Patlaban no TEN-T programmas tiek finansēti prioritāri transporta projekti, taču Eiropas Komisija (EK) pašlaik pārskata TEN-T politiku. U. Augulis vēlas, lai TEN-T tīklā tiktu iekļautas Liepājas, Rīgas, Ventspils ostas, to autoceļi un dzelzceļu savienojumi ar Krieviju un Baltkrieviju, Rīgas lidosta, VIA Baltica autoceļš, ātrvilciena projekti Rail Baltica un Rīga-Maskava. Pēc šo plānu pārrunāšanas ar EK Transporta un mobilitātes ģenerāldirektorāta ģenerāldirektoru Matiasu Rueti šonedēļ U. Augulis ir cerīgs, ka TEN-T tīklā tiks iekļauti visi iepriekš minētie transporta plāni, izņemot Liepājas ostu, informē SM.
Pēc satiksmes ministra virzīto priekšlikumu saņemšanas premjers minētajām trim ministrijām uzdevis vērtēt SM plānus, ņemot vērā ārpolitisko aspektu, kā arī iespējamo piesaistāmā finansējuma apmēru un piedāvāto papildinājumu atbilstību Latvijas iepriekš uzņemtajām saistībām un noteiktajām prioritātēm.
«Ir jāņem vērā, ka ES līdzfinansējums TEN-T ietvaros ir ievērojami mazāks nekā ES struktūrfondu un kohēzijas projektiem. Līdz ar to, iekļaujot jaunus infrastruktūras posmus vai savienojumus TEN-T, ir aktuāls jautājums par finansējuma avotu,» norādījis premjers. Viņaprāt, ir jāizvērtē prioritārie infrastruktūras projekti, kuriem valsts var atļauties piešķirt budžeta līdzfinansējumu.
Turklāt V. Dombrovska ieskatā katra jauna transporta infrastruktūras projekta izstrāde un finansējuma izvērtēšana ir atsevišķs jautājums, kas jāizvērtē ekspertiem un jāizdiskutē valdībā. Savstarpēji saskaņotu izvērtējumu Ārlietu, Ekonomikas un Finanšu ministrijai jāsniedz līdz šī gada 16. maijam, piebilda premjera pārstāve.
ES transporta lietu komisārs Sīms Kallass visai skeptiski izteicies par U. Auguļa vēlmi TEN-T tīklā iekļaut ātrvilcienu projektu Rīga-Maskava. Turklāt komisārs tikšanās laikā ar Latvijas satiksmes ministru šā gada janvārī skaidri licis noprast, ka Latvijas plāni attīstīt divus - Rail Baltica un Rīga-Maskava - ātrvilcienu projektus ir nereāli, jo abiem Latvijas budžetā nepietiks resursu, Dienu informēja EK. Prioritāram dzelzceļa projektam komisijas ieskatā jābūt Rail Baltica.