A/s PKL flote šā gada aprīlī iesniegusi KP iesniegumu, kurā norādīts uz dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu Rīgas brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas flotes darbībās, liedzot un kavējot sākt sniegt velkoņu pakalpojumus, ar nepamatotiem ostas kapteiņa rīkojumiem un faktisko rīcību liekot šķēršļus pakalpojumu sniegšanai Rīgas brīvostā. Ievērojot iesniegumā norādītos apstākļus, KP ierosināja lietu par iespējamu dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu Rīgas brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas flotes darbībās. Patlaban lietā tiek veikta Konkurences likuma iespējamā pārkāpuma izmeklēšana.
KP norāda, ka efektīvākais risinājums interešu konflikta novēršanai vai mazināšanai ir regulējuma izstrāde un ieviešana, kas aizliedz Rīgas brīvostas pārvaldei tieši vai pastarpināti veikt komercdarbību jomās, kuras tās pašas regulē, vai institucionāli un funkcionāli nošķirt no Rīgas brīvostas pārvaldes dienestu (ostas kapteinis, ostas kapteiņdienests, kuģu satiksmes vadības centrs), kas tieši kontrolē un regulē velkoņu darbību ostā. Par konkurences ierobežošanu velkoņu pakalpojumu tirgū Rīgas brīvostas pārvalde sodīta jau iepriekš.
Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) rosina pārkāpuma procedūru pret Rīgas ostu saistībā ar tās pieņemtajiem lēmumiem velkoņu pakalpojumu tirgū, tāpēc Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē vakar pieņemts lēmums izvērtēt iespēju veikt grozījumus normatīvajos aktos situācijas uzlabošanai, kā arī izvērtēt EK argumentus. Kā uzsvēra premjers Valdis Dombrovskis (V), tā ir reāla problēma, ka EK rosina pārkāpumu procedūru, jo valsts šajā procesā varot ciest zaudējumus. Viņš gan norādīja, ka pašai ostai vien būs jāsamaksā iespējamais uzliktais sods. KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama pieprasīja, lai Satiksmes ministrija jau līdz nākamajai Ostu padomes sēdei izstrādā priekšlikumus grozījumiem normatīvajos aktos, kas neatļautu Rīgas ostai pieņemt lēmumus attiecībā uz velkoņu nozari, kurā pati piedalās kā tirgus dalībnieks. LETA