Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Velnarutka sula

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Tiago
T
Wham bam thank you, ma'am, my questions are ansewerd!
Rohit
R
Advantageously, the post is really the eesstwet on that notable topic. I concur with your conclusions and will certainly thirstily look forward to your upcoming updates. Saying thanks definitely will not simply be enough, for the fantasti c clarity in your writing. I can at once grab your rss feed to stay abreast of any updates. Genuine work and much success in your business dealings!
Khawla
K
This new version has a drfefient way of showing a form for public submission. This form can be found by add /recipe-share/ to your site URL. This will be a configurable option in the near future.
Elisia
E
This forum needed shkiang up and you've just done that. Great post!
Aija
A
Nezinu pa kuru laiku visi (vai 'Dienas') rakstnieki paguva saķīvēties ar visiem (vai 'Dienas')lasītājiem :), bet šo komentāru/diskusijas racionālais kodols kaut kur pazuda! Man liekas, ka lasītāji atbalsta rakstnieku, kura darbi viņam tuvi, nopērkot rakstnieka/dzejnieka grāmatu, jo vēlas turēt to grāmatplauktā, pārlapot, atsaukt pirmreizējos iespaidus, atrast jaunus. Cilveki dāvina grāmatas draugiem, un stāv pēc tām rindā bibliotēkā! To, ka cilvēki JOPROJĀM PĒRK GRĀMATAS, apliecina fakts, ka piem. Bailes un trīsas jau izpārdotas! Labi, neņemsimies ar klasiķiem un pasaules slavenībām. Vērdiņa pirmais krājums ar uguni nebija sadzenams jau brīdi pēc iznākšanas, Vigula 'Istabu', izdeva atkārtoti. Pārējie "Dienas" sleju apkopojumi dus plauktos, bet Naumaņa "Kultūrnieze" izpirkta. Tāpat daudzas Zanderes bērnu grāmatas. Pērk Šlāpina dzejoļu krājums un Rukšānes "Ķīpsalas putnus" utt. Tie nav lētā gala savārstījumi, tie ir interesanti mūsu laika literatūras paraugi, ko cilvēki tiešām lasa. Laimīgs tas autors, kam ir savs lasītājs! Bet, ja nav? Savā ziņā ir komisks rakstnieku un lasītāju strīds: Kāpēc tie muļķa ļaudis mūs nepērk un nelasa? Un atbilde: Nepatīk, tāpēc nelasām. Šajā brīdī, pret savu gribu, tiek iesaistīta bezpeļnas sia 'Valsts', un sākas barga rāšanās.Tagad rakstnieks pats ir savas veiksmes kalējs. Vai tad radošs cilvēks gribētu 170 ls no budžeta katru mēnesi, bet nekādus honorārus vai atlīdzības par tulkojumiem (skolotāji nemitīgi kaut ko sacer, labo un tulko bez papildu samaksas), bet potenciālos ieguvumus no pēkšņas lasītāju atzinības novirzīt valsts kasē? Un, kāpēc vairāku amatu savienojamība, ko praktizē liela daļa valsts iedzīvotāju, rakstniekiem likas aizvainojoša? Vai mūžizglītība? Raksta cilvēks labi, bet nevienam neinteresē to lasīt, varbūt, jāpiemācās kaut kas klāt? Māksla nav racionāla matērija,dzīve par tādu padarīta mums visiem. Ārsti spiesti taisnoties, ka Hipokrāta zvērests neparedz strādāt un ciest trūkumu, rakstnieku uztur/neuztur lasītājs, bet kultūras politika. Un ar kādu mēraparātu izmērīt, vai skolotāju darba kvalitāte atbilst 20-30 latu algas pielikumam? Mēs visi sēžam vienā laivā, bet palasīt šovakar gribas kaut ko labu :) ..tagad vēlos palasīt kaut ko skaistu un iedvesmojošu! :)
