Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +10 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 14. oktobris
Minna, Vilhelmīne

Opel Insignia «vīriem melnā»

Normunds Avotiņš

Vēl nesen šķita, ka seksīgāka modeļa par Astra GTC pašreizējā Opel modeļu gammā nav un nevar būt, jo cik gan vispār viens Opel var būt seksīgs. Kārtējo reizi apstiprinot veco patiesību par dažādām gaumēm un klusajiem ūdeņiem, kas esot tie dziļākie, Opel izvilcis no piedurknes agrāk neizmantotu kārti.

Cītīgi pieradināti pie vienas un tās pašas ēdienkartes, Insignia pircēji pamazām paši sāka ticēt, ka šis auto neeksistē un nav neko vērts bez visuresošā turbodīzeļa, kura dažādās versijas cenu lapā aizņem vairāk vietas nekā visi benzīna motori kopā. Tāpēc izlēciens ar 2 litru benzīna turbodzinēju, kas standartā salikts kopā ar četriem velkošajiem riteņiem, automātu un piedevām vēl hečbeka jeb drīzāk piecdurvju fastbeka virsbūvi, pamatīgi satricina priekšstatu par Insignia vietu automobiļu hierarhijā.

Pārtaisīt Opel par bembi

Pat zinot, ka Insignia radības kronis ir 325 zirgspēku OPC versija, sākotnēji māc bažas, vai un kā Opel prot likt lietā ceturtdaļtūkstoša zirgspēkus, kas tādam vidējā autoparka spēkratam kā Insignia ir teju vai nepieklājīgi liela jauda. Zināšanai - Insignia bāzes motors ir 1,6 litru Twinport, ar kuru lāgā neiet pat Astra.

Nu labi, ielikt parastā mašīnā lielu motoru vēl nav nekāda māksla. Pēc iedarbināšanas motortelpa atdzīvojas ar tikai maķenīt dobjāku skaņu, kas maz atšķiras no dīzeļu nīdēju vidū iecienītā 1,6 litru 180 ZS turbo. Taču, tiklīdz nospiežam gāzes pedāli, Insignia atklāj slēptās jaudas rezerves. Cauri visai biezajai skaņas izolācijai skaidri dzirdams naidīgs turbīnas pārplūdes vārsta šņāciens ik reizi, kad atlaižam pedāli. Lai gan divlitru turbomotoriem, kas jaudīgāki par 200 zirgspēkiem, parasti raksturīga t. s. turbobedre, šeit tā gandrīz nav manāma, un nelielo aizturi var likvidēt pavisam, ieslēdzot režīmu Sport.

Tomēr šī Insignia nav vienkārši huligānisms bez tālejošām sekām. Motora rafinētā daba, pastāvīgi pieejamā jauda, kas tiek vienmērīgi sadalīta starp visiem riteņiem, vairot vairo paļaušanos uz auto ikvienā situācijā. Gluži nemanot Insignia spēj sniegt pārākuma, kontroles un pārticīga komforta sajūtu, kas atrodama tikai pie krietni dārgāku auto stūres.

Pilnīgu neizpratni izraisa gludā gaita, par spīti izcili plānām zemprofila riepām, kas uzmauktas uz 20 collu diskiem (par laimi, tā ir opcija). Audi A6 ar tik lieliem ratiem pa mūsu ceļiem uzvedās tik vaļīgi, it kā riteņi atrastos atsevišķi no auto...

Fastbeki ir modē

Par baudījumu, ko no ārēji ikdienišķa Opel Insignia pat necerējām sagaidīt, jāmaksā ar baisu degvielas patēriņu, kas pilsētā nekrītas zem 14 litriem uz 100 km, bet, stūrējot pa šoseju, kur šis auto negrib sēdēt nevienam astē, bet uzņemas līdera lomu, - ap 10 litriem. Apetīti remdētu mazāki diski, mazāka jauda un priekšējo riteņu piedziņa. Taču nez kāpēc šķiet, ka šis pats auto 220 zirgspēku versijā, kas ir arī krietni lētāka, vairs neglāstītu pašapziņu un maņas ar tādu īpašību kombināciju.

Tam droši vien arī varētu pasūtīt Indian Night salonu kā AutoDienas testētajam auto. Taču aiz visas šīs ārišķības noteikti trūktu gabaliņa no «lido kā kadiljaks, ceļ kā bembis» puzles. Piecu durvju virsbūve apnikušā sedana vietā arīdzan ir tāds kā nepakļaušanās un nonkonformisma simbols, turklāt tai ir tīri praktiskas priekšrocības. Insignia 5d ir slaidāka un sportiskāka, bagāžnieks ir vieglāk pieejams un plašāk izmantojams. Nolaižot atzveltnes, tajā varēti ielikt divus velosipēdus. Turklāt tāda tipa virsbūves vidējā klasē tagad ir modē, ko pierāda Audi A5 Sportback.

Brīžiem izskatās, ka, lai sasniegtu panākumus un gūtu atzinību ārpus pliekanas dzīves autonomā, Opel pietrūkst elementāras pašpaļāvības. Kāpēc kautrīgi bīdīt Insignia fastbeku par tikpat nepamanāma Ford Mondeo hečbeka analogu, ja to iespējams noformēt līdzīgi Volskwagen CC? Protams, Insignia par 24 000 latu (bez ekstrām) mūsu apstākļos izklausās pēc eksotikas. Taču, ja neesat snobs, spējat novērtēt tehniku pēc būtības, tomēr nevarat atļauties kā Normunds Rutulis samaksāt par Opel BMW cenu, no Insignia var uztaisīt automašīnu «vīriem melnā». Un starp citu, īstenībā tas auto ir violets.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Nevajag ar mani sarunāties!

Dziedātāja Zemfira (48) iestājas pret karu, ironizē par savu ārvalstu aģentes statusu, neļaus sevi apklusināt un jau 13. oktobrī atkal uzstāsies Rīgā.

Met ko mezdams, apdomā galu

Ik pa laikam Latvijā veiktajās aptaujās kā vislielākais vides drauds tiek minēti tieši atkritumi dabā. Esam aktīvi dažādu talku un atkritumu vākšanas akciju dalībnieki, un tieši atkritumu šķiro...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?