Līdzīgu problēmu akcentē arī uzņēmējdarbības eksperti, kuri, runājot par riskiem, ar ko sastopas biznesa sācēji, nereti brīdina, ka lielākais risks saistīts ar uzticēšanos nepareizajiem sadarbības partneriem. Respektīvi, cilvēki bez iepriekšējas pieredzes uzņēmējdarbībā reizēm notic potenciālo sadarbības partneru puķainās frāzēs paustiem solījumiem un Minhauzena cienīgiem stāstiem par gūtajiem panākumiem biznesā. Šīs vientiesīgās uzticēšanās rezultātā biznesa sācēji var zaudēt naudu, laiku un reputāciju, jo, citējot hrestomātisku piemēru, gadās, ka solīto kvalitatīvo mēbeļu vietā jaunai kafejnīcai atvesti šķībi, greizi krēsli, vēl šķībāki galdi, turklāt tie paši piegādāti ar novēlošanos.
Uzņēmējdarbības partnerim, kas savu darbu skaļi slavējis, izrādās, nav ne kvalitātes, ne precizitātes, tikai pašreklāmas frāzes.
Tāpēc ikvienam biznesa sācējam, izvēloties uzņēmējdarbības partnerus gan Latvijā, gan ārvalstīs, vērts apkopot informāciju no uzņēmējiem, kuriem jau ir šāda pieredze, neignorēt brīdinājumus un pats galvenais – neticēt tukšiem solījumiem, Dienai teic uzņēmējs, Startin.LV valdes loceklis Andris Bērziņš.
Šie ieteikumi – nebūt naiviem, neuzticēties skaļām, pašslavinošām frāzēm, bet izvērtēt reālos darbus – par biznesa vidi plašākā mērogā aktualizējas līdz ar pašvaldību vēlēšanu tuvošanos, it īpaši tāpēc, ka politologu brīdinājumi par populisma vilni, kas veļas pāri daudzām valstīm, ir aktuāli arī Latvijā.
Vērtējot to, vai var ticēt patlaban domēs strādājošo politisko spēku priekšvēlēšanu solījumiem, vērts salīdzināt solījumus, kas doti pirms iepriekšējām pašvaldību vēlēšanām, ar laika posmā no ievēlēšanas līdz šim brīdim paveiktajiem darbiem. Savukārt, vērtējot pašreiz pašvaldību opozīcijās strādājošos deputātus, kā arī visus tos, kuri šogad pirmo reizi startēs vēlēšanās, arī vērts neklausīties skaļi paustās frāzēs, bet raudzīties uz darbiem. Teiksim, uzņēmējs, kuram ar neveiksmēm beidzas visi biznesa projekti, kultūras jomas menedžeris, kura organizētajos pasākumos solītais vēriens vienmēr pārsniedz reāli panākto, valsts vai pašvaldības iestādes vadītājs, kura darbu apēno skandāls pēc skandāla, vēlētājiem būtu jāliek zem īpaši spēcīgas lupas, lai cik manipulatīvi pašslavinošus izteikumus un pieglaimīgus solījumus iedzīvotājiem šie cilvēki paustu.