Edge
E
''Acīmredzot, ja vēlies domāt un savas domas paust valodā, ir jābūt gatavam uzņemt zāku plūdus, šo virtuālo velnarutka sulu. '' - Acīmredzama samazinās to varnešu skaits, kas tos ''velnarutka sulu'' dzērājus gatavi atbalstīt. Varbūt nākamreiz L.L arī kolēgas L.Muktupavēlas romānā 'BrāliBrāli' aprakstīto citēs? Derētu : ' Taču tad viss pārmainījās. Bijušais kora Daina prezidents Visvaldis Branka atrada izeju. Jādibina jauns koris! Ko raudi? Tik lēti nepadosimies, teica Branka, rīkosimies ar padomju izmeklētajiem ieročiem padomju ietvaros. Neviens tev iebilst nedrīkstēs, tici. Branka bija atradis palīgus. Aizveda nomākto Gido pie diviem vīriem, kas pārmainīja visu turpmāko dzīvi. Kompānija smalka, un pirmajā mirklī Gido apstulba: viens no tiem šivermans, otrs - uzkalpojies komunists. Gido sākumā sašuta: "Branka, ko tu mani atvilki midzenī pie vilkiem?" Sēdi rāms, Branka pavēlēja.' - VL ''raudātājiem'' derētu izlasīt L.Muktupāvelas romānu....
Ainārs Bajinskis-EDGE
A
Piedodiet,bet nenotiek raudāšana. Es izstāstīju reālo situāciju,kādu es to redzu. Ja Jums šķiet,ka var citādu, piedāvājiet KM savu viedokli. Finansu gads ir sācies, nauda sadalīta.. Nekādu lielu izmaiņu nebūs. Tas jāapzinās vai atklāti jāpasaka to,kā pārdalīt. Esošajā situācijā tas saucas-kam atņemt.. Iesakiet, ja variet. . Nedzīvojiet ilūzijās,ka koalīcijas valdība ir draudzīgu ļaužu kopa , kur domā par citas partijas ministrijām. Tā nav.. Ja var noorganizēt masveida-vismaz 1000 cilvēku mītiņu pie MK ēkas, tas varētu palīdzēt. Tikai, piedodiet-ne ar esošajām publiski izskanējušajām skaļāko rakstnieku runām. Varam smaidīt vai ne, bet valdības finanses uzrauga divi grāmatveži. Procenti bez sīkākas analīzes un paskaidrojuma nestrādās kā arguments.. Paskatieties internetā MK lēmumus -tur ir dažādas sadaļas,kurās ir šīs ietekmes. Kultūras ministrija var to sarakstīt,bet rakstniekiem jāgarantē rezultāts. Paveikt var,ja iet vienoti, skaidriem un saprotamiem mērķiem un tādiem pašiem rezultātiem.. Ar eksaltētiem paziņojumiem šajās reizēs nepietiks. Bez rakstnieku daļas līdzdalības un ar attieksmi mē-rakstnieki,bet viņi-ministirija arī nekas neradīsies. Jāapzinās tas dārziņš,kurā mums atļauts ieiet un tas kādas puķes mēs drīkstam paņemt, zinot,ka pie izejas mums par visu būs jāmaksā. Maksāsim no tā,kas ir maciņā. Lai Jums un mums visiem veicas atrast taisnāko ceļu uz krāšņāku latviešu literatūru.!
