Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Cik ekonomisks ir Eco

Normunds Avotiņš

No eksotiskas ietaises, ko savulaik kā lielu sasniegumu demonstrēja autoizstādēs, start-stop sistēma pamazām kļūst par tikpat ierastu lietu kā kondicionētājs. Vismaz 600 automašīnas - no lēta Opel Agila līdz ekskluzīvam Porsche Panamera -, apstājoties pie sarkanās gaismas, automātiski apklusina motoru un atkal to iedarbina, tiklīdz braucējs nospiež sajūga pedāli vai atlaiž bremzi, ja automašīnai ir «automāts». Teorētiski start-stop vajadzētu ietaupīt līdz 8% degvielas, kas naudas izteiksmē nav maz, turklāt darboties bez raustīšanās un kavējumiem. Reālajā dzīvē viss izskatās nedaudz citādi. Dažādiem ražotājiem dažādi izdevies implantēt jauno ierīci motora un kārbas duetā. Turklāt nebūt nav teikts, ka dārgākos auto start-stop darbojas labāk. Pirmais mēģinājums savienot «stopētāju» ar Porsche PDK ātrumkārbu neizdevās (sistēma iedarbināja motoru ar jūtamu kavējumu), un vāciešiem nācās steigšus visu pārprogrammēt.

Diezgan pretrunīgs ir arī sasniegtais taupības efekts. Vācu žurnāls Auto Bild savācis raibu automobiļu kompāniju ar start-stop un izmēģinājis to darbību pilsētas satiksmē, kur no ierīces jābūt vislielākajam labumam. Tai pašai Panamera atšķirība ar un bez ierīces bija tikai 0,41 l jeb 3,8% (10,8 l/100 km pret 10,39 l/100 km). Pilnīgi nekādas jēgas no start-stop nav bijis VW Golf 1.6 TDI BlueMotion, kas tāpat izrādījies gana taupīgs, 4,47 l/100 km pret 4,44 litriem ar ieslēgtu sistēmu. Rekordists ir Audi A6 3.0 TFSI, kura V6 benzīna motoram ar kompresoru iekārta ļāvusi ietaupīt teju 2 litrus uz simtu jeb 14,8%. Mērījumi noved pie loģiska secinājuma, ka start-stop efektivitāte atkarīga no paša dzinēja ekonomiskuma. Tā, piemēram, AutoDienas izmēģinātais Opel Astra 2.0 CDTI ar start-stop testā izrādījās par veseliem 11% ekonomiskāks. Lieliski, tikai kāpēc viegla kompaktklases automašīna patērē vairāk degvielas par lielu, smagu un prestižu Mercedes-Benz E 250 CDI? Kāpēc mūsu testētā Astra garā ceļā tā arī nenolaidās zemāk par 6,5 l/100 km, turpretim C klase ar jaudīgāku dīzeli var nobraukt ar pieciem litriem? Acīmredzot ekonomiskuma talants vispirms atkarīgs no motoru būvētāju talanta, bet start-stop drīzāk ir mehānisks triks, kā iekļauties CO2

izmešu normās. Turklāt, kā rāda pieredze, diezgan kaitinošs triks. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?