2025. gadā elektromobiļi veidos 15% no visiem pasaulē reģistrētajiem jaunajiem spēkratiem, pauž biznesa konsultantu kompānija KPMG. Un Ķīna grasās kļūt par pasaulē lielāko auto pārdošanas un eksporta tirgu 2025. gadā. Savukārt vācieši cerot līdz 2020. gadam uz savas valsts ceļiem ieraudzīt vismaz vienu miljonu elektrisko automašīnu.
Taču vācu zinātnieki izpētījuši, ka miljons elektroautomobiļu uz Vācijas ceļiem, visticamāk, neradīs pietiekamu pozitīvu ietekmi uz vidi bez atjaunojamās enerģijas izmantošanas radikāla pieauguma, vēsta vācu laikraksts Tageszeitung.
Atsaucoties uz Vācijas Vides ministrijas pētījumu, laikraksts norāda, ka centieni veicināt elektrisko automašīnu izmantošanu sākotnēji pasliktinās klimata izmaiņas, patērējot ievērojamu apjomu enerģijas, lai saražotu jaunas automašīnas un tām nepieciešamo infrastruktūru. Lai arī viens miljons elektrisko automašīnu samazinātu transporta radīto kaitīgo izmešu apjomu Vācijā par 6%, līdzīgs skaits degvielu taupošu automobiļu to varētu samazināt par ceturtdaļu.
Vides ministrija vēsta, ka vislielākā problēma ir elektrisko automašīnu patērētās elektroenerģijas daudzums. Tikai gadījumā, ja Vācija radikāli palielinātu atjaunojamās enerģijas ražošanu, to ietekme uz vidi varētu tikt mazināta.