  • 2
  • 0
Ainārs Bajinskis
A
Cienījamie literāti, viņu kritiķi un aizstāvji. Jūs dažādos veidos runājiet par literatūru..Pirms kāda laiciņa, izpildot viena šeit komentāros rakstošā lūgumu, ielikām informāciju savā partijas nodaļas mājas lapā. Nevaru teikt,ka skatītāju bija ōti daudz, bet salīdzinot ar kopējo mājas lapas skatītāju skaitu katrs desmitais ir paskatījies inormāciju par situāciju latviešu literatūrā.. Savā apskatā mēs minējām,ka viedokļi ir ļoti dažādi. Sekoju arī šai diskusijai.un mani patīkami pārsteidz, ka notiek ieklausīšanās. .Jūs sākiet dzirdēt,ko otrs saka,ja teiktajā ir fakti, argumenti, nav deklaratīvu frāžu. Jāsaka,ka es personīgi līdz vasarai vairāk tiku saskāries ar arhīvu jomu, kura arī piedrīga pie KM. Literatūrā viss šķita labi. Cenšoties analizēt situāciju ministrijā, gribu atgādināt, ka partijas izvirzīta ir pati ministre un Laizāne-parlamentārā sekretāre. Vairāk partijas cilvēku tur nav. (No informācijas,kas zināma man. ) Valsts budžetu (arī KM) kā katru gadu Dombrovskis ar Vilku vilka kā begtu kaķi aiz astes,lia publiski paziņotu pēdējā brī'dī , pavadot ar saucienu-nav laika, jāpieņem. Līdzīgi savuaik Godmanis..darīja. Tagad vienīgā iespēja ir pārdalīt KM budžetu. Ja griet kaut ko papildus esošajam, tad jāiet pie Dombrovska un Vilka. Manas prognozes,ka tas būtu veltīgi. Tādēļ aicinu domāt ne par mistiskiem procentiem,kuru visdrīzāk šī budžēta un šī premjera laikā nebūs, bet gan par to kā ar salīdzinoši mazām naudām panākt atbalstu autoriem-darbu radītājiem. Izskatās,ka visa kultūras naudas dalīšanas uzbūve ir pārāk smagnēja un pārāk pašpaterējoša. Laikā,kad bija banku ziedu laiki, tā varēja. tagad laikam jādomā par jaunu kompaktāku struktūru veidošanu,lai tiešajam redultātam- mākslas darbam tiek vairāk. Diemžēl, bet tāda ir situācija. Tas ir mans personīgais viedoklis. Žēl protams,ka neviens no šeit komentējušajiem neko negribēja teikt mūsu mājas lapā. Taa varētu būt bijis arguments, ka jautājumi ir aktuāli. Diemžēl-ir kā ir. Un jādzīvo ar to Saeimas sastāvu, kādu ievēlējām. Lūdzu neprasiet pārāk daudz no partijas,kurai ir tikai 14 balsis Saeimā un koalīcijas partneri mūsu pārstāvjus nevēlas uzklausīt. Ar cieņu, VL Neretas nodaļas vadītāja vietnieks.
Pietiek.
P
Ko nu gribēšu,to lasīšu. Nez,kāpēc neviens no ''augstās l-ras'' nepiedalās vietējos radošajos ,iespējams,viņuprāt,plebejiskajos,konkursos. Baidās zaudēt vai?
Daiga Mežaka
D
Mēģināšu pārliecināt/parādīt ar konkrētiem piemēriem, ko varētu dēvēt par uzteicamu valsts kultūrpolitiku. Es, un jādomā ne tikai es, bet ļoti liela Latvijas sabiedrības lasošā un rakstošā daļa (un klusu jācer, ka arī kāds, kam par šo jomu nekad nebūs bijusi interese), mēs visi būtu pārlaimīgi, ja Dzejas dienās, kas nav vairs aiz kalniem, mums būtu iespējams vienlaicīgi baudīt šādu trijotni - ADAM ZAGAJEWSKI, KO UN, ADONIS – šāda iespēja šopavasar tiek piedāvāta Norvēģijas analoga literatūras festivāla klausītājam. Un ne tikai tas, paneļdiskusiju ar KO UN vadīs Norvēģijas ārlietu ministrs Jonas Gahr Støre. Arī tāda mēdz būt kultūrpolitika … un vēl Rietumos… Jācer, ka kāds no Latvijas politiskās elites pagodinās vismaz ar savu kā klausītāja klātbūtni gaidāmajās Dzejas dienās Latvijā. Un vēl par parādību, tik ierastu Eiropā, kā LITERATURHAUS, vai kāds nezin, kur tāda ir Rīgā? Jūs teiksiet Ventspilī mums ir, nē, tā nav Literatūras māja savā tradicionālajā izpratnē, kādu to atrodam Oslo un citās lielākajās Eiropas pilsētās. Tīrais posts - arī to tradicionāli atbalsta un uztur valsts… Par sāpīgajām periodikas lietām jau ir runāts, runāts… bezgala un bez rezultāta.
