Īpaši šim modelim izstrādātā mājaslapa _jauna-opel-astra.lv_ aicina zvaigznes lomā iejusties arī nākamos _Astra_ pircējus. No rozā sapņa realitātei 100% atbilst automašīnas nosaukums, jo _Astra_ latīniski patiešām nozīmē «zvaigzne».
Neražots Vācijā
Tā kā Astra dizains iet Insignia pēdās, sensācija izpaliek, tomēr nolieciet blakus jauno un veco modeli. Līniju plūdums krasi atšķiras no asajām šķautnēm, ar ko Opel aizrāvās agrāk, un bez pēdām pazudis mazliet plebejiskais raupjums. Astra ieguvusi pirmklasīga automobiļa izskatu, ko dārgākajās versijās papildina hromētas detaļas. Astra ir garākā riteņu bāze klasē, par spīti coupe līdzīgajam siluetam, tā ir visai augsta, bet platumā atpaliek tikai no Ford Focus. Un vēl tā ir pirmā Astra, ko vairs neražo Vācijā. Automašīnas top Lielbritānijā un Polijā, turklāt, pasūtot auto, nav iespējams paredzēt, kur tā taps - Ellesmereportā vai Glivicē, jo abas rūpnīcas ražo visas modifikācijas. Zvaigzne dzimusi globalizācijas zīmē.
Reaktīvā reste
Atšķirībā no Insignia, kuras «skatiens» uzrunā momentā, Astra degungalā acs ne pie kā neaizķeras. Ja nu vienīgi radiatora restes neparastais režģis lika parakņāties atmiņas apcirkņos: «Kur gan vēl manītas tādas slīpas, četrstūrainas - hmm, teiksim, «atvārsnītes»? (Urā - beidzot nevaldāmo latviešu valodnieku produktam atrodas pielietojums arī tehnikā!) Citā automašīnā? Nē. Varbūt iekšpagalmu apstādījumu irigācijas sistēmā? Līdzīgas ir... nē, tomēr nebūs. Kad bezjēdzīgajai prātuļošanai teju atmests ar roku, debesīs aiztraucas lidmašīna - ir! Tādi paši četrstūraini un slīpi savērti caurumi redzami nosēšanās brīdī, kad lidmašīnas dzinējs ieslēdzas reversa režīmā un nepieredzējušiem pasažieriem par šausmām atvāž korpusu. Aiz Astra reaktīvā radiatora mitinās plaša Opel motoru plejāde. Pavisam pieejami četri dažādi CDTI dīzeļi un četri benzīna motori, turklāt tikai ar 1,4 vai 1,6 l darba tilpumu. Toties ar turbopūti un līdz pat 180 zirgspēkiem.
Sarkanā ausma
Tas, kurš ne reizi dzīvē nav redzējis, kā iekšpusē izskatās Opel Insignia, iekāpis jaunajā Astra, apstulbs no brīnumiem. No ātrumkloķa apakšas spīd sarkana gaisma kā naktsklubā. Augstāk gozējas smalki izstrādāts instrumentu panelis (oho - termometrs atgriezies!), pogu un podziņu miriādes, no kurām ņirb acu priekšā un sākumā nevar saprast, kas ir kas. Līdz galam pierast pie Astra paneļa nav iespējams pat pāris dienās, jo vadības ierīces šaurajā viduskonsolē ir sablīvētas, bet duālās klimata sistēmas vadība atgādina studentu diplomdarbu - atzīme saņemta, izstrādājums kaut kā funkcionē, bet par gala lietotāju gan nav iznācis laika padomāt. Astra J ir plašāks salons nekā Astra H, taču biezi profilēto sēdekļu un slīpā jumta dēļ to nemana. No Kvadratisch, Praktisch, Gut Astra kļuvusi par Renault Megane un Seat Leon tipa auto. Taču, ja Seat nerūp bagāžnieka ietilpība, Opel vienmēr bijis ietilpīgs. Šis tāds nav - bagāžnieks nav lielāks kā vecajai trīsdurvju Astra GTC. Un priekšējie jumta balsti aizstiepjas vēl tālāk nekā tam pašam Seat, tāpēc daži jaunajā Astra jūtas kā minivenā.
Kompromisu māksla
Vērtību ass it visā nobīdījusies Premium virzienā. Astra var pasūtīt FlexRide adaptīvos amortizatorus un vēl pieskrūvēt tiem 19 collu riteņus. Vienkāršā Astra Enjoy instalēts vājākais no 1.7 CDTI agregātiem ar 110 ZS jaudu. Motors ir kluss un lieliski velk svarā pieņēmušos auto, tikai sešpakāpju ātrumkārbas pārnesumi izteikti piemeklēti degvielas taupīšanai. Gaitas komforts ir teicams, un kāds gan vēl tas varētu būt ar 215/60 R16 ziemas riepām, kas brīvi derētu nelielam krosoveram? Viss ir patīkams un kvalitatīvs, taču kaut kā pietrūkst. Astra nepiemīt ne mazākā azarta, un introvertais raksturs nesader ar ekstraverto ārieni un industriālā dizaina hitiem panelī. Automašīnai ir tik iejūtīga ESP sistēma, ka ļauj idiotam braukt kā dievam pa pliku ledu. Bet pati piekare joprojām ir ļoti vienkārša, un to 10 minūšu laikā pamana cilvēki, kam patīk braukt, nevis pārvietoties. Opel Astra nekārdina braukt, tā vienkārši ņem un aizved. Varbūt vaina komplektācijā? Nākamnedēļ testēsim līdz zobiem apbruņotu Astra un asumam noliksim blakus Volkswagen Golf.#