«Neesmu izmeklētājs, nevaru pateikt, vai tā nauda skaitās izkrāpta, nozagta vai izšķērdēta, bet mēs esam nolikti fakta priekšā,» saka mājas dzīvokļu īpašnieku biedrības valdes loceklis Mikus Vilsons un stāsta, ka parāds RS ir 17,5 tūkstoši latu un RŪ - 10,6 tūkstoši. Turklāt ir faktiski piesavināti remontdarbu uzkrājumi ap 9 tūkstošiem latu un ieņēmumi no pagalma autostāvvietu atļaujām 900 latu.
No dzīvojamo namu kompleksa apsaimniekotāja Vidzemes nami (VN) īpašnieka Ingemāra Grēvela, kurš arīdzan ir mājas iedzīvotājs, saņemts tikai «visai izplūdis skaidrojums, ka viņam ir bijuši neveiksmīgi darījumi». Tajos nauda iztērēta, tādēļ par komunālajiem maksājumiem nebija maksāts jau mēnešiem. Taču mājas iedzīvotājiem viņš dokumentāli apliecinājis, ka pāris tūkstošu latu parāds esot tikai trim no nepilna simta dzīvokļu.
I. Grēvels uz Dienas zvaniem piektdien neatbildēja, arī pagājušajā nedēļā mājas kopsapulcē viņš izvairījās atbildēt uz jautājumu, vai falsificējis informāciju par nama finanšu stāvokli, vēsta aģentūra LETA. I. Grēvels apkrāptajiem atvainojās un solīja, ka pats centīsies parādus dzēst, lai ziemā nebūtu jāsalst. Viņš apņēmās nekur nepazust, norādot, ka namā dzīvo viņa ģimene.
Iedzīvotāji nolēma piedāvāt I. Grēvelim parādu segšanas grafiku, kura pārkāpšanas gadījumā biedrība vērsīsies tiesībsargājošajās iestādēs. Saistības ar VN viņi saraus un dibinās savu uzņēmumu, kas nodarbosies ar īpašuma apsaimniekošanu. Ar RS biedrība jau panāca vienošanos par parādu segšanu, tādēļ 22. jūlijā atslēgtā karstā ūdens piegāde namu kompleksam 29. jūlijā atjaunota.
«Šeit ir jāmet akmentiņš arī katra atsevišķa pakalpojuma sniedzēja dārziņā,» ar to domājot RS un RŪ, saka M. Vilsons, «jo viņi redz, ka apsaimniekotājs sistemātiski nemaksā, viņi tikai raksta pretenzijas, saskaņo maksājumu grafikus, bet neko nesaka mums, īpašniekiem. Tas mums bija kā zibens spēriens.»
RS Informācijas daļas vadītāja Linda Rence skaidro, ka RS komunicē ar to, ar ko ir noslēgts līgums, šajā gadījumā pakalpojuma saņēmējs bija VN. Viņa turpmāk iesaka iedzīvotājiem biežāk lūgt apsaimniekotājus atskaitīties par finansiālo stāvokli. M. Vilsons gan citus aicina nepaļauties tikai uz apsaimniekotāja godaprātu, jo dokumentus var viltot, tādēļ drošāk ir regulāri prasīt informāciju pakalpojuma sniedzējiem.