padlies!
p
Daiga, vērtīgs un zīmīgs komentārs! starp citu, par Literatūras māju - īpaši laba ideja, par to būs jārunā ar KM! bet par politiķu klātbūtni - uz tādu greznību jau gan laikam necerēt.
  • 2
  • 0
Mērķi un realitāte
M
SIA "Dienas mediji" pieteikums paredz paplašināt jau esošo "Kultūras Diena" izdevumu iknedēļas piektdienās no 8 lpp. uz 12.lpp., kas būtu abonējams un iegādājams arī atsevišķi, paralēli paredzēts attīstīt jaunu interneta vietni www.kulturasdiena.lv ar TV, video un mūsdienīgu blogu vietni (veidojot arī arhīvu), kā arī veidojot planšetdatorā lasāmu izdevuma versiju. Tas paredz veikt arī kultūrizglītojošo funkciju, veidot izglītojošu kultūras kanonu, kā arī sadarboties ar reģioniem un īpaši pievērsties auditorijas paplašināšanai reģionos. Konkursā piedalījās vēl divi pieteikumi: Latvijas Radošo savienību padomes un biedrības "Satori telpa", abus vismaz sākotnēji paredzot izplatīt ar žurnāla "Ir" starpniecību. Radošo savienību pieteikums piedāvāja 24 lpp. biezu kultūras izdevumu un interneta portāla izveidošanu, saturu piedāvātu profesionāla komanda, kas orientētos uz analītiskiem, kultūrvēsturiskiem, pētnieciskiem materiāliem. Kā būtisku trūkumu žūrija saskatīja pieteikumā aprakstīto biznesa modeli, kas balstās gandrīz tikai uz valsts dotāciju, tāpēc nav ilgtspējīgs, tāpat pārlieku optimistiska ir abonentu prognoze. Savukārt biedrības "Satori telpa" pieteikums paredzēja 12 lpp. izdevuma izveidošanu, ko izplatītu kopā ar žurnālu "Ir", kā arī interneta portāla attīstīšanu. Kaut gan piedāvājums bija radošs un ar mūsdienīga satura piedāvājumu, šaubas radīja nelielās redakcijas kapacitāte, tāpat finansiālā ilgtspējība. Būtiski, ka izdevums nebūtu nopērkams atsevišķi, bet tikai kopā ar žurnālu "Ir". Konkursu par atbalstu vispusīga, mūsdienīga iknedēļas kultūras izdevuma un ar to saistīta interneta resursa attīstībai, paredzot šim mērķim finansējumu 50 000 Ls apmērā, KM izsludināja jūlijā pēc diskusijām Nacionālajā Kultūras padomē. Tā secinājusi, ka kultūras periodikas jomā informācija par kultūras norisēm un atsevišķu jomu analīze ir pieejama dažāda profila un veida interneta resursos un periodikas izdevumos, taču trūkst vienotas, profesionālas , atraktīvas, pamanāmas un reizē padziļinātas un analītiskas platformas visām mākslas jomām vienuviet un kultūrai plašākā nozīmē.
vecais
v
Vērojot Dienas regulārās īpašnieku maiņas, gan rodas skepse par tik dāsniem solījumiem... bet cerēsim , ka saglabāsies vismaz esošais apjoms. Pati Diena gan kļūst arvien miglaināka un bezzobaināka.
