Minimāli. Diskutējams varētu būt jautājums, vai skolā angļu valoda tiešām jāmāca no pirmās klases. Ietaupījumu tas dotu apmēram tikai miljonu, tomēr arī tas ir miljons. Bet sociālās sfēras aiztikšanu mēs neparedzam.
Un biznesa?
Savs devums valsts finanšu situācijas stabilizācijā būs jāsniedz bankām - ar finanšu stabilitātes nodevas likmes pieaugumu, kas, mūsuprāt, varētu būt pat uz pusi lielāks par pašreiz likumprojektā paredzēto.
Par spīti iepriekšējiem asumiem, izskatās, ka principā esat apmierināts ar budžeta papildu konsolidācijas gaitu?
Labi ir tas, ka virzāmies uz iecerēto mērķi. Vienmēr esmu teicis, ka naudas lietas nekad nav vienkāršas. Tās vienmēr ir bijušas sarežģītas - šādas sarunas, kad visiem kopā vajag atrast, kur ietaupīt, bet gandrīz katra izvēle ir sāpīga. Vislabāk būtu vienreiz apsēsties visiem pie galda un to visu sarunāt un izdarīt, bet dzīvē diemžēl tā nenotiek.
Kā tas sanāca, ka šāgada valsts pamatbudžeta izdevumos, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugums ir vairāk nekā par 51 miljonu latu?
Pašlaik to vēl apzināmies. Tam apakšā ir liels un mērķtiecīgs darbs, ko mūsu cilvēki dara, šo materiālu pētot - tieši kur ir budžeta izdevumu pieaugums un kā tas ir argumentēts.
Labi, šur tur nav, kur piesieties. Piemēram, līdzmaksājumi Eiropas Savienības struktūrfondu apgūšanai, kas mums ir vajadzīgi un izdevīgi. Vēl kaut kādas saistības, ko esam apsolījuši un tas ir jāpilda. Pilnīgi saprotams, ka budžeta izdevumu pieaugumu veido arī tiesnešu algu apjoma pieaugums. Tomēr ne viss ir saprotams.
Piemēram, ieplānotais komandējumu naudu pieaugums par miljonu?
Jā. Kur tad šajos bada laikos braukās? Bez tā nu mēs varētu iztikt.
Jautāja Didzis Meļķis