Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Otrdiena, 15. oktobris
Hedviga, Helvijs, Eda

Domes kapitālisms

Egons Mudulis

Valsts kapitālismā šaurs politiķu loks izmanto tirgus mehānismus peļņas gūšanai, lai pēc tam rīkotos ar to pēc saviem ieskatiem. Mērķis ir vienkāršs - maksimāla valsts pārvaldes varenība un pašu izredzes noturēties pie šīs, vēlams, neierobežotās varas. Pasaulē uzskatāmākais piemērs tam ir Ķīna, un nu arī Rīgas domei ir nosliece uz šādas sistēmas veidošanu galvaspilsētā. Par to liecina pašvaldības plāni par maršruta taksometru satiksmes iespējamo pārņemšanu pēc gada.

Līdzšinējais līgums ar astoņiem privātajiem ārvadātājiem, kas Rīgā piedāvā mikriņu pakalpojumus, beidzas nākamā gada beigās. Rodas iespaids, ka pašvaldība ir novilcinājusi laiku, lai pēdējā brīdī nāktu klajā ar «vienīgo pareizo» risinājumu. Kaut arī tā atsaucas uz Eiropas Savienības regulu, ka no 2012. gada sabiedriskā transporta pasažieru pakalpojumi jānodod viena pārvadātāja rokās, ir dīvaini, ka trīs gadus tik pat kā nekas nav darīts.

Ikviens rīdzinieks, protams, piekritīs, ka galvenais ir apmierināt mūsu - pasažieru - vajadzības un prasības. Taču jautājums ir - uz kā rēķina? Pasažieriem, protams, vienalga, kam pieder tramvajs vai mikroautobuss, ja vien tas ir lēts, ērts un komfortabls. Un arī opozīcijas pārstāvjiem pret to nav principiālu iebildumu. Mums visiem ir patīkami iekāpt jaunā un ērtā transportlīdzeklī, taču diezin vai vēlamies par to maksāt vēl vairāk nekā līdz šim.

Tā nu Rīgai ir divas iespējas: rīkot konkursu par visiem pasažieru pārvadājumiem vai arī nerīkot, uzticot to kādai pašvaldības kapitālsabiedrībai. Pareģošana ir ķēpīga padarīšana, tomēr vai pēc gada laimīgā ieguvēja neizrādīsies Rīgas satiksme (RS)? Vēl nekas nav nokavēts, kaut galvspilsētas satiksmes sistēmas izvērtējums būšot gatavs tikai decembrī. Tomēr nebūtu korekti, ja maršruta mikroautobusu pārvadātāji par iecerētajām izmaiņām uzzinātu pēdējā brīdī.

Līdz šim gan nedz Rīgas domes vadībai, nedz RS nav izdevies pārliecināt opozīciju vai iedzīvotājus par RS tēriņu pamatotību un caurskatāmību. Vai, pieaugot pašvaldības transporta uzņēmuma apmēriem, tajā nebūs vieglāk paslēpt kādu domes politiķu kapitālistu iecerētos labumus? Un vai nesekos kāds tikpat «neatvairāms» piedāvājums kā visiem, izņemot pakalpojumu sniedzēju, finansiāli neizdevīgais e-talons?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?