  • 3
  • 0
skribents007
s
Redziet, gluži loģiski,ka valsts sliecas atbalstīt to prejektu,kurš nav piedeva esošam izdevumam(bezmaksas),bet atsevišķs izdevums. Tas ir pareizi, jo tirgojot kā piemēram "IR" pielikumu nekad nevarēs zināt, cik abonentu ir iteratūras avīzei.Cik to nenopērk,jo komplektā nāk "IR"- izdevums ar visprognozējamāko viedokli Presē Latvijā.Tādēļ arī neinteresantāko. Atseviški ir vislabāk.
  • 1
  • 0
pt
p
Atgriežoties no skribenta kaitnieciskuma pierādīšanas pie problēmas - valsts naudas dalīšanas... Runa jau šajā gadījumā nav ne par dzeju, ne par prozu, bet tikai un vienīgi par valsts naudu - budžeta dalīšanu. Ir pilnīgi saprotama pie valsts naudas pieradušo cīņa par finansējumu, un tieši šī iemesla dēļ varbūt ir vērts padomāt, kāds iespaids sabiedrībai (nodokļu maksātājiem) rodas par naudas prasītājiem. Tā vietā, lai uzrunātu sabiedrību, pārliecinātu to par finansējuma palielināšanas nepieciešamību, parādītu, cik labi un izcili darbi ir radīti un plānoti, cik pārdomāti un pamatoti nauda tiek tērēta utt, arguments naudas prasīšanai ir - "gribu dzīvot labklājībā", tos, kuri šim cēlajam mērķim uzreiz neapplaudē, nodēvējot par barbariem un idiotiem. Varbūt, ja grib pārliecināt Dombrovski, Vilku, Jaunzemi-Grendi un citus naudas piešķīrējus, kā arī sabiedrību kopumā (t.sk. interneta lasītājus un komentētājus), ir jāizvēlas citi paņēmieni. Jo, pārlasot rakstus un aizstāvju komentārus KD, jāteic priekš kam jums, radošo profesiju pārstāvji, ir vajadzīgi ienaidnieki, ja ir tādi draugi un aizstāvji.
pt> pilnīgi anonīmajam
p
Nevajag apvainoties, ka publika ir nezinoša, ja par šīm lietām netiek stāstīts atkal un atkal - pateikt caurmēra iedzīvotājam- aizejiet - KKF var iepazīties ar protokoliem... apžēliņ, kurā dimensijā jūs dzīvojat. Un - ja nu esošā kārtība nenodrošina rezultātus, ir jādara kaut kas cits.
  • 3
  • 0
>pt
&
bet tieši tas jau tiek darīts. KM strādā darba grupa, kurā ir arī rakstnieki un tiek saskaņota stratēģija un rīcības plāns. nevajadzētu uzbrukt un pārmest, vispirms nenoskaidrojot situāciju. un nav runa par KM lobiju raksntiecībai. runa ir par to, ka visas literatūras nozares finansējums KM budžetā nevar būt tikai 0,4%. ar to vien jau pietiek, lai saprastu, ka literatūra, kā izteicās ministre, kaut kā "nejauši" bija "izkritusi no ratiem".
