Lattelecom norāda, ka cilvēki, zvanot pa bezmaksas tālruni 177, var noskaidrot rēķina summu, tādējādi arī tie, kam nav pieejams internets, varēšot uzzināt sava rēķina apjomu, nemaksājot par tā saņemšanu. Zvanot pa šo tālruni, var arī atteikties no rēķina saņemšanas.
Tomēr Patērētāju aizsardzības biedrības vadītājs Māris Onževs uzskata, ka zvanīšana nevar būt vienīgais rēķina uzzināšanas veids, jo nereti nepieciešami arī dokumentāri pierādījumi rēķina apmēram, samaksas termiņam un tamlīdzīgai informācijai, kas ir iekļauta rakstveida vai elektroniskā dokumentā.
Ieplānoto maksu par rēķina saņemšanu Lattelecom pārstāvji pamato ar izdevumiem, ko rada rēķina izveide, izdruka un nosūtīšana pa pastu, tādēļ tā peļņu uzņēmumam nenesīšot. Tomēr M. Onževs pieļauj, ka šādas maksas noteikšana varētu būt nelikumīga - ja līgumos ar patērētājiem Lattelecom nav paredzētas tiesības vienpusēji noteikt maksu par rēķina saņemšanu, patērētāji var sūtīt uzņēmumam iesniegumus un norādīt, ka nepiekrīt papildu maksai, bet, ja Lattelecom tos ignorē, jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Savukārt, ja Lattelecom šādas tiesības tomēr ir, esot jāvērtē, vai maksa par rēķina saņemšanu ir samērīga. «Daļai patērētāju, it sevišķi pensionāriem un maznodrošinātajiem, nepastāvētu iespēja vienoties ar citu pakalpojumu sniedzēju. Tādā gadījumā, ņemot vērā faktu, ka šādas maksas noteikšana vidēji palielinātu maksājumus par vismaz 10-20%, Lattelecom varētu būt ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli tirgū,» uzskata M. Onževs.
PTAC, kas jau saņēmis četras sūdzības par šo leitu, norāda: normatīvie akti nenoteic, ka rēķinam jābūt bezmaksas, taču maksas ieviešana klientiem uzskatāma par līguma noteikumu maiņu, par ko saskaņā ar likuma prasībām patērētājs rakstveidā jāinformē 30 dienu iepriekš.
Vēl viens Lattelecom skaidrojums jaunā maksājuma ieviešanai ir vēlme saudzēt dabu.
«Katru mēnesi Lattelecom izsūta vairāk nekā 300 000 rēķinu, kam jūlijā vien tika patērētas septiņas tonnas papīra, to saražošanai izmantojot 120 koku. Pārejot uz elektroniskajiem rēķiniem, mēs visi ne tikai saudzējam dabu, bet arī ietaupām līdzekļus,» norāda Lattelecom komercdirektore Kerli Gabriloviča.