Melorija nepaliek atbildi parādā un reto skatītāju acu priekšā ātri nospārda kolēģi Āronu (Čenings Teitems), paķer izbrīnīta vīrišķa mašīnu un pa ceļam ierindas pilsonim pastāsta, ka viņa strādā ASV valdības labā – tā maksā privātām firmām, lai Amerika pa kluso efektīvi ieviestu demokrātiju vietās, kur to prasa ASV intereses. Melorija ir pat tik labsirdīga un pļāpīga, ka muti pavērušais pasažieris/auto īpašnieks drīzi uzzina par specoperāciju Barselonā, kur ķīniešu žurnālista atbrīvošanas laikā viņa tikusi iegāzta. Efektīgā vardarbībaJautājums – kurš no dārgajiem slepenajiem kolēģiem to izdarījis un kā – ir šīs filmas stāsts, kura virpināšanas laikā atriebējai Melorijai nāksies neitralizēt virkni spicāko Holivudas vīrišķu – pēc grāmatveža modes pielaizīto Jūenu Makgregoru, apzinīgu britu izlūku jeb MI6 kalpotāju Maikla Fasbendera personā un smieklīgi bārdaino Antonio Banderasu arīdzan. Filmas darbība lēkā no Ņujorkas uz Barselonu un Dublinu, lai skatītājam pielēktu, par ko tad īsti uz saviem FIB bosiem ir apvainojusies Melorija. Meitietis, kuram pirkstu labāk mutē nelikt – nokodīs visu roku.Pēc izskata šis ir tāds gandrīz lēts grāvējs 80. gadu stilā, kādos centrālos varoņus tēloja, teiksim, Žans Klods van Damme, kurā galvenais ir nevis loģisks sižets ar pievienoto vērtību – jēgu jeb mesidžu, bet gan efektīgas vardarbīgas cīņu epizodes. Soderbergs zina, ko dara, – uzaicina grupai Holivudas vīrišķo lepnumu pretī stāties vairākkārtējo Amerikas čempioni brīvajā cīņā jeb MMA (mixed martial arts), TV šova Amerikas gladiatori zvaigzni Džīnu Karano. Tikai profesionālesVisas pasaules kritiķu apglaimotais kinorežisors Stīvens Soderbergs turpina uzvesties kā hameleons vai vismaz dzīvnieks visēdājs – pēc eksperimentiem ar elegantu žuļiku komēdiju (seriāls par Oušenu un viņa bandu), ar sociāli angažētu narkotiku drāmu (Satiksme), Tarkovska stilizāciju (Solaris) šoreiz viņš uztapinājis filmu, kurai kā precīzākais žanra apzīmējums ģeldētu «ražošanas drāma». Turklāt ar diviem papildkomponentiem – pēc formas tas ir tipisks B kategorijas kāju un dūru cīņu bojeviks, pēc satura – tipisks spiegu ķinis, kurā viens varonis noskaidro, kurš viņu nodevis svarīgā operācijā. Tikai šoreiz varoņa kaujinieka vietā ir sieviete, vārdā Melorija Keina (superduperspiedze Melorija, kura ar kājām un dūrēm dara brīnumus – skan tikpat šarmanti kā kapeņu izlaupītājas Laras Kroftas piedzīvojumi). Un te nu mēs nonākam pie šī šķietami zemā žanra kinoprodukta galvenās «fiškas» – aktrises izvēles Melorijas lomai. Līdzīgi Stīvens Soderbergs jau rīkojās, kad filmā par eskorta spožumu un postu galveno lomu uzticēja reālai pornofilmu zvaigznei Sašai Grejai (2009. gada filma Meitenes pieredze/The Girlfriend Experience). Proti, Soderbergs lomas iedala attiecīgā žanra profesionālēm, oriģinālā pornožanra teicamnieces vietā nu kārta naturālai kikbokserei Džīnai Karano. Kas no tā visa sanācis, vērtēt jums. Varu vien piebilst, ka hameleons Soderbergs kārtējo reizi nav nošāvis greizi – meitenes varēs laimīgi aplaudēt, redzot, ka Džīna sadod pa mūli kārtējam Holivudas bučmūlītim. Izskatās, Stīvens Soderbergs pazīst sieviešu klusās solidaritātes noslēpumu.Kam domāta? Meitenēm, kuras gūs lielu gandarījumu, vērojot, kā viņu dzimuma kolēģe nospārda Holivudas krutākos pleibojus. Puišiem – laba mācība, uz ko spējīgas sievietes.
Nevaldāmā Melorija Keina/ Haywire
Trilleris. ASV, Īrija. 2011.
Režisors Stīvens Soderbergs
Lomās Džīna Karano, Jūens Makgregors, Antonio Banderass, Čenings Teitems, Maikls Fasbenders, Maikls Duglass, Matjē Kasovics