  • 1
  • 1
pt> pilnīgi anonīmajam
p
Kāpēc, rakstniekiem kā interešu grupai aizstāvot savas intereses, ir sajūta, ka viņi dara kāda cita darbu? Vai, ka kādam ir automātiski jāsaprot, jāpieņem un jāaizstāv šīs grupas intereses? KM ir ierēdņu pulciņš (ar vai bez pretenzijām uz "kultūras cilvēku" titulu), kuriem ir jāīsteno esošā kultūrpolitika. BET viņi nav un nevar būt kādas interešu grupas lobiji (viņiem ir arī gleznotāji, skulptori, muzeju darbinieki un bibliotekāri) un, vispār, ekonomisti un juristi šodien strādā Kultūras ministrijai, rīt - Satiksmes ministrijai un dara tīri tehniskas lietas, bet par budžetu atbild Saeima un MK (personiski es nepaļautos, ka deputāti un ministri ik rītu mostas ar rūpēm par literātu labklājību, proti - arī viņi ir jāpārliecina), kuru lēmumus šie ierēdņi pilda. pt (nav ziņu par skribentu) vispār kultūru var atbalstīt, tikai nopērkot kādu grāmatu, apmeklējot koncertu vai operu. Vai arī nepērkot grāmatu, bet visu kultūrai paredzēto personisko budžetu notērējot operas biļetēs vai ārvalstu grāmatās no amazon, ja nu nav radies iespaids, ka ir vērts nopirkt kādu latviešu autora vai Latvijas izdevniecības grāmatu (un te nu arī var palīdzēt tikai reklāma un labas atsausmes masu medijos). Līdz ar to vienīgais, kas var un kam pienākas lobēt rakstnieku intereses ir pašu rakstnieku pārstāvji (rakstnieku savienība utml) un, varbūt arī izdevēji, kam demokrātiskā valstī ir jāpārliecina lēmumu pieņēmēji, ka šai nozarei ir nepieciešams šāds atbalsts. Ja nu sēdēs un gaidīs, ka to izdarīs kāds cits, tad nevajag brīnīties, ka nekas nebūs. Un vēl - sekojot līdz diskusijām, rodas iespaids, ka pirmām kārtām pašiem rakstniekiem būtu jānovienojas par atbalsta piešķiršanas kritērijiem - lai tie būtu visiem saprotami, atzīti par taisnīgiem, jo iekšējās nesaskaņas uzpeld arī līdz plašai sabiedrībai.
  • 3
  • 0
>pt
&
tēzes, tēzes. man gan šķiet, ka pamatojums ir sniegts pat ļoti un pārāk izsmeļoši, darot KM ierēdņu datbu viņu vietā. cits jautājums, vai skribentam, pt un citiem šis skaidrojums šķiet pieņemams un saprotams, savukārt tas atkarīgs no tā, kā cilvēki vispār iedomājas mākslas procesus un to pamatojamību. jautājat, kādi labi darbi radīti? vai tā ir bijusi kāda slepena informācija? vai nav zināmi labākie darbi, to novērtējumi ar balvām un īpašām prēmijām, ar augstu profesionāļu un lasītāju novērtējumu utt.? tāpēc varbūt jautājums tomēr ir - vai vispār gribas zināt? jo vienmēr jau var visu pavērst tā, ka kaut kas nav paskaidrots vai ir paskaidrots slikti. turklāt, cienītie skribent, pt un citi, nezūd sajūta, ka esat aizmirsuši pašu galveno - par literatūras nozari kā sistēmu neatbild rakstnieki. un lielākā daļa no Jūsu jautājumiem jāuzdod KM, kur civēkiem, atšķirībā no rakstniekiem, maskā algu, lai visi šie jautājumi būtu sakārtoti. rakstnieki neatbild par visu formālo jautājumu risināšanu! par to atbild KM. no rakstnieku puses izskanēja tikai signāls, ka kultūras jomas finansējumā ir krahs, tostarp vislielākās nejēdzības ir tieši literatūras noazrē. to atzina pati KM. kas un kāpēc ir nepareizi - par visām detaļām, lūdzu, ar jautājumiem pie KM! tas, rakstnieki jau tā ir ļoti daudz un precīzi norādījuši uz kļūdām, bet prasīt, lai tiktu izdarīts viss KM darbs, ir absurdi.
