Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā -2 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Nevar noliegt, ka Latvijas iedzīvotājiem tiešām ir problēmas ar gudru attieksmi pret naudu

Arī tērēt naudu ir jāmācās

Jēdziens "finanšu pratība" pēdējā laikā tiek lietots bieži, turklāt tādā kontekstā, ka Latvijas iedzīvotājiem ar finanšu pratību ir bēdīgi.

Tiek vēstīts par pētījumu un aptauju rezultātiem, kas parādot, ka iedzīvotāji neizprot, kā funkcionē pensiju sistēma, nesaprot, kā veidojas ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām saistītās finansiālās garantijas, turklāt arī neapdomīgi un nevajadzīgi ņem gan ātros kredītus pie nebanku aizdevējiem, gan patēriņa kredītus bankās un tā tālāk. Turklāt tiek arī uzsvērts, ka finanšu pratībā " robi"  ir ne tikai vidējai paaudzei un vecākā gadagājuma cilvēkiem, par kuriem var teikt – pašiem jāuzņemas atbildība par to, ko dzīves gaitā ir un ko nav iemācījušies, – bet arī jauniešiem, kuri tikko kā ieguvuši izglītību vai vēl studē.

Ironizējot par šo tēmu, jāteic, ka e-pastā saņemtās preses relīzes varētu apkopot zem virsraksta Izpētīts, ka Latvijas iedzīvotāji no finansēm neko nesaprot. Taču tik kategorisks apgalvojums, protams, ir pārspīlējums.

Tajā pašā laikā nevar noliegt, ka problēmas ar gudru attieksmi pret naudu tiešām ir, un vismaz saistībā ar jaunās paaudzes izpratni par finansēm atbildība jāuzņemas tiem izglītības ekspertiem, kuru pārziņā ir tas, kas vispār skolās tiek mācīts un kā tiek mācīts.

Nenoliedzami, diskutēt par mācībām skolā var bezgalīgi. Turklāt laiku pa laikam gan uzņēmēji, kuri rosinājuši skolās vairāk mācīt mūsdienu ekonomiskajai situācijai atbilstošas prasmes, gan privātā sektora pārstāvji, kas devušies uz skolām dalīties savās zināšanās, sūdzas, ka sastapušies ar augstprātīgu izglītības jomas pārstāvju attieksmi un ar norādi: "Jūs, nespeciālisti, nejaucieties mūsu, ekspertu, lauciņā!" Taču šie augstprātīgie eksperti piemirst, ka jauniešiem pēc izglītības iestādes diploma saņemšanas būs jādzīvo reālajā pieaugušo pasaulē, kurā ļoti noderīga būs tā informācija, ko var sniegt cilvēki, kas strādā privātajā biznesā, piemēram, informācijas tehnoloģiju vai finanšu sektora uzņēmumā.

Divas pēdējā laikā aktuālās diskusijas saistās ar to, cik daudz un kā mācīt eksaktos mācību priekšmetus, un cik mācību stundu jāatvēl literatūras apguvei. Ir pienācis laiks aktualizēt vēl vienu diskusiju – par to, vai pietiekami daudz un pietiekami mūsdienīgi tiek mācīta finanšu pratība, kā arī – raugoties plašāk – par to,

vai izglītības iestādēs jaunajai paaudzei pietiekami tiek skaidrots, ka strauji mainīgajā pasaulē visnoderīgākā prasme ir gatavība jaunas zināšanas un iemaņas apgūt visu mūžu.

Jau tagad tiek atzīts, ka daudzi šolaiku skolēni strādās profesijās, kādas patlaban vēl nemaz nepastāv.

Top komentāri

TrollisJT
T
Nevar noliegt, ka Latvijas iedzīvotājiem, KURI SĒŽ SAEIMĀ, tiešām ir problēmas ar gudru attieksmi pret naudu.
viesis
v
Interesanti, kāda jēga, autores prāt, ir pensiju sistēmas principu zināšanai, ja pie Latvijas atalgojuma sistēmas un nabadzības līmeņa, vismaz 70% strādājošo nav cerību nopelnīt daudz maz cienīgu pensiju...…..
Ekonomičeskijs
E
Būs kārtība finansēs - būs labi daudziem.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Pilsoņu kara atgriešanās

Iepriekšējā nedēļā Sīrijas līdera Bašāra el Asada pretinieku bruņotie spēki sāka uzbrukumu (acīmredzami ne bez neoficiāla Turcijas atbalsta) valdības spēkiem, negaidīti ieņemot lielāko daļu valst...

Netveramie tvērumi

Paradoksāli, taču joprojām nav iespējams saņemt konkrētu atbildi uz jautājumu: vai un kad pa reālām sliedēm sāks kursēt reāli vilcieni Rail Baltica iecerētajā maršrutā.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē