rotaļlieta. Tie ir kā svētki!» smejas mamma Līga. Par galveno produkta mērķauditoriju viņa uzskata jaunas un aktīvas māmiņas, kuras nesēž mājās, bet arī bērnus mājās negrib atstāt.

Runājot par ambīcijām, Līga neslēpj, ka tās ir nopietnas: «Vēlamies šo produktu pārdot visā pasaulē. Pieļauju, ka pēc 5-10 gadiem tas kļūs tikpat pazīstams kā pampers.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?