Netradicionālā deja, kura balstīta uz jogas pozām (asanām), kombinācijā ar minimālisma un jaunā garīguma stilistikā ieturēto mūsdienu akadēmisko mūziku un par visu laikmetu kamermūzikas pamatvērtību uzskatāmo stīgu kvarteta vienību veido daudzdimensionālu mākslas darbu un atver jaunus mūzikas uztveres slāņus.Jogas pasniedzējas, aktrises, dejotājas un jogas centra "Bindu" vadītājas Tatjanas Bindes plastika un kustību izteiksme mijiedarbojas un izriet no mūzikas brīžiem apcerīgā, brīžiem koncentrēti introvertā satura. Līdzās mūzikai un dejai būs skatāmas audiovizuālo mediju mākslinieču, režisores Agates Mežules un operatores Elīnas Matvejevas īpaši katram skaņdarbam veidotas videoprojekcijas, kas būs arī abu jauno mākslinieču bakalaura darbs.Kvarteta čellists Kārlis Klotiņš stāsta: "Pētera Vaska Pirmais stīgu kvartets radīts agrīnajā, var teikt, eksperimentālajā, daiļrades periodā, aptuveni vienā laikā ar atpazīstamo čella "Grāmatu" un "Mūziku aizlidojušajiem putniem". Jau šajā agrīnajā opusā iezīmējas Vaska mūzikas svarīgs elements – kontrasts starp agresīvu, trokšņaini aleatorisku kustību un diatoniski vienkāršu, skaidru cilvēcisku dziedājumu. P. Vaska agrīnā daiļrade pēdējā laikā publiski atskaņota ļoti reti. Salīdzinot ar vēlākajiem komponista skaņdarbiem, šķiet, ka skarbie tēli šeit izpaužas pat skaudrāk un eksistenciālāk. Vienmēr ir saistoši dzirdēt daiļrades briedumu sasniegušo skaņražu jaunības darbus, it īpaši viņu pēdējo gadu daiļrades kontekstā.Klausoties Filipa Glāsa mūziku, bieži gribas iztēloties kādas filmas mainīgos kadrus. Pirmkārt, komponists laika gaitā tiešām ir rakstījis mūziku daudzām zināmām filmām (Koyaanisqatsi (1982), The Hours (2002) ir dažas no tām). Otrkārt, Glāsa mūzikas repetitīvā mimimālisma stilistika dramaturģiski veido secīgus skaņdarba posmus, kuri atšķiras un kontrastē savā starpā, bet ne iekšēji, gluži kā montēti kadri, mainoties filmas ainām. Komponista kino valodā runājot, Glāsa Piektais kvartets nosacīti salīdzināms ar pilnmetrāžas filmu, tajā ir 5 izvērstas daļas, katra ar savu ritmisko pulsāciju, variācijveida attīstību un kopējo tēlu dažādību. "Company" savukārt ir kā īsfilma. Nosacīti to var uzskatīt kā minimālisma mūzikas impresionistisku izpausmi. Gevina Braiersa skaņdarbā kvartets demonstrēs savas slepenās prasmes un talantus. Tā kā šis ir opuss elektriskai ģitārai, 2 altiem un čellam, ne visi var spēlēt ierasto instrumentu...Braiarsa mūzika ir kā smeldzīgi romantiska iegremdēšanās aizplūdušā pagātnes laika okeānā, tajā neatrast tagadnes steigu vai urdošus nākotnes jautājumus."Biļetes Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un www.bilesuparadize.lv
Mūzika. Mandala. Meditācija. Mijiedarbe
Sinfonietta Rīga stīgu kvartets aicina uz koncertu “Mūzika. Mandala. Meditācija. Mijiedarbe.” Koncertā dzirdēsim Pētera Vaska Pirmo stīgu kvartetu, Filipa Glāsa Piekto stīgu kvartetu un II stīgu kvartetu "Company", kā arī Gevina Braiersa skaņdarbu "After the Requiem". Muzikālo baudījumu papildinās jogas pasniedzējas Tatjanas Bindes dejas iestudējums un video mākslinieku veidotas videoprojekcijas.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.