  • 0
  • 0
skribents007
s
500 eksemplāru tirāža un Latvija, salīdzinot ar citām valstīm. Ekonomiskās labklājības valstīs dzejai ,izņemot ļoti kvalitatīvu mīlas dzeju, tiešām var nebūt lasītāju. Dzeju lasīja visu atmodu laikos,padomju gados, kad neviens tomēr nedzīvoja ar domu-ir labi. Dzejā meklēja to viedokli,ko paši lasītāji nevarēja vai negribēja teikt. Šodien dzejnieki arī var. Ja spēj ieraudzīt to,ko zina,bet baidāsizteikt potenciālie lasītāji. Dot mazu cerību-katra dzīvei, nākotnei. Ja esošā situācija ir laba-tāpat kā Kanādā, kā citur,tad nevajag brīnīties par 500 eksemplāriem. . Nevar iet pie valsts un prasīt- radošām stipendijām, izdevniecību apmaksai un aicināt uz gaišo nākotni. Ja tagad jau nav gaišs, tad kads vainīgs. Iespējams,valdošie. Nevar kā paraugu ņemt Brodski un vienlaicīgi esošajai varai diedelēt. Ja atklātā opozīcijā pret esošo varu,tad kura valsts šobrīd varētu šādu opozicionāru uzņemt,uzturēt viņa literāta imi'džu- laikam Krievija.Bet tā atkal ir no sliktajām. Apburtais loks. Kā senāk -īsti neiznāk,ko sava tauta domā un vēlas nezina-lai būtu karoga nesēji un cīņā saucēji. Attliek priecāties par 500 un censties neatcerēties,ka kādam Latvijā bija 33000. Un prasīt sev.
skribents-?skribentam007
s
Tagad "augstvērtīgie" ir tie,kuri paši sevi par tādiem uzskata. Avotiņa, Vācietis,Ziedonis ir man augstvērtīgie,bet tagad taču vadībā ir tūlītējie Nobela laureāti. V ajag skatītie,kas ir ikts pēdiņād-tas domāts ironiski.
  • 1
  • 0
? skribentam007
?
Vai jāsaprot, ka D. Avotiņa, Vācietis, Ziedonis utt. tagad jau ir tie mazvērtīgie. Kuri ir tie augstvērtīgie? Vai tie, kurus saprot tikai daži dūšu uztaisījuši spalvasbrāļi?
  • 1
  • 1
piedod
p
skribent, nu ja ka Vācieša laikā dzeja bija opozīcija, tieši par to es runāju. bet tagad pēc tādas opozīcijas nav vajadzības. precīzāk sakot, tagad dzeja ir opozīcijā kā jebkura māksla - kaut vai patērētājsabiedrības domāšanai! bet tā ir opozīcija, kas nav tik patīkama, kā padomju laiku opozīcija, kas vienkārši bgija orientēta pret apspiedējiem un pret rusifikāciju. tagadējā mākslas opozīcija sabiedrībai atgādina, ka tā ir notrulinājusies un sekla. un tāpēc ši opozīja, protams, netiek pieņemta uz "urrā", tā nepatīk. pensionāres - tā ir atsevišķa kategorija. tas, ka vecāks cilvēks nevar izsekot visām jaunākās mākslas norisēm, nav nekas neizprotams. bet visa sabiedrība nebūt nav pensijas. vecumā. satiekot jauniešus, pārliecinos, ka ne jau nespējā uztvert dzeju ir problēma. bet tajā, ka jaunieši vispār nezina, ka ir dzeja un kas ir dzeja. mūsdienu pasaule, mediji par dzeju nerunā, jo tā ir pārāk neērta, tai nav ārišķīga iepakojuma un tā pati ar sevi neuzbāžas kā popkultūra, bet nevar interesēties par to, ko nezina. nevar tuvoties mākslai ar kaut kādām pseido-prasībām. lasītājam pašam jāuzrunā māksla. un jālasa gudri. unj ja tas notiek, tad arī par kāda darba neiepatikšanos nav jāuztraucas - tas tikai dabiski. toties pretdbiski ir savu gaumi izvirzīt par mērauklu un sākt uzbrukt literātiem - sak, ko jūs nevajadzīgas grāmatas rakstiet.
