Nelielajā salā ieradušies ap 350 žurnālistu no visas pasaules, lai sekotu līdzi operācijai, kāda vēl nekad nav piedzīvota. Par izcelšanas darbiem atbildīga amerikāņu glābšanas darbu un vraku izcelšanas kompānija Titan Salvage, kurai palīdz itāļu Microperi, kas specializējusies zemūdens būvniecības darbos. Iesaistīti aptuveni 500 darbinieku no vairāk nekā 20 pasaules valstīm.
Milzīgais laineris tiks pacelts un novietos stateniski uz tērauda un cementa platformas, kas izveidota uz jūras gultnes. Pēc tam no kuģa tiks izsūknēts ūdens, un līdz pavasarim turpināsies sagatavošanās darbi, lai laineri varētu aizvilkt prom no salas. Pēc tam to sagriezīs metāllūžņos.
Costa Concordia izcelšana ir dārgāka par paša kuģa būvniecību. Laineris izmaksāja 450 miljonus eiro (ap 316 miljoni latu), taču tā izcelšanas operācijas izmaksas tiek lēstas jau ap 600 miljoniem, vēstīja Reuters. Par glābšanas darbiem atbildīgās kompānijas atzinušas, ka tām nav rezerves plāna, ko darīt, ja, kuģi kustinot, tas sadalīsies gabalos vai laineri neizdosies pacelt stateniski.
Salinieki vairāk par visu vēlas, lai dzīve atgrieztos ierastajās sliedēs. «Mēs esam optimisti, lai gan apzināmies, ka pastāv risks,» ziņu aģentūrai ANSA sacīja Džiljo salas iedzīvotājs Aldo Bartoleti. «Vairāk par visu vēlamies, lai kuģi paceļ un aizvelk prom.»
Džiljo sala, kas tulkojumā no itāļu valodas lepojas ar lilijas vārdu, galvenokārt pazīstama kā atpūtnieku paradīze. Kuģa vraks jau vairāk nekā gadu guļ tūristu iecienītās pludmales piekājē, atgādinot par 2012. gada 13. janvāra traģēdiju, kad laineris uzskrēja zemūdens klintij un apgāzās. Dzīvību zaudēja 32 no vairāk nekā 4200 cilvēkiem, kas atradās uz klāja. Traģēdijā vaino kuģa kapteini, kurš apzināti novirzījās no kursa un pietuvojās krastam.