Krāpnieciskās darbības Ergo konstatēja, veicot regulāru saņemto datu analīzi par apdrošināšanas polišu izlietošanu, un vērsās pie konkrētajām ārstniecības iestādēm regresa kārtībā, atgūstot visas izkrāptās naudas summas, informēja apdrošināšanas kompānijā. Par pretlikumīgām darbībām ar veselības apdrošināšanas polisēm ārstniecības iestādēm tiek piemērotas sankcijas, vairākos gadījumos ierosinātas krimināllietas.
Ergo ir vairāk nekā 1000 sadarbības partneru veselības aprūpē. Līdzšinējā apdrošinātāja pieredze liecina, ka visbiežāk pārkāpumi tiek konstatēti mazākās ārstniecības iestādēs, kam naudas iegūšanai pretlikumīgā ceļā ir jau noteikti mērķi, piemēram, kredītsaistības, administratīvie izdevumi, norāda Ergo veselības apdrošināšanas departamenta direktors Baltijā Gints Konrads.
Apdrošinātāja novērojumi liecina, ka ārstniecības iestādēs galvenokārt dominē divas krāpniecības metodes - ārstniecības iestādes ne tikai nelikumīgi izmanto pacienta datus, bet arī vilto parakstus par neveiktām manipulācijām, tādējādi tērējot veselības apdrošināšanas polišu limitu. Atsevišķas medicīnas aprūpes iestādes apdrošinātajām personām cenšas piemērot dārgāku pakalpojumu cenu salīdzinājumā ar cilvēkiem, kuri par šo pakalpojumu norēķinās ar saviem līdzekļiem. Bieži vien apdrošinātajām personām norīko vairāk diagnostisko izmeklējumu, nekā nepieciešams, tādējādi ārstēšanas plāns ir plašāks un dārgāks, novērojis Ergo. Vienam pacientam izkrāptie naudas apjomi neesot lieli, tomēr parasti ārstniecības iestādes to dara mērķtiecīgi. Proti, ilgākā laika periodā, apkrāpjot vairākus cilvēkus, ārstniecības iestādes pretlikumīgā ceļā iegūst ievērojamas naudas summas.
Krāpjoties arī privātpersonas. Piemēram, lai apdrošinātos pret paredzamiem riskiem, cilvēki norāda nepatiesus datus par savu veselības stāvokli, slimības vēsturi un citiem būtiskiem aspektiem, novērojusi apdrošināšanas sabiedrība.
Apdrošināšanas kompānija aicina klientus uzraudzīt savas veselības apdrošināšanas polises, lai izvairītos no iespējamiem krāpšanas gadījumiem, un mudina saprast, ka klienta tēriņi esošajā polises periodā arī nosaka nākamās polises cenu. G. Konrads mudina atcerēties, ka pacientiem noteikti jāparaksta veidlapas tikai pēc pakalpojumu saņemšanas un nekad nedrīkst parakstīt tukšas, neaizpildītas veidlapas vai veidlapas ar citu pakalpojumu sniegšanas datumu.
Nozare.lv