Pētījums rāda, ka 73% lielo uzņēmumu darbinieku noteikti vai ļoti iespējams atkārtoti pieteiktos darbā uzņēmumā, kurā pašreiz strādā, 64% - arī citiem ieteiktu savu pašreizējo darba devēju. Tomēr tikai trešā daļa (32%) lielo uzņēmumu darbinieku savu kolēģu motivāciju novērtējuši kā ārkārtīgi vai ļoti augstu.
Lielākā daļa (40%) Latvijas lielo uzņēmumu darbinieku ir t. s. iemītnieki, kuri ir apmierināti ar darbu, bet neizjūt motivējošo darba vidi. Viņi uzņēmumā rada stabilizējošu efektu, jo apzinīgi pilda savus pienākumus, bet nav apveltīti ar iniciatīvu, tāpēc viņi jāvirza un jāvada. 31% Latvijas lielo uzņēmumu darbinieku ir t. s. svešinieki - neapmierināti, neiedvesmoti un uzskatāmi par nepietiekami izmantotiem uzņēmuma resursiem. Piektā daļa (20%) ir t. s. virzītāji jeb darbinieki ar augstu lojalitāti, kuri tic uzņēmuma mērķiem un konkurētspējai. Viņi ir apveltīti ar augstu pašiniciatīvu un vēlmi sadarboties, ir iedvesmoti un iedvesmo arī citus. Savukārt 9% darbinieku izjūt uzņēmuma motivējošo vidi, bet nav apmierināti ar savu darbu - tie ir t. s. kritiķi, kurus var raksturot kā individuālistus un vairāk ieinteresētus pašu profesionālajā izaugsmē.