Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) direktore Solvita Zvidriņa komisijas sēdē informēja - iedzīvotāji šo saziņas veidu ar valsti var izmantot, lietojot elektronisko parakstu, internetbanku vai personas identifikācijas karti. Iesniegumam ir juridisks statuss, un tā iesniedzējs ir pilnībā identificēts. Iedzīvotāji kā adresātu var izvēlēties valsts vai pašvaldību iestādes, kā arī citas juridiskās personas. Ikviens lietotājs var piekļūt tikai atbildēm uz savu iesniegumu, un portālā ir garantēta iesniedzēja datu drošība. Iesniegumā var norādīt tikai vienu adresātu. S. Zvidriņa informēja, ka katalogā ir 668 iestādes - tajā skaitā ir arī tiesas, divas kapitālsabiedrības, 162 iestādes Rīgas pašvaldībā. Līdz šim iesniegti 245 iesniegumi, uz 126 jau sniegtas atbildes.
Saskaņas centra deputāte Marjana Ivanova-Jevsejeva bija rūpīgi iepazinusies ar šo iedzīvotājiem piedāvāto iespēju un konstatējusi, ka Saeima ar šī portāla starpniecību saņēmusi tikai trīs iesniegumus, tajā pašā laikā vidēji mēnesī parlamentā tiek saņemti ap 500 privātpersonu un nevalstisko organizāciju iesniegumu. «Man kā lietotājam ir grūti atrast iesnieguma nosūtīšanas pakalpojumu,» atzina deputāte, saņemot atbildi, ka visi portāla pakalpojumi ir alfabēta secībā. Arī Valdis Liepiņš (RP) secinājis, ka sistēma ir komplicēta un «nav iedzīvotājiem draudzīga».
Sēdē klātesošais sabiedrības līdzdalības fonda Mana balss vadītājs Jānis Erts ierosināja izveidot portālu vizuāli vienkāršāku un patīkamāku. Cilvēkiem tagad ērtāk ieiet pašvaldības portālā un tur uzrakstīt savu iesniegumu, tajā arī saņemot atbildi. Portāla Latvija.lv vizuālais noformējums nav mainījies kopš 2005. gada, tajā iedzīvotājiem ir pieejami 47 elektroniskie pakalpojumi, ieskaitot iespēju deklarēt savu dzīvesvietu vai iegūt informāciju par savu pensijas kapitālu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs (SC) aicināja VRAA vadību sagatavot priekšlikumus par izmaiņām iesniegumu likumā, ja šajā kārtībā ir nepieciešami uzlabojumi.