  • 1
  • 2
skribents007-piedod
s
Tomēr,tomēr-Vācietis bija nelielā opzīcijā varai. Bija arī nodevas varai,bet bija opozīcija. Ja dzeja nav rupors-vienalga kādu,bet ideju- dzeja ekistē 500 eksemplāros. Ja dzeja it rupors-33000. Būsim godīgi- ir sakars starp ekonomisko labklājību un mākslas pieprasījumu,ja Poterus,Zvaigžu karus neuzskatām par mākslu. Es vienkārši brīnos,ka Latvijā,kura ekonomiski nelīdzinās Kanādai un citām valstīm, cilvēki nespēj veldzi atrast literatūrā. Vismaz tajā "augstvērtīgajā "daļā.Jo citu lasa .Man apkārt pensionāres savas un bibliotekas grāmatas laiž pa riņķi, iesaka. Pašlaik- D. Avotiņas "Vīramāte". tiek laista pa apli.Diemžēl "augstvērtīgos "autorus tā neredz.
  • 1
  • 0
piedod
p
skribent, bet nevaru saprast - tēlo vai esi dumjš? gribi teikt, ka Rietumos nav valstisku, sistēmisku utt. problēmu un ka tāpēc tur mazs pieprasījums, nevis tāpēc, ka tāpat kā Latvijā visā pasaulē nav garīgi bagātas sabiedrības, kas vairs spētu piedzīvot karatsi šādā izsmlacinātā mākslā? pašam smiekli par to nenāk? dzeja nav politisks vai jebkāds rupors. dzeja vispirms ir valodas un pasaules ekspresīvs un estētisks izpausmes līdzeklis. dzeja visupirms ir māksla. un tā joprojām runā par to, par ko jārunā - dzīve, pasaule, cilvēks, mīlstība, grēks, dzīvība/nāve utt. par kādu labu sitāciju tu runā Kanādā? mākslas pieprasījums nav sabiedrības labklājības vai nelabklājības mērs, dzejai nav jāpastāv kā varas vai jebkā cita pretbalsij. padomju laikā dzeja šo funkciju pildīja, jo tas bija vienīgais netiešais veids, kā paust citādu viedokli. atver acis, laiki ir mainījuīes! tagad viedokli var paust jebkurš un jebkur. dzeja var atgriezties savā patiesajā būtībā. un bagātināt tos, kas grib būt bagāti. kā pie Ābeles raksta gudri teikusi Agnese - teksts nav tikai jautājums par autoru, teksts visnotaļ ir jautājums, cik sagatavots un gudrs ir tā lasītājs. lasītājs, kas k'truls kundziņš sakrusto rokas un spītīgi ņirdz - dodiet man to, ko es gribu, nevis to, kas ir māksla, tad, protams, teksts nevar notikt.
  • 1
  • 1
Arno
A
Mani sajūsmina skribents. Dirnēt caurām dienām internetā un nemitīgi komentēt to, ko raksta citi - līmenis! Tas, kas notika ar Brūveri, ir cenzūra. Paskatieties vārdnīcā definīciju un pēc tam palasiet Satversmes 100 pantu. Tas ir ļoti īss, daži teikumi un ilgi jūsu laiku neaizņems.
Elizabete K.
E
NUU, skribelkin, tik daudz enerģijas ieliec komentāros, gan jau vari arī kādu noveli uzveidot, nejad nav par vēlu. mazāk laika komentāriem -vairāk laika atliks talanta attistibai. citi uzraksta vienu grāmatu un tā ir šedevrs, tev viss priekšā! tici un dari
jūdass - Skribentam
j
domāju,ka Langai, kuru tu nebeidz vien pieminēt, ir daudz cienījamāki oponenti par tevi, ziedoņuauziņuļūdēnu nospiesto skribent, tādēl viņa ar tevi arī liekas nerunā. šķiet ziedona krajuminu vina sastādīja un redigēja ar kaut kādiem burbuļiem uz vāka, bet varbūt maldos
dadzis
d
Langa nav komuinicēt spējīgs cilvēks.
  • 7
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja