Vaicāti par savu darinājumu, autori – Artis Nīmanis, „an&angel“ studijas mākslinieks, un Gatis Vasiļjevs, „Pomzero“ mākslinieks – vēl mulst un kautrīgi meklē īstos vārdus. Stikla ritenis tik tikko pirmo reizi izmēģināts – šaurā draugu un kolēģu lokā Andrejsalā pārbaudīts, ka spēj noturēt 90 kg smagu vīru un braukšanai ir derīgs. „Nemaz neticējām, ka var braukt,“ atzīst viens no meistardarba autoriem.
Stikla detaļas, kas, vairāku mēnešu garumā, eksperimentējot ar dažādiem savienojošajiem materiāliem, līmētas vairākās kārtās, turas kopā, bet izaicinošā doma – savienot trauslo, bet apstrādes procesā vēl tik plastisko materiālu, ar ātrumu un domu par pārvietošanos pa pilsētu, attaisnojusies.
Tur nu viņš stāv – Andrejsalas radošajā inkubatorā pirmais vīriešu stikla ritenis, kas kalpos par prototipu tālākajiem abu mākslinieku meklējumiem pēc pilnības, labākām metāla detaļām un vieglākas konstrukcijas.
„Patiesībā tas likās kā izaicinājums - nekas tāds nav uztaisīts, un mēs izdomājām, ka varētu būt pirmie,“ uzsver Gatis. „Parasti labās lietas vai nu laika trūkuma, vai enerģijas trūkuma dēļ pazūd,“ piebilst Artis, stāstot, ka meistardarbs tapis, vairāku mēnešu garumā nozogot atpūtai paredzētās stundas vakaros un brīvdienās.
Velosipēds sver 21 kg, no tām 13 kg - stikla detaļas, kas ir labi nopulētas un taustei patīkamas. Braucējs kājas uz tām tik viegli nesagriezīs. Stikla braucamrīks esot viegli vadāms, lai gan izvēlētā materiāla dēļ tam ir arī sava specifika –sacensībām velosipēdu izmantot nevarēs.
Kamēr riteņu ražotāji savos darinājumos visvairāk vēlas panākt izturību un vieglumu, Gata un Arta mērķis bijis galvenokārt caurspīdīgums. „Mums bija uzstādījums – jo mazāk detaļu, jo labāk. Vienīgi jādod līdzi būs briļļu lupatiņa, lai pucētu. Ja no aukstuma ienākot siltumā, var arī nosvīst,“ teic Artis.
Visu rakstu par stikla velosipēdu lasiet žurnāla Sestdiena 3. maija numurā!