Ja preces iegādes vieta ir ārpus ES robežām, jāmeklē iespēja vērsties tās valsts kompetentajā iestādē, kurā iegādāta prece. PTAC nebūs kompetents sniegt palīdzību lietas risinājumā.
Gadījumā, ja prece iegādāta kādā trešās valsts interneta veikalā, vēl pastāv iespēja iesniegt sūdzību econsumer.gov (ja konkrētā valsts ir iesaistīta projektā), aizpildot sūdzību formu internetā. Econsumer.gov ir starptautiskā līmenī izveidots tiešsaistes strīdu risināšanas tīkls. Sistēma tika izveidota 2001. gadā, lai mazinātu starptautisko krāpniecību un radītu patērētāju uzticību pirkumiem tiešsaistē. Patlaban tīklā ir iesaistījušās 24 valstis (ASV, Kanāda, Austrālija, Japāna, Dienvidkoreja, Turcija u. c.), arī Latvija.
Ja patērētājs ar pārdevēju nevar rast kompromisu un prece iegādāta kādā no ES dalībvalstīm, var vērties domicila valsts Eiropas Patērētāju informēšanas centrā (ECC Latvia), kas ir Eiropas tīkla ECC-Net dalībnieks. Latvijā Eiropas Patērētāju informēšanas centrs ir PTAC struktūrvienība, kura darbību līdzfinansē Eiropas Komisija. Sūdzību ECC Latvia nodod izskatīšanai ECC-Net tīkla ietvaros tās dalībvalsts iestādei, kurā reģistrēts preces iegādes vietas uzņēmums.
Ilze Žunde vērš uzmanību, lai ECC-Net tīkla ietvaros varētu palīdzēt, jābūt darījumu apliecinošam dokumentam un vēlams, lai pircējs būtu jau vērsies pie pārdevēja rakstveidā (šajā situācijā par apliecinājumu var kalpot arī e-pasta vēstule) un mēģinājis rasts risinājumu. Lai uzzinātu vairāk par savām iespējām, der ielūkoties: www.ecclatvia.lv, www.econsumer.gov.