Izvērtējot ārvalstu pieredzi, konstatēts, ka pašlaik Latvija ir vienīgā no analizētajām Eiropas valstīm, kur tehniskā apskate jauniem automobiļiem tiek veikta jau pirmajā gadā. Komisija iesaka jauniem vieglajiem automobiļiem, busiņiem ar masu līdz 3,5 tonnām, piekabēm un motocikliem to veikt trešajā gadā pēc pirmās reģistrācijas, ja ir ievēroti ražotāja noteiktie garantijas nosacījumi. Turpmāk apskate būtu jāveic katru gadu tāpat kā līdz šim.
CSDD piekrīt VK tapušajam piedāvājumam, taču uzskata, ka mikroautobusiem apskate būtu jāveic jau pirmajā gadā. «Mums statistika nav tā labākā - 20 procenti kravas busiņu vairs nav kārtībā jau pēc pirmā gada,» skaidro CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš.
RTU Autotransporta institūta direktors Gundars Liberts uzskata, ka jaunajiem auto apskati vajadzētu veikt pēc diviem gadiem. «Trīs gadi ir pārāk riskanti, jo pa šādu termiņu komercauto var nobraukt pat 250 tūkstošus kilometru. Ceļi mums ir slikti, un, ja pie stūres nesēž pats īpašnieks, mašīna arī netiek taupīta,» uzskata profesors.
G.Liberts ir arī pret to, ka tehniskās apskates varētu veikt privātie: «Tehniskās apskates sistēma strādā tik perfekti un precīzi, ka nevajag graut to kopā.» Viņš arī norāda - ja tas, kurš pārbauda, pats arī remontēs, rodas risks, ka liks maksāt par tādu remontu vai detaļām, kas nav nepieciešamas, brīdina G.Liberts. Līdzīgi argumenti ir arī CSDD. Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) padomes loceklis Andris Kulbergs norāda, ka galvenais ir dot klientiem izvēles iespējas, jo katra brenda servisā pārbaudīt mašīnu varot vislabāk. Turklāt pilnvarotie dīleri aizņemot vien 20-30% no Latvijas autotirgus, tāpēc pārējās mašīnas tāpat došoties uz CSDD.
Vai atbalstīt VK priekšlikumus, jālemj valdībai.