Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Vajag samazināt ierobežojumus

Vides reklāmas nozares spēja pasīvajā reklāmas tirgū jau trešo gadu saglabāt stabilu izaugsmi apliecina, ka šis reklāmas veids Latvijā gūst arvien lielāku popularitāti. Skaitļos tas redzams šādi: 2012. gadā vides reklāma pieauga par 5%, 2013. gadā izaugsme bija 12,6%, un arī šogad izaugsme paredzama 12% robežās, saglabājot ap 10% no kopējā tirgus daļas.

Izaugsmes pamatā ikvienai biznesa nozarei ir sakārtota likumdošana - gan valsts, gan pašvaldību līmenī -, un tās pilnveidošanā desmit pastāvēšanas gados aktīvi iesaistījusies arī Vides reklāmas asociācija (VRA).

Vērtējot paveikto, jāsecina, ka normatīvo aktu sakārtošanā veiksmīgākas bijušas pašvaldības - izdevies panākt izpratni par vides reklāmas specifiku, tiek ņemta vērā citu valstu labākā pieredze un risinājumi, kas atvieglo nozares darbu.

Īpaši uzteicama šajā ziņā ir Valmiera, kuras rosīgā saimnieciskā dzīve, spēja sevi pasniegt kā vietu labai dzīvošanai, darbam un atpūtai panākusi to, ka pieprasījums pēc vides reklāmas šogad brīžiem pat pārsniedzis piedāvājumu.

Reklāmas pārsātinājuma laikmetā vides reklāma kļūst par vienu no radošākajām reklāmas nozarēm. Līdzās pilsētvidē tradicionāli ierastajiem plakātiem, pieturvietām, sabiedriskajam transportam vides reklāma arvien plašāk piedāvā izmantot, piemēram, mobilās tehnoloģijas, kas rada papildu saikni ar patērētāju, vai digitālos risinājumus, kas ir populāri ekonomiski attīstīto valstu pilsētvidē. Taču tā vietā, lai koncentrētos uz inovācijām un kvalitāti, Latvijā vides reklāmas nozare joprojām nereti spiesta tērēt enerģiju, lai pielāgotos valsts noteiktajiem stingrajiem un ierobežojošajiem vides reklāmas noteikumiem, kas kavē nozares attīstību.

Valsts institūciju līmenī joprojām ir daudz populistisku lēmumu ar mērķi «aizliegt un samazināt», neiedziļinoties sekās, ko šie aizliegumi rada gan uzņēmējiem, gan vides reklāmas jomai, - tiek zaudētas darbavietas, nelietderīgi tērēti resursi, kas savukārt negatīvi ietekmē valsts ekonomiku.

Neizpratni raisa Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas šoruden virzītie grozījumi, kas paredz aizliegt priekšvēlēšanu reklāmas izvietošanu pie baznīcām, slimnīcām, lidostām un daudzām citām publiskajām vietām tuvāk par 100 metriem. Tāpat karstas debates sabiedrībā raisās par tā sauktās neveselīgās pārtikas reklāmas ierobežojumiem, jo aizliegt ierēdņiem acīmredzot ir vieglāk nekā izglītot un atbalstīt veselīga uztura lietošanu.

Protams, netrūkst arī pozitīvu piemēru, piemēram, ieviestā e-saskaņošana būvvaldē, pieņemtie vides reklāmas nozarei svarīgie MK noteikumi Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu.

Lai šādu pozitīvu piemēru valsts pārvaldē būtu vairāk, VRA sadarbībā ar ministrijām un jaunizveidoto Mediju plānošanas padomi ir gatava turpināt darbu pie nozares sakārtošanas, kas labvēlīgi ietekmēs visu reklāmas nozari kopumā.

*VRA valdes priekšsēdētāja

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?