Tikšanos ar G. Ezermali vēlos norunāt Anglikāņu baznīcā, kur notiek Ballare nodarbības, lai apskatītu tērpus. Viņa saka - tas būšot pārāk sarežģīti. Turklāt nodarbībās tērpi nemaz netiek vilkti, jo ne jau velti kungiem un dāmām kādreiz apkārt tekalējuši kalpotāji - bez palīdzības apģērbties nemaz nav iespējams. Tērpi tiek pietaupīti uzstāšanās reizēm, nevis mērcēti nodarbību sviedros.
Visiem vecumiem
Starp viduslaiku, renesanses, baroka un rokoko deju ir ļoti daudz atšķirību, kuras apgūt nav nemaz tik vienkārši. Lai gan vēsturiskās dejas pieļauj arī pasniedzēja interpretāciju, tiek ievēroti jau pirms gadsimtiem noteikti priekšraksti, kā kura deja dejojama. Ballare dejo renesanses dejas, G. Ezermale vada arī baroka deju grupu. Tās ir krietni sarežģītākas. «Baroks ir klasiskās dejas vectēvs. Tā soļos var redzēt, kā pamazām attīstījies balets. Ja ir klasiskās dejas pamati, apgūt baroku ir vieglāk.»
Renesanses dejas ir demokrātiskas, nav obligāti jādejo pāros, turklāt tās piemērotas jebkuram vecumam, kamēr vien var nostāvēt kājās. Jaunie var izlēkties slapjām mugurām, bet vecākie - dejot mierīgāk. Nepieciešamais laiks, lai apgūtu dejas soļus, katram ir atšķirīgs, saka G. Ezermale. «Svarīgi, kāda cilvēkam koordinācija, kā viņš izjūt telpu, vai dejojis agrāk. Iemācīt dejot pilnīgam nezinītim varētu prasīt divus gadus. Ne par velti kādreiz dejas tika mācītas vairākas stundas dienā no piecu gadu vecuma,» viņa stāsta. Jāievēro arī virkne priekšrakstu - kā pareizi uzlūgt dāmu, kā drīkst nospļauties. «Puiši nedrīkst stāvēt ar kājām plecu platumā, jo tas būtu ļoti rupji - tā tolaik stāvēja, tikai čurājot. Šo aizrādījumu izteicis kāds XVI gs. deju skolotājs, visi to atceras uz mūžīgiem laikiem.»
Dejas terapija
Renesanses dejas ir terapeitiskas, uzskata G. Ezermale. Jāklausās mūzika, figūru maiņas, soļu ritmu maiņas. Nav laika domāt ne par ko citu, jo tad soļi sajūk. «Taču, tā kā nedejo viens, tu nojauc soļus arī pārējiem. Taču tas nav mulsinoši, bet gan harmonizējoši, atzīst arī dejotāji.
Ar seno deju G. Ezermale aizraujas jau 10 gadu - diplomētā baletdejotāja kļuvusi par seno deju speciālisti. Senās dejas viņa apguvusi Šveicē pie Izabelas Suri un kopš tā laika savas zināšanas papildinājusi pie vairākiem seno deju speciālistiem. Veidojusi iestudējumus Senās mūzikas festivālos Bauskā un Rundālē, piedalījusies operas Rinaldo iestudējuma sagatavošanā par godu Rundāles pils Zaļā teātra atklāšanai.