Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Rīgā kursēs daudz dārgāki trolejbusi

131,8 miljoni eiro - tik rīdziniekiem var izmaksāt Rīgas satiksmes vērienīgajā iepirkumā uzvaru guvušā čehu ražotāja Škoda jaunie trolejbusi. Fakts, ka iepirkuma ietvaros katrs jaunais trolejbuss izmaksās 880 000 eiro, kas ir gandrīz divreiz dārgāk nekā trolejbusi, kurus uzņēmums iegādājās 2009. gadā, un par pusmiljonu eiro dārgāk, nekā cena Škoda piegādātajiem trolejbusiem Slovākijas pilsētai Prešovai, jau izraisījis diskusijas par to, vai rīdzinieki par jaunajiem transportlīdzekļiem, kuru finansēšanas avots vēl nav skaidrs, nepārmaksās un vai pirkums plānots racionāli.

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvji sadārdzinājumu skaidro ar īpašo specifikāciju. Proti, Rīgai tiks piegādāti garāki - 18 metru - trolejbusi ar bagātīgāku tehnisko aprīkojumu. Savukārt Škoda pārstāvji par uzvaru konkursā, kurā tiem jāpiegādā vismaz 125 trolejbusi, uzzināja tikai no sarunas ar Dienu un solīja apjomīgo darījumu izskaidrot pēc līguma parakstīšanas.

Sola, ka nepārmaksās

Rīgas satiksmes valdes locekle Irina Viņņika Dienai uzsvēra, ka valdes locekļi nepiedalās iepirkuma komisijā, tāpēc publiskotās trolejbusu cenas komentēt nevarot. Tomēr viņa uzskata, ka iepirkuma procedūra veikta pietiekami rūpīgi un trolejbusu cenas kāpums saistīts ar objektīviem iemesliem. «Pirmkārt, ir jāņem vērā, ka šoreiz iepērkam tehniski sarežģītākus trolejbusus, kas ir manevrēt spējīgāki Rīgas ielās un attiecīgi labāk spēs apmierināt uzņēmuma un pasažieru vajadzības. Otrkārt, vērtējot cenas, tika ņemta vērā ne tikai trolejbusu sākotnējā cena, bet arī to izmaksas ilgtermiņā un remonta iespējas, tāpēc nav pamata apgalvot, ka pārmaksājam,» ir pārliecināta I. Viņņika. Viņa uzsvēra, ka tiešs salīdzinājums ar iepriekšējā trolejbusu iepirkuma cenām nav korekts, jo ir mainījušās uzņēmuma vajadzības, piemēram, ir radusies nepieciešamība pēc trolejbusiem ar dīzeļdzinējiem, kas tos ļauj ekspluatēt arī bez kontakttīkla, tāpat augušas prasības pēc komforta un aprīkojuma, kas trolejbusus padarīs pieejamākus pasažieriem ar invaliditāti. I. Viņņika norāda, ka pievērsta uzmanība arī citiem faktoriem, kas ietekmēs ekspluatācijas izmaksas nākotnē, piemēram, trolejbusu energoefektivitātei, remonta iespējām un rezerves daļu piegādēm.

Čehi vēl uzvaru nesvin

Trolejbusu piegādātāju čehu koncernu Škoda, kurš bijis trolejbusu iepirkuma konkursa vienīgais dalībnieks un trolejbusu piegādātājs Rīgai jau vairākas desmitgades, jautājums par konkursa rezultātu samulsināja - uzņēmuma preses sekretāre Ļubomira Černa atzina, ka par konkursa rezultātu uzzinājusi tikai no Dienas. Ļ. Černa pavēstīja, ka uzņēmums līdz laikam, kamēr netiks parakstīts līgums, nekomentēs iesniegto piedāvājumu, jo konkursa rezultātus joprojām esot iespējams apstrīdēt. Viņa solīja, ka pēc līguma noslēgšanas uzņēmums konkursa cenas veidošanos izskaidros.

Rīgas satiksmes organizētais iepirkums paredz 163 trolejbusu piegādi par kopējo summu 131,8 miljoni eiro. No šī apjoma Rīgas satiksmei sākotnēji tiks piegādāti 125 trolejbusi par 101 miljonu eiro, savukārt pārējos 38 trolejbusus uzņēmums varēs iegādāties pēc izvēles par nolīgto cenu, tāpēc kopējā iepirkuma summa un piegādāto trolejbusu skaits var mainīties. Pagaidām Rīgas satiksme, kuras budžetu veido Rīgas domes dotācijas un ieņēmumi no biļetēm, vēl nesniedz skaidru atbildi, kur tiks rasts finansējums trolejbusu iegādei.

Bažas par neracionalitāti

Komentējot ziņu par trolejbusu konkursa rezultātiem, satiksmes nozares eksperts Tālis Linkaits portālam Diena.lv norādīja, ka galvenā ar konkursu saistītā problēma ir tā, ka pirms konkursa nav veikti aprēķini par to, cik Rīgā vispār būtu vajadzīgi trolejbusi un kādai būtu jābūt to ietilpībai. Pēc T. Linkaiša domām, pirms šādiem apjomīgiem iepirkumiem Rīgas satiksmei vajadzētu izanalizēt pasažieru plūsmas maršrutos, noskaidrot, vai nav iespējas tos racionalizēt, un tikai pēc tam iegādāties jaunus transportlīdzekļus. «Pašlaik Rīgas satiksme rīkojas pēc principa: esošie trolejbusi ir veci, tie ir jāaizstāj ar jauniem,» uzskata T. Linkaits.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?